Ekim ayında Yeni Enerji Araçları (NEV’ler – BEV, PHEV, EREV ve FCEV) olarak adlandırılan 1,715 milyon adet satıldı; bu, bir önceki rekor olan Eylül 2025’e kıyasla 111.000 adet artışla yüzde 6,9’luk bir artışı temsil ediyor. Geçen yılın aynı ayıyla karşılaştırıldığında 285.000 daha fazla NEV satıldı, bu da yıllık yüzde 20’lik bir artışa tekabül ediyor. Çin Otomobil Üreticileri Birliği (CAAM) tarafından yayınlanan rakamların toptan teslimatlara (Çinli üreticiler tarafından satılan araç sayısı) atıfta bulunduğunu ve bu nedenle ihracatı da içerdiğini unutmamak önemlidir. Ekim ayında 256.000 Yeni Enerji Aracı ihraç edildi ve iç pazara 1.459 milyon NEV kaldı. Bu hala Ekim 2024’e göre yüzde 12,1’lik, Eylül ayına göre ise yüzde 5,6’lık bir artışı temsil ediyor. Yurt içi NEV satışları 2025 yılının her ayında bir önceki yılın seviyesini aştı. Akülü-elektrikli araçlar da Ekim ayında yeni bir rekora ulaştı. Eylül ayında ilk kez 1,058 milyon adet ile 1 milyon sınırını aşan Ekim ayı rakamı, 1,109 milyon BEV’ye yükseldi. Bu, toptan satış açısından yüzde 31,7’lik bir büyümeyi temsil ediyor ve genel NEV segmentini geride bırakıyor. 166.000 BEV ihraç edildi ve bir milyonun biraz altında yeni elektrikli otomobil Çin yollarına girdi. Bu eşik 2025’in sonundan önce hala aşılabilir. Plug-in hibritler durgunlaşıyor Menzil genişletilmiş elektrikli araçlar (EREV) de dahil olmak üzere plug-in hibritler Ekim ayında yalnızca yüzde üç artarak 605.000 adede ulaştı. Bu rakam, Eylül ayına göre yüzde 10,8’lik bir artışı ve yılın şu ana kadarki en iyi ayını temsil etse de, Ekim 2024’te kaydedilen 587.000 adedin yalnızca biraz üzerinde. Bir yıl önce, PHEV’ler yüzde 89 artışla Çin’in en hızlı büyüyen segmentiyken, BEV’ler yüzde 30,4 büyüdü. O zamandan bu yana, BEV satışları 842.000’den 1,1 milyon adede istikrarlı bir şekilde yükselmeye devam ederken, plug-in hibritler büyük ölçüde sabit kaldı. Ekim ayında tüm güç aktarma organları genelinde 3,322 milyon araç satıldı; bu, bir önceki yıla göre yüzde 8,8, Eylül ayına göre ise yüzde 3 artış anlamına geliyor. NEV’ler genel pazardan daha hızlı büyüdükçe, payları önemli ölçüde artarak yüzde 51,4’e yükseldi; bu, yüzde 50 eşiğini ilk kez aştı. Ancak bu rakam ihracat dahil toptan teslimatlara dayanmaktadır. Eylül (%49,0) ve bir önceki yıla (%46,8) kıyasla büyüme önemli olmaya devam ediyor. BYD satış zorluklarıyla karşılaşmaya devam ediyor Ekim ayında satılan yaklaşık 1,7 milyon NEV’nin 441.706’sı BYD’den geldi. Bu, BYD’nin yılın en iyi sonucu olmasına rağmen şirketin ilk kez aylık 500.000 satış rakamını aştığı 2024 yılında elde edilen rekor seviyelerin altında kalıyor. Eylül 2025 ile karşılaştırıldığında BYD satışları yüzde 11,5 arttı. Şirketin 222.559 BEV’si yıllık yüzde 17,4 artış gösterdi, ancak 214.297 plug-in hibriti yüzde 31,1 düşüş gösterdi. Bu, BYD’nin PHEV hacimlerinin geçen yılın rakamlarının gerisinde kaldığı art arda altıncı aya işaret ediyor. Tesla, büyüyen BEV pazarından yararlanamadı. Toptan satışlar 90.812 adetlik güçlü bir Eylül ayının ardından Ekim ayında 61.497’ye düştü. İhracat arttıkça yurt içi perakende satışlar düştü. Model Y, Mart