tarafından yeni bir rapor Çin Yerel şirketlerin sürücü koltuğunda sağlam bir şekilde oturduğunu ortaya koyuyor global“>küresel iktidara ulaşmak için yarış elektrik arabalar. 2025 yılının ilk on ayında dünya, büyük bir sıçrama yaşadı. Toplam EV pillerinde depolanan enerji miktarı 933,5 GWh’ye ulaştı.
Rakamlara yakından bakıldığında tüm bu gücün nereden geldiği görülüyor. İlk ondan altısı global“>küresel pil tedarikçileri merkezli şirketlerdir Çin. Bu altı şirket birlikte dünyanın %68,9’unu kontrol ediyor. global“>küresel toplam kapasitesi 644,4 GWh’dir. Bu, bir önceki yıla göre neredeyse 3 puanlık bir artış. Grubun başında, dünyanın kurulu pil gücünün yarısından fazlasını oluşturan Çin devleri CATL ve BYD yer alıyor.
CATL, 355,2 GWh kurulu gücüyle tartışmasız ağır siklet şampiyonu ve bir numaralı sırayı koruyor. Pazar payı en yakın rakibinin iki katından fazla olan %38,1’e yükseldi. BYD, 157,9 GWh kurulumu ve %16,9’luk payıyla rahatlıkla ikinci sırada yer alıyor. BYD’yi eşsiz kılan hem kendi bataryalarını hem de kendi bataryalarını üretmesidir. elektrik arabalar ve plug-in hibritler. Yalnızca Kasım ayında BYD, önceki yıla göre neredeyse dört kat artışla 130.000’den fazla binek araç ve pikap yurtdışına sattı.
Gotion High-tech (38,7 GWh, %4,1 pay), CALB (44,3 GWh, %4,7), EVE Energy (24,6 GWh, %2,6) ve SVOLT (23,7 GWh, %2,5) gibi diğer Çinli şirketler de sıralamada yükseliyor.
Geriye kalan en üst sıralarda Güney Koreli ve Japon tedarikçiler yer alıyor, ancak bunların toplam pazar payları bir miktar düştü. LG enerji Çözümü ise 86,5 GWh kurulu kapasiteyle üçüncü sırada yer alıyor. Dahil olmak üzere büyük otomobil üreticileri için önemli bir tedarikçidir. KIA“>KIA popüler gibi modeller için KIA“>KIA EV 3 ve Chevrolet, Equinox, Blazer ve Silverado gibi Ultium platformlu EV’leri için. Ancak bazılarının satışları daha yavaş tesla“>tesla‘nın LG Energy Solution pillerini de kullanan modeller büyümeyi yavaşlattı.
Panasonic (35,9 GWh), önemli bir tedarikçi tesla“>tesla‘nındiğer Kuzey Amerikalı otomobil üreticileriyle anlaşmalar yapmak ve anlaşmalar sağlamak için çok çalışıyor. Bu arada SK On (37,7 GWh), Hyundai Ioniq 5 gibi araçlara güç sağlıyor. KIA“>KIA EV 6 ve çeşitli Ford ve volkswagen“>volkswagen elektrik arabalar. Samsung SDI (25,1 GWh), başlıca Elektrikli modelleri tedarik ediyor bmw“>bmwi4, i5, i7 ve iX gibi modellerin yanı sıra audi“>audi Q6 e-Tron.
Pil üstünlüğü mücadelesi birçok cephede sürüyor. CATL’nin pilleri, Zeekr ve gibi Çinli markaların çok çeşitli popüler EV’lerinde bulunur. Xiaomi“>Xiaomive ayrıca aşağıdaki modellerde global“>küresel oyuncular sever tesla“>tesla‘nın, bmw“>bmwVe volkswagen“>volkswagen. Pazar büyüdükçe BYD, uygun fiyatlı ve rekabetçi araçları sayesinde yılın ilk on ayında akü kullanımının %216’nın üzerinde arttığı avrupa‘da büyük bir başarı elde ediyor.
İlerleyen süreçte sektör basit işlere daha az odaklanıyor global“>küresel genişleme ve stratejik yerel operasyonlar hakkında daha fazlası. Şirketler malzemeleri güvence altına almak için uzun vadeli anlaşmalar yapıyor ve pil üretiminin yapıldığı yere daha yakın yerlerde daha fazla pil üretimi yapmayı planlıyor. elektrik arabalar Kuzey Amerika ve avrupa‘da monte ediliyor. Bu değişim, pil şirketlerinin üstünlüklerini korumak için farklı bölgesel kurallara ve taleplere hızla uyum sağlamaları gerektiği anlamına geliyor.
İle global“>küresel Otomobil üreticileri sürekli olarak daha iyi pil teknolojisi (daha yüksek enerji yoğunluğu ve daha uzun ömür gibi) ve daha istikrarlı, yerel tedarik zincirleri arayışında olduğundan rekabet daha da kızışacak. Farklı bölgelerdeki sürekli değişen politikalara ve tüketici taleplerine ayak uydurmak, bundan sonra EV pazarına liderlik etmenin anahtarı olacak 2026. Benzinli arabalardan geçiş temelde güçte bir değişimdir ve şu anda bu güç en güçlü şekilde Asya’dan akıyor.
Automobile Magazine-UK
































































































