Çinli elektrikli otomobil üreticisi, temmuz ve eylül ayları arasında tam olarak 116.007 araç teslim etti; bu, 2024’ün üçüncü çeyreğine göre yüzde 149,3 artış anlamına geliyor. O dönemde Xpeng, 46.533 araç satmıştı. Bu nedenle şirket satış hacminde güçlü bir büyüme kaydetti. Xpeng Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Xiaopeng He şunları söylüyor: “Satış hacmi ve pazar payı açısından hızlı büyümenin ilk aşamalarındayız.” Bu nedenle eğrinin dik bir şekilde yükselmeye devam etmesini bekliyor. Toplam gelir açısından Xpeng, üçüncü çeyrekte 20,38 milyar yuan (yaklaşık 2,47 milyar euro) seviyesine ulaştı; bu, geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 101,8, 2025’in ikinci çeyreğine göre ise yüzde 11,5 artışa karşılık geliyor. Brüt kar marjı yüzde 20,1’e paralel olarak arttı (2024 yılının 3. çeyreği: yüzde 15,3). Net zarar, geçen yılın aynı döneminde 1,81 milyar yuan ve 2025’in ikinci çeyreğinde 480 milyon yuan’dan 380 milyon yuan’a (yıllık bazda yüzde -79) düştü, bu da yaklaşık 46 milyon euroya denk geliyor. Bu nedenle başa baş noktasına yavaş yavaş ulaşılıyor. Xpeng’in henüz kârlı olamamasının nedenlerinden biri de sürekli olarak yüksek olan araştırma ve geliştirme harcamalarıdır: üçüncü çeyrekte bu tutar 2,43 milyar yuan (yaklaşık 294 milyon euro) olarak gerçekleşti; bu da bir önceki yıla kıyasla neredeyse yüzde 50’lik bir artışı temsil ediyor. Xpeng CEO’su Xiaopeng Şirketinin araç teslimatları, gelir, brüt kar marjı ve nakit rezervlerinde rekor sonuçlar elde ettiğini ve daha da yüksek seviyeler beklediğini vurguluyor. “Robotaxi ve insansı robotların seri üretime doğru hızla ilerlemesiyle satış hacmi ve pazar payı açısından hızlı büyümenin ilk aşamalarındayız. XPENG’in küresel, yerleşik bir yapay zeka şirketine dönüşeceğine kesinlikle inanıyorum. Fiziksel yapay zeka uygulamalarına odaklanarak, gelişen bir iş ekosisteminin yanı sıra kapsamlı bir teknoloji ve ürün portföyü geliştiriyoruz ve böylece dünya çapındaki müşteriler ve hissedarlar için daha fazla değer yaratıyoruz.” Dolayısıyla Tesla CEO’su Elon Musk ile benzer gelişim alanları görüyor. Sonuç olarak geçtiğimiz günlerde 2026 yılı için üç robotaksi modelini duyurdu. Elektrikli otomobil pazarına bakıldığında Xpeng, yalnızca Ekim ayında 42.013 araç teslim etti. Şirket, dördüncü çeyrekte 125.000 ile 132.000 arasında araç teslim etmeyi bekliyor; bu da bir önceki yıla göre yüzde 36,6 ila 44,3’lük bir artışı temsil ediyor. Gelirin 21,5 ila 23 milyar yuan (bir yıl öncesine göre yüzde 33,5 ila 42,8 artış) arasına çıkması bekleniyor. Şirketin, Temmuz ayından bu yana Çin’de satışa sunulan yeni orta sınıf SUV G7 için büyük umutları var. P7 sedanın ikinci nesli de birkaç aydır piyasada. Bu arada, Mona alt markasının Çin’de Ağustos 2024’ün sonunda piyasaya sürülen ve yaklaşık 15.000 £ eşdeğerinde başlayan uygun fiyatlı M03 modeli en çok satanlar arasında yer aldı. Yalnızca ocak ayından ağustos ayına kadar Mona elektrikli sedan 117.443 adet satarak Xpeng’in toplam teslimatının yüzde 43’ünü oluşturdu. Model, Xpeng’in Çinli araç çağırma sağlayıcısı Didi ile işbirliği içinde geliştirdiği ilk elektrikli otomobil. CN EV Post’un kısa süre önce, yakın zamanda çekilen casus fotoğraflara atıfta bulunarak yazdığı gibi, ikinci bir modelin geliştirilme aşamasında olması muhtemel. Rapora göre ikinci Mona serisi, ön kısmı M03.ir.xiaopeng.com’dan ilham alan bir SUV olacak.
Otomobil Dergisi-İngiltere
Automobile Magazine-UK




































































































