Las Vegas Grand Prix’si her şey tersine dönmeden önce temiz bir başlangıç ve öngörülebilir bir bitiş sağladı. Max Verstappen kontrolü erken ele geçirdi, ikinci sıradan öne geçti ve gece boyunca liderliği koruyarak bir galibiyet daha elde etti. İlk başta McLaren, her iki sürücüsünü de Şampiyona puanlarında tutmak ve sürücüler tacı mücadelesinde güçlü bir konumu sürdürmek için yeterince şey yapmış gibi görünüyordu.
FIA hakemleri her iki McLaren aracının da teknik incelemeden geçemediğini açıkladığında bu durum değişti. Rutin bir sonuç gibi görünen sonuç, anında sıralamada büyük bir değişime dönüştü. Norris ikinci sırayı, Piastri ise dördüncü sırayı kaybederek Katar ve Dubai’deki son iki turda daha sıkı, daha öngörülemez bir yarış başlattı.
Verstappen’in galibiyeti ve şampiyonluk fotoğrafı

Verstappen’in Las Vegas’taki galibiyeti onu sezon şampiyonluğuna çarpıcı bir mesafede tuttu. Son şampiyon, güçlü bir kalkış ve erken pas avantajından yararlanarak, tempoyu önden yönetmesine olanak tanıyarak yarışı ilk turlardan itibaren kontrol etti. Diskalifiye öncesinde Norris ikinci, Piastri ise dördüncü oldu ve Verstappen’in galibiyetine rağmen şampiyonluk farkını sabit tuttu.
FIA kararı yürürlüğe girdikten sonra sıralamalar değişti. Norris 390 puanla liderliğini korudu ancak Piastri’nin düşüşü Verstappen’e karşı avantajını sildi. Her ikisi de son esnada 366 puanda bulunuyor. Katar ve Dubai’de hâlâ mevcut olan 58 toplam puanla şampiyonluk mücadelesi, üçünden herhangi birinin gerçekçi bir şekilde bitirebileceği kadar sıkı. Tek garanti, özellikle de en iyi yarışmacıların kazanmaya devam etmesi halinde, bunu son hafta sonlarının belirleyeceğidir.
FIA neden her iki McLaren aracını da diskalifiye etti?

FIA’nın kararı, her McLaren’ın tabanına iliştirilen döşeme tahtasının aşırı aşınmasına odaklandı. Tahta, bir güvenlik gereksinimi ve Formula 1’in teknik düzenlemelerinin önemli bir parçası olan aracın minimum yerden yüksekliğini korumasına yardımcı olur. Kalas izin verilen kalınlığın altında aşınırsa bu, arabanın çok alçakta çalıştığının sinyalini verir.
McLaren, aşınmanın Las Vegas pistindeki beklenmedik sıçramalardan kaynaklandığını ancak kuralların niyetin veya koşulların uyumu etkilemesine izin vermediğini söyledi. FIA ihlali doğruladı ve otomatik diskalifiye kararı verdi. Karar, her iki arabayı da final sıralamasından çıkararak Las Vegas sonuçlarını yeniden şekillendirdi ve son iki tura doğru giden şampiyonluk yarışını sıkılaştırdı.
Automobile Magazine-UK




































































































