Ekim ayında Avrupa Birliği, Birleşik Krallık ve EFTA ülkelerinde 1.091.904 araç satıldı; bu rakam 2024 yılının aynı ayına göre %4,9 artış gösterdi. Avrupa üreticiler birliği Acea’nın verilerine göre ilk on ayda, geçen yılın aynı dönemine göre %1,9 artışla toplam 11.020.514 araç satıldı. Stellantis, Ekim ayında Batı Avrupa’da (Avrupa Birliği, Birleşik Krallık ve EFTA ülkeleri) 157.350 otomobil tescil ettirdi; bu rakam, 2024’ün aynı ayına göre %4,6 artış gösterdi. Pazar payı ise %14,4 seviyesinde değişmedi. Grup, 2025’in on ayında geçen yılın aynı dönemine göre %4,7 düşüşle 1.621.790 otomobil sattı. Pazar payı %15,7’ye kıyasla %14,7’dir. Ekim ayında tesciller, pandemi öncesine yani 2019’a göre %10,1 oranında düştü. Yılın ilk on ayı için nihai bakiye, 2019’un kriz öncesi durumuna göre %17,3’lük bir düşüşle kapanıyor. Centro Sudi Promotor, “Ve dünyanın geri kalanında otomobil pazarı zaten kriz öncesi seviyeleri büyük ölçüde aşmışken” altını çiziyor. “Bu durumun nedenleri, Avrupa Birliği’nin otomotiv politikasında ve özellikle de enerji geçişi nedeniyle otomotiv endüstrisine dayatılan ve birçok kişi tarafından önemli bir revizyon yapılması istenen taahhütlerde bulunan ağır taahhütlerde bulunabilir. Otomotiv pazarının tatmin edici olmayan durumu, Birleşik Krallık dahil tüm Batı Avrupa ülkelerini ilgilendiriyor”. Bölgedeki satışların %69,5’ini gerçekleştiren Batı Avrupa’nın en büyük beş pazarı arasında bu yılın Ocak-Ekim döneminde en iyi sonucu, geçen yılın aynı dönemine göre %14,9 artış ve 2019’a göre %10,2 düşüşle İspanya elde etti. İngiltere, kriz öncesine göre yüzde 3,9 büyüme ve yüzde 14,1 gecikmeyle onu takip ediyor. Almanya da geçen yıla göre büyüyor ancak çok sınırlı bir artışla (+%0,5) kriz öncesi durumla karşılaştırıldığında ise ciddi (-22,0%). İtalya için karşılaştırma hem geçen yıla (-%2,6) hem de kriz öncesi duruma (-%20,4) kıyasla olumsuz. İlk beş pazar sıralamasında son sırada Ocak-Ekim döneminde %5,4, kriz öncesi durumda ise %27,5 düşüşle Fransa yer alıyor. CSP’ye göre bunun nedenleri, Batı Avrupa dışında dünyada hiçbir ülkenin benimsemeyi düşünmediği bir politika olan Avrupa Birliği’nin enerji geçişi politikası tarafından otomotiv sektörüne uygulanan cezalarda bulunabilir. Tüm bunlara ek olarak, elektrikli otomobillere geçişte elde edilen sonuçlar, Ekim ayında elektrikli otomobillerin tescillerdeki payının %97,4’e ulaştığı Norveç gibi birkaç özel durum dışında pek de anlamlı değildir; sıralamanın diğer ucunda %5 ile İtalya yer alır ve negatif sıralamada yalnızca Hırvatistan (%4,1) ve Svolacchia (%4,9) tarafından geride bırakılır.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia





































































































