Elektrikli otomobiller arasında güçler giderek artıyor ve sadece hiper otomobiller için değil; öyle ki, 20 yıl önce 1001 HP gücüyle sansasyon yaratan Bugatti Veyron gibi bir hız ikonuna, bugün güç açısından, pek de aşırı olmayan akülü otomobiller bile yaklaşıyor veya onu geçiyor. Bu, 1.156 HP’ye kadar güç üretebilen ve 0’dan 100 km/saat hıza 2,5 saniyede çıkabilen yeni Porsche Cayenne gibi bir SUV ile de doğrulanıyor. Model S Ekoseli Tesla bile 1.000 HP’nin (tam olarak 1020 HP) üzerinde bir tepe güce sahip; bu da Amerikan sedanının 0’dan 100 km/saat hıza 2,1 saniyede ulaşmasını sağlıyor. Neredeyse 1.000 HP, tam olarak 925 HP gücündeki diğer bir 4 kapılı Audi RS e-tron GT performansı, klasik hızlanmada 0’dan 100 km/saat hıza yeni Cayenne gibi 2,5 saniye sürüyor. 1.034 HP’nin üzerinde, 1.108 HP’nin üzerinde overboostlu bir spor sedan olan Porsche Taycan Turbo GT, aynı zamanda arka koltukları ortadan kaldıran ve sabit arka spoyler ekleyen Weissach paketini de sunuyor. Bu otomobillerin yanı sıra %100 elektrikli versiyonuyla 965 HP güç üretmesi gereken Denza Z9 GT’yi de sayabiliriz. Emeya R sedan gibi 918 HP güç üreten Eletre R SUV gibi Lotus serisinde de yüksek beygir gücüne sahip %100 elektrikli tekliflerde eksiklik yok. Yaklaşık 1.000 HP güce sahip elektrik ekibi, yakında Maranello’da üretilen ilk %100 elektrikli otomobil olan yeni Ferrari’nin gelişini görecek; bu 4 kapılı ve 4 koltuklu bir otomobil olacak, dolayısıyla konsept olarak ekstrem olmayan ancak yeni 849 Testarossa, 1050 HP plug-in hibrit süper otomobilinkine benzer bir güce sahip olabilecek.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia





































































































