Ferrari’nin Testarossa Legacy’nin devamı ABD’de görücüye çıktı. Kasım ortasında New York’ta düzenlenen bir toplantı sırasında kırmızı bir Ferrari 849 Testarossa’nın kapakları ortaya çıktı ve yaklaşmakta olan hiper otomobile çok yakından bakma şansımız oldu.
Peki Ferrari’nin bir sonraki amiral gemisini bizzat gördüğünüzde ne fark ediyorsunuz? “Kokpit” oldukça gelişmiş görünüyor, direksiyon simidinde düğmeler var. Bu ve koltuk arasında kendinizi bir yarış pilotu olduğunuza ikna etmekte çok fazla sorun yaşamamalısınız – mağazaya giden manzaralı rotayı kullanıyor olsanız bile. Tahmin edebileceğiniz gibi çok fazla karbon fiber var. Görünür olduğu yerde genel tasarıma iyi bir şekilde dahil edilmiştir. Genel olarak 949 Testarossa’da retro-fütüristik bir his var. Diğer birkaç yeni araç gibi, “1980’lerden birinin 2025 spor arabalarının nasıl görüneceğini düşündüğü” hissini taşıyor. Bu hiç de kötü bir şey değil. Ayrılıyor gibi göründüğümüz biraz yumuşak ve yuvarlak otomotiv tasarımı çağından ileriye doğru parlak bir adım.
Ferrari ailesinden ilham alan motor, tuhaf bir ihmal olarak kırmızı renkle kaplanmış gibi görünmüyordu. 250 Testarossa’ya benzer (ama çok daha güçlü) yan girişlere sahip. Ön taraftaki bu şerit daha önce Ferrari 365 GTB/4 Daytona gibi modellerde de ortaya çıkmıştı. Bu bağlantılara rağmen önceki modellere göre biraz daha köşeli ve agresif; bu da muhtemelen efsanevi İtalyan üreticinin gelecek nesilde farklı bir tasarım yönüne gidebileceğini gösteriyor.
Elbette pist odaklı bir versiyonu da var

“Şahlanan At” ile ilişkilendirilen kişiler aynı zamanda Ferrari 849 Testarossa Fiorano’yu da tanıttı; standart modelden 60 pound daha hafif olan, temel olarak pist odaklı bir versiyon.
Ham teknik özellikler açısından bakıldığında, sürücünün başının arkasında bulunan 3.9L çift turbolu V8, 1.036 beygir gücüne ulaşıyor. Çift kavramalı şanzımana sahiptir ve gölgede 0’dan 60’a 2,2 saniyede çıkabilmektedir. Ancak performans yalnızca güç değildir. Aracın AWD sistemi ve gövdesinin üretmek üzere tasarladığı inanılmaz miktardaki bastırma kuvvetinin birleşimi, yeni Ferrari’nin sınırlarını zorlarken neredeyse yola veya piste çivilenmiş olmanızı sağlamalıdır. Ağırlık dağılımı açısından Ferrari, 849 Testarossa’yı çoğu zaman stabil ve öngörülebilir tutarken viraj alırken daha fazla çeviklik sağlayacak olan 55/45 arka eğimi kullanmaya karar verdi.
“Frunk” da şaşırtıcı derecede cömert bir alana sahiptir. Bunun günlük bir sürücü olduğunu söylemiyorum ama karşılaştığım en “pratik” Ferrari’lerden biri. Belki de en tuhaf istatistik yeni Testarossa’nın yakıt ekonomisidir. Açıkçası bu, temiz bir asfalt gördüğünüzde, muslukları açtığınızda ve bir Ferrari’de yapmanız gereken şeyi yaptığınızda geçerli değildir. Ancak genel kullanımda ortalama 25 MPG civarında olacağı iddia ediliyor. Bu oldukça makul.
Ferrari 849 Testarossa’nın ilk kez 2026’da piyasaya sürülmesi planlanıyor, dolayısıyla henüz her şeyi tam olarak bilmiyoruz. Ancak koşunun “sınırlı” olmadığını biliyoruz, dolayısıyla bu çok özel kulübe girmek istiyorsanız yaklaşmakta olan Red Head ideal bir giriş noktası olabilir.
Automobile Magazine-UK





































































































