OSS Derneği, 2024’ün Üçüncü Çeyreğini Değerlendirdi

®
Çok Okunanlar

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam...

Stellantis ve Koç Holding Üst Yönetimi Tofaş Fabrikası’nı Ziyaret Etti

Stellantis Başkanı John Elkann: “Tofaş ile Birlikte Önümüzde Büyük Fırsatlar Var” Tofaş, hafif ticari araç üretim anlaşmasının imzalanmasının ardından Stellantis’in...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

Koray Kamiloğlu’ndan İtalya’da nefes kesen performans

Koray Kamiloğlu'ndan İtalya'da nefes kesen performans: Zirveyi kaptırmadı! Yurt içinde ve yurt dışında elde ettiği başarılarla dikkat çeken yarış pilotu...

Eskişehir Büyük Organizasyona Hazır

2025 FIA Avrupa Ralli Kupası'nın dokuzuncu, Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally,...

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Maliyetlerdeki Aşırı Artış Son Üç Çeyrektir Otomotiv Satış Sonrası Sektörünün En Büyük Sorunu!

Otomotiv satış sonrası sektörü, temkinli başladığı 2024 yılında, durgun seyrini üçüncü çeyrekte de sürdürdü. 2024 yılının üçüncü çeyreğinde satış ve ihracatı düşen sektör istihdamını korudu. Sektör yılın son çeyreğinde yurt içi satışlarda dolar bazında ortalama yüzde 1.31’lik düşüş bekliyor. Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin (OSS) 2024 Yılı 3. Çeyrek Sektörel Değerlendirme Anketi’ne göre; yılın üçüncü çeyreğinde, 2023’ün aynı dönemine göre yurt içi satışlarda dolar bazında ortalama yüzde 1,08’lik gerileme yaşandı. Üretici üyelerin yüzde 30,8’i önümüzdeki üç ayda yatırım planlarken, 2024’ün üçüncü çeyreğinde de gözlemlenen problemlerin başında ilk iki çeyrekte olduğu gibi “maliyetlerdeki aşırı artış” yer aldı. Ankete göre, “nakit akışında yaşanan problemler” öncelikli sorunlar arasında öne çıktı. OSS Derneği Başkanı Ali Özçete, “Otomotiv satış sonrası sektörü 2024 yılına temkinli bir başlangıç yapmasına rağmen, yılın üçüncü çeyreğinde de durgunluğunu sürdürmüştür. Sektördeki en dikkat çekici unsurlar arasında, satış ve ihracattaki düşüşe rağmen istihdamın korunması yer alıyor. Bu, iş gücü açısından istikrar sağlasa da, ekonomik faaliyetlerin daraldığının bir göstergesidir. Tüm bunlarla birlikte maliyet artışları ve nakit akışı sorunları hâlâ sektörün temel sıkıntıları arasında yer alıyor” diye konuştu.

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS), otomotiv satış sonrası sektörü özelinde 2024 yılının üçüncü çeyreğini, üyelerinin katılımıyla düzenlediği bir anket çalışmasıyla değerlendirdi. OSS Derneği’nin 2024 Yılı 3. Çeyrek Sektörel Değerlendirme Anketi’ne göre; otomotiv satış sonrası sektörü 2024’ün üçüncü çeyreğinde durgun seyrine devam etti. Ankete göre; 2024’ün üçüncü çeyreğinde, 2023 yılının üçüncü çeyreğine göre yurt içi satışlar dolar bazında ortalama yüzde 1,08 geriledi. Bu dönemde dağıtıcı üyelerin satışlarında dolar bazında yüzde 0,38 artış görülürken, üretici üyelerde dolar bazında yüzde 3,27 seviyesinde düşüş yaşandı.

Son çeyrekte satışlarda düşüş bekleniyor!

Ankette, 2024 yılının son çeyreğiyle ilgili beklentilere de yer verildi. Buna göre sektörde 2024 yılının son çeyreğinde yurt içi satışlarda dolar bazında yüzde 1,31 oranında düşüş beklendiği gözlemlendi. 2024’ün ikinci çeyreğinde yüzde 40,9 olan tahsilat süreçlerinin 2024’ün üçüncü çeyreğinde yüzde 44,3 seviyesinde gerçekleştiğini ifade eden OSS Derneği üyelerinden yüzde 13,9’u tahsilat sürecinin daha iyi hale geldiğini, yüzde 35,4’ü ise daha kötüye gittiğini belirtti.

Üretici istihdam gücünü korudu!

Ankete katılan üyelerin yüzde 35,4’ü 2024 yılının ikinci çeyreğine göre istihdamını artırdı. Üyelerin yüzde 43,1’i söz konusu dönemde istihdamını korudu. 2024’ün ikinci çeyreğine kıyasla istihdamının azaldığını belirten üye oranı ise yüzde 21,5 seviyesinde kaldı. Üretici ve dağıtıcı üyelerin istihdamları birbirine yakın seyretti.

Maliyetlerdeki artış büyük problemlerin başında yer aldı!

Anketin en dikkat çekici bölümlerinden birini de sektördeki problemler oluşturdu. Üyelerin, 2024’ün üçüncü çeyreğinde gözlemlediği problemlerin başında yüzde 72,3 ile “Maliyetlerdeki aşırı artış” gelirken, “Nakit akışında yaşanan problemler” yüzde 60 ile ikinci sırada yer aldı. Üyelerin yüzde 52,3’ü “iş ve ciro kaybı”, yüzde 36,9’u ise “kargo maliyeti ile teslimat problemleri”ni sektör için en büyük dördüncü sıkıntı olarak nitelendirdi. Ankete katılanların yüzde 29,2’si ve “istihdamda yaşanan problemler”i, yüzde 15,4’ü ise “mevzuat değişiklikleri”ni işaret etti. Ayrıca katılımcıların yüzde 12,3’ü “tedarik problemleri”ni önemli sorunlar arasında sıraladı.

Gelecek 3 ayda yatırım planlayanlar yüzde 27,7’ye yükseldi!

Anket ile birlikte sektörün yatırım planları da mercek altına alındı. Ankete göre önümüzdeki 3 ayda yeni yatırım yapmayı düşünen üyelerin oranı yüzde 27,7 ile bir önceki döneme göre artış gösterdi. Bir önceki ankette üretici üyelerin yüzde 13’ü yatırım planlarken, yeni ankette bu oran yüzde 30,8’e yükseldi. Dağıtıcı üyelerde ise bu oran yüzde 24,3’ten yüzde 25,6’ya çıktı. Ankete katılan üyelerin yüzde 49,2’si önümüzdeki üç ayda sektörün aynı kalacağı, yüzde 9,2’si daha iyiye gideceği, yüzde 40’ı ise daha kötüye gideceği yönünde görüş bildirdi.

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...