Toprak yollar için doğal bir meslek, ancak şehirde bile günlük kullanım için konfor ve teknolojiden oluşan yenilenmiş bir formüle sahip. Tarif, Barselona sokaklarında ve Katalan bölgesinin tepelerinde test ettiğimiz yeni Jeep Compass tarafından önerilen tariftir.
Sahil yolu kesimleri, şehir içi rotalar ve bazı hafif off-road geçişleriyle boğuşan Avrupa’da tasarlanıp üretilen Jeep C-SUV’un ikinci nesli, teknik içerik, konfor ve dijital özellikler açısından derinlemesine yenilenerek segmentinin standartlarını yükseltme hedefiyle yola çıktı. Test için oluşturulan karma rotada Pusula, süspansiyon ve direksiyon kalibrasyonunun geliştirilmesindeki ilerlemeyi hemen vurguluyor. 200 mm’lik yerden yükseklik ve yeni kurulum, gövdenin daha az yuvarlanması ve darbelerin daha iyi emilmesiyle daha fazla stabilite sunmak için çalışır. Bu nitelikler, iyileştirilmiş akustik yalıtımla birleştiğinde, Katalan şehri çevresindeki şehir dışı yolların engebeli yüzeylerinde bile sürüşü daha sessiz ve daha konforlu hale getiriyor. Ancak Compass, rotanın toprak bölümünde markanın off-road tutkusunu doğruluyor. Otomatik, Spor, Kar ve Kum/Çamur modlarına sahip Selec-Terrain sistemi, plug-in versiyon için ayrılmış Elektrikli modlara ek olarak motor, direksiyon, vites kutusu ve Esp üzerinde gerçek ayarlara müdahale ederek çekiş ve tepkiyi yüzeye bağlı olarak modüle etmenize olanak tanır. Sensörlerin, kameraların ve radarın yükseltilmiş konumlandırılması da arazi kullanımı sırasında hasar riskini azaltacak şekilde tasarlanmıştır. Yolcu bölmesi de aynı evrimsel yaklaşımı izliyor; yani daha fazla alan (550 litreye kadar bagaj alanı ve arka yolcuların bacakları için 20 mm daha fazla), iyileştirilmiş malzemeler ve 10,25″ gösterge paneli, 16″ bilgi-eğlence ekranı ve Head-Up Display ile tamamen revize edilmiş bir dijital sistem. Genişletilmiş Avrupa Jeep Markası Başkanı Fabio Catone, “Yeni Pusula, Jeep’in mobilitenin geleceğine yönelik vizyonunun cesur bir ifadesidir” dedi ve selefiyle karşılaştırıldığında, Yeni Pusula performans, yenilik ve sürüş güvenliği açısından gerçek bir evrimi temsil ediyor. Sınıfının en iyisi yetenekleri, yüksek konforu, tamamen yeniden tasarlanmış elektrik mimarisi ve geleceğe hazır ileri teknoloji paketiyle, modern sürüşün ne olması gerektiğini yeniden tanımlıyor.” Güç aktarma organları tarafında Compass, Avrupa’da geniş ve hali hazırda elektrikli bir ürün yelpazesiyle sunuluyor: önden çekişli 145 HP e-Hybrid’den başlayarak 213 HP BEV ve 74 kWh aküye ve yeni 195 HP 4xe plug-in’e kadar. Tekerleklere 3100 Nm’ye kadar güç aktarma kapasitesine sahip özel bir arka elektrik motoruna sahip 375 HP’lik entegre model de dahil olmak üzere iki elektrikli versiyon daha yolda. Fiyat listesi e-Hybrid için 39.900 Euro’dan, %100 elektrikli versiyon için ise 47.900 Euro’dan başlıyor.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia

































































































