Son rakamlar, Ekim ayında 2.132 yeni akülü elektrikli minibüsün kayıt altına alındığını gösteriyor; bu, 13 aydan bu yana ilk aylık düşüşe işaret ediyor. SMMT, “ay boyunca tüm minibüs boyutlarında düşüşler kaydedildi” dedi. Bu düşüşe rağmen elektrikli hafif ticari araçlara olan talep, 2024 yılına göre önemli ölçüde yüksek olmaya devam ediyor; bu yıl şu ana kadar kaydedilen 24.250 tescil, %47,4’lük bir artışı temsil ediyor. BEV’ler, bir önceki yılki %8,2 seviyesinden 2025’teki tüm yeni hafif ticari araç (LCV) tescillerinin artık %9,1’ini oluşturuyor. Ancak bu, hükümetin Sıfır Emisyonlu Araç (ZEV) hedefleri kapsamında 2025 için zorunlu kılınan %16’lık pazar payının altında kalıyor ve bu oran 2026’da %24’e çıkacak. SMMT, alımı hızlandırmak ve pazarın zorunlu hedefleri programa uygun şekilde karşılayabilmesini sağlamak için daha fazla eylem gerektiğini belirtti. Bu yıl olumlu gelişmeler arasında – Plug-in Van Hibesinin uzatılması, yeni Depo Ücretlendirme Planının uygulamaya konması ve özel şarj cihazı kurulumlarını basitleştirmek için planlanan reformlar yer alıyor. – geçişi desteklemesi bekleniyor. Ancak SMMT, altyapı sorunlarının özellikle depo ücretlendirmesine bağımlı filo operatörleri için büyük bir engel olmaya devam ettiğini yineledi. Kuruluş, yaptığı açıklamada, “Bu tür operatörlerin genellikle 15 yıla varan şebeke bağlantısı bekleme süreleriyle karşı karşıya kaldıkları göz önüne alındığında, veri merkezleri ve rüzgar santralleri gibi hızlı izlenen bir onay süreci, iş dünyasının zamanında geçiş için yatırım yapma konusunda güven vermesine yardımcı olacaktır” dedi.
Daha geniş pazarda, toplam hafif ticari araç kayıtları Ekim ayında %15,1 düşüşle 22.896 adede gerilerken, yılbaşından bu yana hacimler %10,3 düşüşle 264.160’a geriledi. Dizel ve benzinli modeller hakimiyetini sürdürürken, BEV’ler son yavaşlamaya rağmen göreceli gücünü korudu. SMMT İcra Kurulu Başkanı Mike Hawes, “İşletmelerin karşı karşıya olduğu yoğun ekonomik baskının ortasında Ekim ayındaki düşüş şaşırtıcı olmasa da, van pazarının büyümeye döndürülmesi özellikle şu ana kadar daha geniş trendleri altüst eden sıfır emisyon modellerine yapılan yeni yatırımı desteklemek için çok önemli” dedi. “Piyasayı yeniden rayına oturtmak için her türlü kolun çekilmesi ve zorunlu düzeylerde geçiş yapılması gerekiyor. Özellikle altyapının kullanıma sunulmasının ve şebeke bağlantılarının hızlandırılması, hükümet hedeflerinin yalnızca bir amaç değil aynı zamanda hem üreticiler hem de operatörler için gerçekten gerçekleştirilebilir olmasını sağlamaya yardımcı olacaktır.”smmt.co.uk
Otomobil Dergisi-İngiltere
Automobile Magazine-UK


































































