ayından bu yana en zayıf ayı olan 19.488 yurt içi satış kaydederken, Model 3 satışları yüzde 52,5 artışla 6.518 adede yükseldi. CN EV Post’a göre düşüş, ağustos ayında piyasaya sürülen Çin’e özgü uzun dingil mesafeli, altı koltuklu Model Y’ye olan talebin azalmasıyla bağlantılı olabilir. Tesla o zamandan bu yana serideki en uzun menzile sahip yeni bir arkadan çekişli Model Y varyantını piyasaya sürdü; bu da Kasım ayı sonuçlarını güçlendirebilir. Leapmotor, Ekim ayında 70.289 araçla Tesla’yı tekrar geride bırakarak art arda altıncı aylık rekoru kırdı. Bir yıl önce marka, yüzde 84,1’lik bir artışı temsil eden 38.177 adet sattı. Leapmotor, 2025 yılında şu ana kadar yıllık %120 artışla 465.805 araç teslim etti. Şirket, bu ayın sonlarında uygun fiyatlı A serisinin ilk modeli olan A10’u tanıtmayı planlıyor ve bu da daha fazla büyümeyi teşvik edebilir. Xiaomi hızlı büyümeye devam ediyor Xiaomi, güçlü genişlemesine rağmen Tesla’nın gerisinde kalıyor. Yeni gelen, Ekim ayında SU7 ve YU7 modellerinden 48.654 adet satarak art arda ikinci ayda 40.000 adedin üzerine çıktı. Kasım ayında 50.000 adet eşiğine ulaşılması bekleniyor. Bu yıl satılan 315.376 araçla Xiaomi, 350.000 adetlik yıllık hedefine planlanandan önce ulaşma yolunda ilerliyor. Xpeng ayrıca ikinci ayda 40.000 adedi aşarak 42.013 araç teslim etti; bu, Ekim 2024’e göre yüzde 76 artış anlamına geliyor. Xiaomi’den farklı olarak Xpeng, yalnızca Ekim ayında yedi yeni pazar ekleyerek uluslararası alanda genişlemeye devam ediyor. Nio ayrıca toplamda 40.397 araçla ilk kez 40.000 teslimatı aştı. Grup içinde orta sınıf marka Onvo, Nio’nun ana markasını geride bırakarak 17.342 adet satarken, Nio’nun 17.143 adetlik satışını gerçekleştirdi. Premium kompakt Firefly ise 5.912 adetlik katkı sağladı. Geely Group bünyesinde NEV markası Geely Galaxy, ekim ayında 127.476 adede ulaşarak satış hacmini yıllık bazda ikiye katladı. Marka 2025 yılında bir milyon satışı aştı. Yine Geely’nin bir parçası olan Zeekr Grubu, 21.423 Zeekr aracı ve 40.213 Lynk & Co birimi dahil olmak üzere 61.636 NEV teslim etti. BAIC’in EV yan kuruluşu olan Beijing Electric Araç Co. (BJEV), Ekim satışlarını yıllık %112 artışla ikiye katlayarak 30.542 adede yükseltti. Arcfox satışları iki katından fazla artarak 23.387 araca ulaşırken, Huawei ile BAIC arasındaki ortak girişim olan premium Stelato markası 6.700 adede ulaştı. Dongfeng’in premium EV markası Vooyah, bir önceki yıla göre yüzde 69,5 artışla 17.218 araçla yeni bir rekora imza atarak Nio’nun hacmine yaklaştı. Li Auto önceki performansının altında kalmayı sürdürüyor. Başlangıçta menzili genişletilmiş modellere odaklanan üretici, Ekim ayında 31.767 araç teslim etti; bu rakam bir önceki yıla göre yüzde 38,25 daha azdı. Bu, 2023 ile karşılaştırıldığında üst üste dördüncü kez daha düşük sonuçlar elde edildiği anlamına geliyor. Şubat ve Mayıs ayları arasındaki güçlü satışlara rağmen, hacimler yıl ortasından bu yana istikrarlı bir şekilde azaldı.cnevpost.com (CAAM)
Otomobil Dergisi-İngiltere
Automobile Magazine-UK


































































































