Sistem ilk etapta Belçika, Fransa ve Avusturya’da kullanıma sunulacak, Romanya da ‘kısa süre içinde’ onu takip edecek. Arval, Macaristan, Almanya, Slovakya ve Çek Cumhuriyeti gibi diğer pazarların da 2025 yılı sonuna kadar ekleneceğini duyurdu. Genişlemenin 2026’da devam etmesi planlanıyor. Bunun arkasındaki fikir, kiralama portföyündeki 310.000’den fazla elektrikli otomobille Arval’in müşterilerine mümkün olan en iyi şarj deneyimini basit, güvenilir ve ulusal sınırların ötesinde sunmak istemesidir. Elektrikli otomobillerin çoğunda şarj durakları olan entegre bir rota planlayıcı bulunur ancak her modelde bu yoktur. Bazıları, şarj durdurma planlaması olmayan geleneksel bir navigasyon sistemiyle donatılmışken, diğerleri hiçbir navigasyon sistemine sahip değil; elektrikli otomobil deneyimi olmayan sürücüler için bu, elektrikli şirket arabasıyla uzun mesafeler kat ederken ekstra çaba ve belirsizlik anlamına geliyor. Bu sorunu çözmek için tarayıcı tabanlı Chargetrip rota planlayıcı, her iki ortağın da vurguladığı gibi çok fazla geliştirme çabası gerektirmeden ‘My Arval’ içine yerleştirilmiştir. Sistemin kendisi, ‘Daha İyi Bir Rota Planlayıcı’ gibi iyi bilinen araçlara benzemektedir: İlk olarak, yazılımın pil boyutu, tüketim ve aracın şarj davranışı gibi faktörleri bilmesi için kullanıcılar araçlarını seçmelidir. Rotanın başlangıç ve bitiş noktalarını girdikten sonra kullanıcıların ek verileri manuel olarak girmeleri gerekiyor: başlangıçtaki şarj seviyesi, varış noktasında istenen şarj seviyesi, araçtaki kişi sayısı, klima kullanımı ve varsa ek ağırlık. Chargetrip daha sonra hava durumu, rota boyunca eğimler/düşüşler ve şarj noktalarının kullanılabilirliği gibi gerçek zamanlı verileri kullanarak rotayı hesaplar. Arval entegrasyonunu önceden deneyemedik ancak Chargetrip Go’nun ücretsiz erişilebilen sürümünü denedik. Ancak bu sürüm, kullanıcıların istenen şarj ağlarına göre, örneğin yalnızca şarj gücüne ve bağlantılara göre filtreleme yapmasına izin vermiyor, ancak sayılarına göre değil. Arval Elektrikli Araç Teklifleri Direktörü Ingrid Pautrat şunları söyledi: “Yeni Rota Planlayıcımız sayesinde sürücüler daha akıllı plan yapabilir, verimli bir şekilde şarj edebilir ve Arval’in tercih ettiği ağlara bağlı kalarak gerçek değişimi yönlendiren kusursuz bir EV deneyimi sunabilir.” Bu, Arval aracılığıyla erişilebilen dolaşım ağlarının burada saklandığını gösteriyor. Tarayıcı portalında hesaplanan rota daha sonra bir düğme aracılığıyla bir akıllı telefona gönderilebiliyor veya ‘Paylaş’ düğmesi aracılığıyla başka şekillerde paylaşılabiliyor. Rota yönlendirmesi daha sonra Google Haritalar veya Apple Haritalar gibi tanıdık uygulamalar aracılığıyla tekrar gerçekleştirilmelidir. Bu uygulamalar yalnızca ara varış noktaları için gerçek zamanlı trafik verileriyle rota rehberliği sağlar; kullanıcıların daha sonra ne kadar sürede ve hangi şarj seviyesinde şarj olmaları gerektiğini öğrenmek için Chargetrip’i tekrar kontrol etmeleri gerekir. En azından şarj yerlerinin kamyonlar için de uygun olup olmadığını gösteriyor; hesapladığımız bir rotada örneğin N1 araçlarıyla erişim belirtildi. Ancak tarayıcı tabanlı bir çözüm olarak sistem doğal olarak araçtan gerçek zamanlı pil verisine sahip değil. Örneğin tüketim hesaplanandan yüksekse rota planlaması bunu dikkate almaz. Veya sürücünün yolda daha verimli olması durumunda şarjın durması daha sonraki bir zamana ertelenmez. Bu nedenle sistem planlamaya yardımcı oluyor ancak araca entegre sistemler tarafından sunulan işlev yelpazesiyle eşleşmesi pek mümkün değil. Chargetrip CEO’su Gideon van Dijk şöyle konuştu: “Arval’ın filo elektrifikasyonundaki liderliği, enerji bilinçli rotalamayı Avrupa’daki her sürücü için erişilebilir hale getirme misyonumuzla mükemmel bir şekilde örtüşüyor”.
Otomobil Dergisi-İngiltere
Automobile Magazine-UK


































































































