Porsche 911 GT3, dünya çapında pist günlerinde en çok kullanılan spor otomobillerden biridir. Yeni Manthey Kit ile bu versiyon, aerodinamik iyileştirmeleri, optimize edilmiş şasiyi ve güçlendirilmiş fren sistemini birleştirerek daha önce görülmemiş bir performans seviyesine ulaşıyor ve GT3’ün Nürburgring Nordschleife’ı 6:52.981 dakikada tamamlamasına olanak tanıyarak önceki modelin süresini neredeyse üç saniye artırıyor.
Geliştirme, Weissach’taki Porsche Geliştirme Merkezi ile Meuspath’taki Manthey Racing mühendisleri arasındaki işbirliğiyle gerçekleştirildi ve resmi garanti korunarak Mart 2026’dan itibaren Porsche Merkezlerinde satışa sunulacak.
Optimize edilmiş aerodinamik: 285 km/saatte 540 kg’a kadar yük
Manthey Kit’in aerodinamiği pistteki performansı artırmanın anahtarıdır. Bagajın altındaki kapak ve daha fazla bastırma kuvveti oluşturan uzatılmış hava deflektörleri sayesinde aracın tabanının tamamı sürekli bir aerodinamik unsur haline geliyor.
Ön spoyler yeniden tasarlanıp 12 mm uzatılırken, ön difüzör kanatçıkları ve yan kanatlar viraj alma desteğini artırıyor. Arkada, kaz boynu spoyleri daha geniştir ve Gurney fren dudağına sahiptir; kavisli uç plakalar ise hava akışını optimize eder. Daha uzun kanatlara sahip CFRP arka difüzör, sürtünmeyi olumsuz etkilemeden bastırma kuvvetini artırır.
285 km/saat hızda, yere basma kuvveti yol konfigürasyonunda 355 kg’a, pist konfigürasyonunda ise 540 kg’a ulaşır; bu, viraj alma hızını ve yüksek hız stabilitesini iyileştirmek için önemli bir farktır.
Şasi ve süspansiyon: Pistte hassasiyet ve stabilite
Manthey Kiti, devrenin ihtiyaçlarına göre hem sıkıştırmanın hem de uzatmanın değiştirilmesine olanak tanıyan, aletsiz ayarlanabilen dört seviyede ayarlanabilir amortisörler içerir. Ön aks yayları, Kit Manthey’li önceki versiyona göre %10 daha sert olup, daha büyük aerodinamik yüke uyum sağlar ve özellikle kaldırımlardan geçerken daha dengeli bir davranış sunar.
Bu optimize edilmiş süspansiyon, daha fazla mekanik ve aerodinamik kavrama sağlayarak sürücünün hızlı virajlarda ve teknik bölümlerde kendine olan güvenini artırır.
Frenler ve tekerlekler: verimlilik ve kütle azaltımı
Manthey Kitli 911 GT3, yaysız kütleyi 6 kg azaltarak çevikliği ve viraj alma tepkisini artıran 20 ve 21 inçlik dövme tekerleklerle donatılabilir. Frenler, hassas pedal basıncı ve optimum dozaj sağlayan çelik kaplı kanallar içerir. Daha zorlu pist kullanımı için, performans kaybı olmadan yüksek sıcaklıklara dayanabilen PCCB yarışma pedleri sunulmaktadır.
Manthey özelleştirme ve aksesuarları
Manthey Kit yalnızca performansı optimize etmekle kalmıyor, aynı zamanda yüksek derecede estetik ve işlevsel kişiselleştirmeye de olanak tanıyor. Aksesuarlar arasında ışıklı logolu karbon kapı eşikleri, Manthey logolu LED projektörler, farklı renklerde karbon aerodiskler ve CFRP hava giriş ve çıkışları yer alıyor. Devre için, halka açık yollarda kullanım için çıkarılması gereken kırmızı, siyah veya sarı çekme halkaları dahildir.
Nürburgring performansı: neredeyse üç saniye daha hızlı
DTM şampiyonu pilotu Ayhancan Güven, 911 GT3’ü Kit Manthey ile Nürburgring’de test etti ve artan bastırma kuvveti ve optimize edilmiş süspansiyon sayesinde otomobilin sağladığı kontrol kolaylığı ve güveni vurguladı. Kaydedilen süre (6:52.981 dakika), Manthey Kit’in ıslak zemin koşullarında bile GT3’ün potansiyelinden en iyi şekilde yararlanmanıza olanak sağladığını gösteriyor.
Kullanılabilirlik ve garanti
Porsche 911 GT3 (992.2) için Manthey Kiti Mart 2026’dan itibaren dünya çapındaki Porsche Merkezlerinde satışa sunulacak. Güncelleme, olağanüstü parça performansını standart güvenilirlikle birleştirerek fabrika garantisini tam olarak korur.
Resim galerisi
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain




































































































