Test Sürüşü: Hyundai Inster XTech

®
Çok Okunanlar

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması...

Hyundai Inster, yüksekleri hedefleyen elektrikli şehir otomobili…

Yolcular için en üst düzeyde özerklik ve bol miktarda alan…!
Elektrikli şehir otomobillerinin giderek kalabalıklaşan panoramasında yer alan Inster, Hyundai’nin en son elektrikli araç inovasyonunu temsil ediyor ve kompakt boyutu, ayırt edici tasarımı ve gelişmiş teknolojik özellikleri sayesinde şehir içi mobilite için ideal bir çözüm sunuyor.
3.82 metre uzunluğa, 1.61 metre genişliğe ve 1.57 metre yüksekliğe sahip olan Inster, SUV formatında bir elektrikli şehir otomobili olarak konumlandırılıyor.
Modern ve fütüristik tasarım, ona güçlü bir kişilik kazandıran Ioniq serisinden alınan yuvarlak şekiller, dairesel farlar ve piksel aydınlatma ile karakterize edilmiş bir otomobil görmekteyiz. Kompakt boyutlarına rağmen, yolcu bölmesi, benzersiz bir ferahlığı garanti eden 2,58 metrelik dingil mesafesi ile hatırı sayılır bir iç alan sunuyor.  Bagaj, kayar arka koltukların konumuna bağlı olarak 238 ila 351 litre arasında değişiyor ve arka koltuklar katlandığında 1.059 litreye ulaşabiliyor.
Segmenti için bir referans noktası olmak için kesinlikle tüm kimlik bilgilerine sahip bir otomobilin güçlü ve zayıf yönlerini keşfetmek için birkaç gün boyunca yolda, şehir içinde İtalya’da test etme fırsatımız oldu. Yolda test ettiğimiz versiyon, 115 hp (85 kW) elektrik motoru ve 49 kWh batarya ile donatılmış, bu da WLTP kombine çevrimde 370 km’ye kadar menzili garanti ederek şehir içi döngüde 518 km’ye ulaşıyor.

Hyundai INSTER’ın en yüksek hızı 150 km/s ile sınırlı ve 0’dan 100 km/s hıza 10,9 saniyede ulaşmakta.  Şarj için Inster, 85 kW DC’ye kadar desteklediği sebeple ortalama 30 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e çıkmanıza olanak tanıyarak aracı şarj edebiliyorsunuz.  Alternatif akımda ise 11 kW’a ulaşır, bu da evde şarj veya standart halka açık sütunlarda fazlasıyla yeterli bir seviyede olduğunu göstermektedir.

Inster, küçük boyutları ve küçük dönüş yarıçapı sayesinde şehir içi trafiğinde çevikliği ve manevra kabiliyeti ile öne çıkıyor. Yumuşak süspansiyon ayrıca engebeli yollarda bile yüksek konfor sağlamakta. Elektrikli otomobillerde tipik olan düşük ağırlık merkezi, viraj alırken kayma fark edilmesine rağmen aracın iyi bir dengesi her hâlükârda var.

Hyundai Inster kalkış ve hızlanması ufak elektrikli bir şehir içi mini otomobile göre sürüşün ihtiyaçları için oldukça yumuşak ve bu otomobilden beklenen içinde yeterli kıvamda. Aracın içinde aslında dış boyutlar göz önüne alındığında kabinin geniş yapısına şaşırıyorsunuz.   Ayrı ayrı kayan ve yatırılan arka koltuklar, iç mekanın çok yönlülüğünü arttırmış.

Teknoloji cephesinde, Inster’daki bilgi-eğlence sistemi, işlevlerin yönetimini sezgisel hale getiren ve sürüş deneyiminin özelleştirilmesine olanak tanıyan 10,25 inç LCD ekran ile gelişmiş yeterli vaziyette. Standart yüksek çözünürlüklü navigasyon sistemi, kablosuz (OTA) güncellemeleri, kişiselleştirilmiş profilleri ve Apple CarPlay/Android Auto bağlantısını desteklerken, ses tanıma, dikkatiniz dağılmadan aracı kontrol etmeyi kolaylaştırıyor. Aracın durumunun ve çeşitli işlevlerinin uzaktan kontrolü için Hyundai Bluelink teknolojisi de mevcut.

Örneğin, Inster’da özel app uygulama aracılığıyla, kapıların, klimanın ve şarj oturumlarının kilitlenmesini veya kilidinin açılmasını yönetmek mümkün kılınmış. Ayrıca, Bluetooth çoklu bağlantı, aynı anda iki cihazı bağlamanıza olanak tanıyarak, EV’ye özel içeriğin entegrasyonu, şarj istasyonları ve menzil hakkında gerçek zamanlı bilgi deneyimi sunarak sürüşe fayda sağlıyor, yardımcı da oluyor.

Diğer bir özellik olarak, Hyundai Dijital Anahtar (istek üzerine temin edilebilir), NFC teknolojisi aracılığıyla akıllı telefonunuzla aracın kilidini açmanıza ve çalıştırmanıza ve dijital anahtarları 7 kullanıcıya kadar paylaşmanıza olanak tanımakta.

Özellikleri arasında dokunmatik sensörlü kapı kolları ve standart olarak Başlat Düğmeli bir Akıllı Anahtar sistemi bulunuyor. Yaya ve bisikletli tanıma özellikli otomatik acil frenleme, aktif şeritte kalma, sürücü yorgunluk algılama, uyarlanabilir hız sabitleyici, ön, ön yan, yan perde ve ön orta hava yastıkları olmak üzere yedi adet hava yastığı ve kör nokta izleme ADAS güvenlik sistemleri bu ufak mini elektrikli şehir otomobiline eklenmiş güvenlik özellikleri arasında.

Testimiz sırasında, sistemlerin hassas ve non-invaziv olduğu kanıtlanarak rahat ve güvenli sürüşe katkıda bulunuldu. Hyundai Inster 42 kWh bataryalı, 327 km resmi ortalama menzile ve 97 hp motora sahip XTech versiyonu İtalya’da test ettik. Ülkemizde ise INSTER Advance modeli Kalıcı Mıknatıslı Senkron Motor (PMSM) 115 beygir, şehir içinde 493km menzile sahip 49 kWh Lityum İyon Batarya Kapasitesi donanım ile satışa sunuluyor. Advance 84.5 kW 1.345.000 TL.
Test-İtalya

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...