Ülke çapındaki otomobil perakendecilerinin fiziksel görünümünü analiz etmek için yapay zekayı kullanan yeni bir araştırmaya göre, Chevy bayileri artık Amerikalı otomobil alıcılarına en tutarlı yüzü sunuyor. Pied Piper’ın 2025 Bayilik Tesisi Tutarlılık Çalışması, Chevrolet’i yeni Benzerlik Endeksi’nde en üst sıraya yerleştirerek markayı Honda, Toyota ve Ford’un önüne yerleştirdi. Çalışmada, 18.662 bayilik tesisinin 540.000’den fazla görüntüsünü incelemek ve tabela görünürlüğü, çevre düzenlemesi ve envanter organizasyonu da dahil olmak üzere 70’ten fazla görsel özelliği ölçmek için yapay zeka bilgisayar görüşü kullanıldı.
Bu yenilikçi yaklaşım, ulusal ölçekte marka sunumuna yönelik benzeri görülmemiş, veriye dayalı bir görünüm sağladı. Pied Piper’ın Metrik ve Analitikten Sorumlu Başkan Yardımcısı Cameron O’Hagan, “Benzerlik Endeksi, markaların ilk kez marka kimliklerinin ülke çapındaki binlerce bayi çatısında nasıl ifade edildiğini ve bunun diğer markalarla nasıl karşılaştırıldığını objektif, veri odaklı terimlerle görmesine olanak tanıyor” dedi. Araştırma, Chevy bayilerinin sürekli olarak güçlü marka standartlarını koruduğunu, OEM işaretlerinin mağazaların yüzde 75’inden fazlasında açıkça görülebildiğini ve mağazaların çoğunda stokların tek tip sıralar halinde düzenlendiğini ortaya çıkardı.
Bulgular, Chevrolet ve bayilerinin tutarlı bir marka imajını sürdürmek için kasıtlı ve başarılı bir çaba gösterdiğini ortaya koyuyor. Bu tutarlılık, bir alıcının Batı Yakası’nda, Doğu Yakası’nda veya bu ikisinin arasında herhangi bir yerde bulunan bir bayiyi ziyaret etmesi fark etmeksizin, müşteri tanınırlığını güçlendirir ve net beklentiler belirler. Spektrumun diğer ucunda ise Alfa Romeo, Tesla ve Lucid gibi markalar lokasyonlar arasında en fazla çeşitliliği gösterdi. Chevy için bu üst sıralama, son derece rekabetçi bir pazarda markanın kimliğini güçlendiren birleşik bir sunuma yönelik ağ çapındaki bağlılığın altını çiziyor.
GM bu yaz ABD çapındaki Chevy, Cadillac, Buick ve GMC bayileri için yeni bir tasarım sunduğunu duyurdu. GM müşteri deneyimini modernleştirme çabası içinde yeni bayilik tasarımı, çeşitli cam duvarlar, salon tarzı oturma yerleri, esnek düzenler ve dijital entegrasyon içeren açık ve davetkar bir mimariye öncelik veriyor. Satış ortamının baskısını azaltırken, hem geleneksel, hem de çevrimiçi alışveriş yapanları ağırlamayı amaçlamaktadır.
Automobile Magazine – USA


































































































