Škoda geleceğe doğru ilerlemek için geçmişine bakıyor. Çek markası, “Simgeler Yenileniyor” serisinin bir parçası olarak, bir milyon adedi aşan ilk modeli olan efsanevi Škoda 100’ün yeniden yorumunu sundu. Sonuç, yeni Modern Solid tasarım dilini 1969 ile 1977 yılları arasında üretilen orijinal modelin oranları ve karakteriyle birleştiren bir elektrikli sedan oldu.
Bu proje gelecekte herhangi bir üretim otomobilini öngörmese de, Škoda tasarımcılarının yaratıcı potansiyelini gösteriyor ve tarihinin en sevilen araçlarından birine saygı duruşunda bulunuyor.
21. yüzyıl için yeniden yorumlanan bir simge
Tasarımdan sorumlu kişi Martin Paclt, basit bir retro egzersize kapılmadan Škoda 100’ün özünü korumak istedi. Önemli olan, mevcut Škoda Superb’in oranlarından yola çıkarak daha premium, neredeyse limuzin yaklaşımına sahip, biraz daha büyük bir sedan elde etmekti.
Bu, temiz yüzeylere, geniş hacimlere ve orijinal sedanın klasik siluetine saygı duyan zarif stile yansıyor.
En cesur fikir: arka camı olmayan bir sedan
Prototipin en dikkat çekici özelliklerinden biri arka camın bulunmaması. Paclt, orijinal modelin ön ve arka camları arasındaki benzerlikten ilham aldı ve tamamen kaportalı bir arka düzlem oluşturarak bu paralelliği yeniden yorumlamaya karar verdi.
Bu karar kişiliği arttırır ve arka tarafın ön kısımla aynı heykelsi gücü benimsemesine olanak tanır. Ayrıca akıllı teknik çözümlerin kapısını aralıyor.
“Arkadaki motor” ruhu devam ediyor… artık elektrikli
Klasik Škoda 100’ün felsefesini takip eden konsept, bu sefer yolcu bölmesinin arkasına yerleştirilmiş bir elektrik motoruyla her şeyin arkadaki düzenini koruyor.
Arka camın bulunmaması, arka kanatlardaki gizli hava girişleriyle desteklenen bir temiz hava giriş sisteminin üst kısma entegrasyonunu kolaylaştırır. Bu tasarım, arka elektrikli bileşenlerin soğutulmasını iyileştirirken, aynı zamanda ayırt edici bir estetik conta haline geliyor.
Diğer teknik detaylar:
Ön aksın ileri doğru hareket etmesine ve ön çıkıntının azaltılmasına olanak tanıyan arkadan çekiş
Çift gövde: önde bir ana, arka tahrik ünitesinde ikincil bir gövde, “frunk”ın modern bir yeniden yorumu
Mevcut Superb platformuyla tutarlı, büyük oranlar ve sağlam görünüm
Škoda 100: tarihsel modele genel bakış
Škoda 100/110 marka için büyük bir başarıydı:
1969 ile 1977 arasında 1.079.708 adet üretildi
Arka motor 1,0 ve 1,1 litre, 35 ila 46 kW arası
L versiyonlarda dengeli hatlar ve tamamen katlanabilir koltuklar gibi pratik çözümler
Erişilebilir bir araba olarak görülüyordu, ancak o zamanlar ortak bir mal değildi
Modern yeniden yorumlama, işlevsel basitlik ruhunu yakalıyor ancak onu günümüzün elektrik ve teknolojik vizyonuna uyarlıyor.
Resim galerisi
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain
































































































