Nuova Kia Stonic punta sulle diverse motorizzazioni

®
Çok Okunanlar

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli süper sedanla ürün gamı...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

JAECOO’nun Küresel Satışları Kasım Ayında 43 Bin Adedi Aştı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA & JAECOO markaları, kasım ayını rekor seviyede...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

La nuova kia Stonic arriva sul mercato europeo con una gamma motori progettata per rispondere in modo mirato alla fase di transizione che sta vivendo il continente, offrendo soluzioni differenziate in base alle esigenze di ciascun Paese. Al centro della proposta c’è il tre cilindri 1.0 T-Gdi, disponibile in due varianti che interpretano in modo distinto il tema dell’efficienza.     La prima è la versione benzina da 100 Cv, pensata come soluzione termica pura per i mercati dove la domanda di propulsori Ice rimane forte. Il motore è progettato per garantire un equilibrio tra prestazioni e consumi, con una curva di coppia ottimizzata per l’uso urbano e un’erogazione costante anche ai regimi più bassi.     La configurazione prevede la possibilità di scegliere tra cambio manuale a sei marce o trasmissione automatica a doppia frizione a sette rapporti, una disponibilità che consente al modello di mantenere un posizionamento competitivo anche nelle aree in cui l’automatico è ormai lo standard.     Accanto alla versione termica, kia propone una variante mild-hybrid (Mhev) da 115 Cv, basata sullo stesso 1.0 T-Gdi ma abbinata a un sistema elettrico a 48 volt. Quest’ultimo contribuisce a ridurre consumi ed emissioni sfruttando un generatore-motorino che interviene nelle fasi di accelerazione, nel recupero dell’energia in decelerazione e nella gestione intelligente dello Start&Stop.     Oltre alla maggiore potenza, la versione ibrida offre una risposta più pronta ai bassi giri e una marcia più fluida in condizioni di traffico. Anche in Questo caso sono disponibili sia il cambio manuale a sei marce sia il doppia frizione a sette rapporti, calibrati specificamente per sfruttare al meglio il supporto elettrico.     La strategia della gamma consente alla Stonic di posizionarsi come modello di transizione ideale: la variante benzina soddisfa i mercati ancora fortemente orientati all’Ice, mentre la Mhev risponde alle fasce del continente dove le normative e le abitudini di mobilità spingono verso soluzioni più efficienti ma ancora accessibili.    

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...