Per Michelin l’elettrico è inevitabile ma con tempi rivisti

®
Çok Okunanlar

Togg, Münih’in tarihi meydanı Königsplatz’da boy gösteriyor

Otomobil üreticileri, teknoloji şirketleri, startup'lar ve sürdürülebilir ulaşım alanındaki öncüleri bir araya getiren IAA Mobility 2025, Münih'te kapılarını ziyaretçilere...

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F,...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te...

Stellantis ve Tofaş, Hafif Ticari Araç Üretim Anlaşması İmzaladı

Stellantis ve Tofaş, “K9” modelinin hafif ticari araç ve combi versiyonlarının çoklu enerji platformlarında üretimine yönelik, stratejik bir anlaşma...

8. Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest Rekor Katılımla Tamamlandı

Afyonkarahisar, bu yıl 8’incisi düzenlenen Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest ile bir kez daha dünya gündemine oturdu....

Audi Formula 1 Takımı’nın resmi giyim ortağı adidas

Audi Formula 1 Takımı'nın resmi giyim ortağı adidas oluyor. Her iki marka arasında gerçekleştirilen uzun vadeli iş birliği doğrultusunda, takım...

Florent Ménegaux, ceo del colosso dei pneumatici Michelin, ritiene che il ritmo della trasformazione verso il veicolo elettrico imposta all’industria automobilistica sia “quasi impossibile” da sostenere.

Il passaggio ai modelli elettrici è “inevitabile”, ma “dobbiamo poter scegliere il ritmo”.

Lo ha detto aggiungendo che bisogna “ascoltare gli industriali e i clienti”.
Il numero uno del Gruppo di Clermont-Ferrand lo ha ribadito durante un’audizione al Senato francese a cui era stato convocato per fornire maggiori dettagli sulle pressioni che deve affrontare il settore automobilistico in generale e il business dei pneumatici in particolare. Ménegaux lo ha fatto fornendo nell’intervento di circa due ore un quadro della situazione – con molti dei concetti già espressi in altre dichiarazioni – ed in cui ha descritto gli sforzi sostenuti da Michelin per lo sviluppo del prodotto e e dell’innovazione nella fabbricazione.
Ha però spiegato che le aziende europee del settore pneumatici si trovano “ad affrontare una massiccia invasione” di prodotto importato dai mercati asiatici dove i costi di produzione sono molto bassi. Per rispondere a questa situazione il ceo di Michelin ha chiaramente sostenuto che “servono meno costi e meno tasse per poter far fronte all’invasione asiatica”.
Michelin chiede espressamente alle autorità francesi ed europee di sostenere i produttori europei con una migliore politica dei costi energetici e della tassazione questo “per una maggiore parità di condizioni in termini di competitività globale”. Ammettendo che Michelin ha perso quote di mercato negli ultimi due decenni, “ma si è stabilizzata in termini di valore negli ultimi 10 anni” nonostante i volumi siano ancora in calo, Menegaux ha detto che l’azienda rimane leader mondiale nel settore dei pneumatici e affronta le stesse sfide degli altri concorrenti premium.
Sono la sovraccapacità globale, le tensioni geopolitiche e la coda degli effetti del Covid-19, che – ha detto – “hanno contribuito a inasprire le difficoltà del settore”. Ed ha ricordato che i costi di produzione di Michelin in Europa e negli Stati Uniti “sono aumentati in modo significativo rispetto all’Asia a causa dei costi energetici e dell’inflazione”.

Diğer Haberler

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F, dört farklı teknik versiyon ve...

Audi Formula 1 Takımı’nın resmi giyim ortağı adidas

Audi Formula 1 Takımı'nın resmi giyim ortağı adidas oluyor. Her iki marka arasında gerçekleştirilen uzun vadeli iş birliği doğrultusunda, takım için performans odaklı özel ekipmanlar tasarlanacak....

“Can.ai ile mobilitenin ötesini yeniden kurguluyoruz”

Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi uluslararası ziyaretçilerle buluşturdu. Ziyaretçiler, Togg...

Europcar Türkiye’de Esra Mine Tanrısevdi Ülke Direktörü Atandı

Araç kiralama sektörünün global markalarından Europcar, Türkiye operasyonunu deneyimli bir isme emanet etti. Sektördeki 15 yıla yakın bilgi birikimi ve liderlik deneyimiyle tanınan Esra Mine Tanrısevdi, Europcar...

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin Otokar’ın Sakarya’daki fabrikasında üretilmesi konusunda...

Aston Martin, Pirelli tarafından özel olarak geliştirilen ve Bosch Engineering

Pirelli ve Aston Martin, global İtalyan lastik devinin özel Cyber™ Tyre teknolojisini İngiliz ultra lüks performans markasının gelecekteki araçlarına entegre etmek için bir iş...

Koray Kamiloğlu’ndan İtalya’da nefes kesen performans

Koray Kamiloğlu'ndan İtalya'da nefes kesen performans: Zirveyi kaptırmadı! Yurt içinde ve yurt dışında elde ettiği başarılarla dikkat çeken yarış pilotu Koray Kamiloğlu, İtalya'nın Mugello pistinde...