OSS Derneği, 2024’ün Üçüncü Çeyreğini Değerlendirdi

®
Çok Okunanlar

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Maliyetlerdeki Aşırı Artış Son Üç Çeyrektir Otomotiv Satış Sonrası Sektörünün En Büyük Sorunu!

Otomotiv satış sonrası sektörü, temkinli başladığı 2024 yılında, durgun seyrini üçüncü çeyrekte de sürdürdü. 2024 yılının üçüncü çeyreğinde satış ve ihracatı düşen sektör istihdamını korudu. Sektör yılın son çeyreğinde yurt içi satışlarda dolar bazında ortalama yüzde 1.31’lik düşüş bekliyor. Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin (OSS) 2024 Yılı 3. Çeyrek Sektörel Değerlendirme Anketi’ne göre; yılın üçüncü çeyreğinde, 2023’ün aynı dönemine göre yurt içi satışlarda dolar bazında ortalama yüzde 1,08’lik gerileme yaşandı. Üretici üyelerin yüzde 30,8’i önümüzdeki üç ayda yatırım planlarken, 2024’ün üçüncü çeyreğinde de gözlemlenen problemlerin başında ilk iki çeyrekte olduğu gibi “maliyetlerdeki aşırı artış” yer aldı. Ankete göre, “nakit akışında yaşanan problemler” öncelikli sorunlar arasında öne çıktı. OSS Derneği Başkanı Ali Özçete, “Otomotiv satış sonrası sektörü 2024 yılına temkinli bir başlangıç yapmasına rağmen, yılın üçüncü çeyreğinde de durgunluğunu sürdürmüştür. Sektördeki en dikkat çekici unsurlar arasında, satış ve ihracattaki düşüşe rağmen istihdamın korunması yer alıyor. Bu, iş gücü açısından istikrar sağlasa da, ekonomik faaliyetlerin daraldığının bir göstergesidir. Tüm bunlarla birlikte maliyet artışları ve nakit akışı sorunları hâlâ sektörün temel sıkıntıları arasında yer alıyor” diye konuştu.

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS), otomotiv satış sonrası sektörü özelinde 2024 yılının üçüncü çeyreğini, üyelerinin katılımıyla düzenlediği bir anket çalışmasıyla değerlendirdi. OSS Derneği’nin 2024 Yılı 3. Çeyrek Sektörel Değerlendirme Anketi’ne göre; otomotiv satış sonrası sektörü 2024’ün üçüncü çeyreğinde durgun seyrine devam etti. Ankete göre; 2024’ün üçüncü çeyreğinde, 2023 yılının üçüncü çeyreğine göre yurt içi satışlar dolar bazında ortalama yüzde 1,08 geriledi. Bu dönemde dağıtıcı üyelerin satışlarında dolar bazında yüzde 0,38 artış görülürken, üretici üyelerde dolar bazında yüzde 3,27 seviyesinde düşüş yaşandı.

Son çeyrekte satışlarda düşüş bekleniyor!

Ankette, 2024 yılının son çeyreğiyle ilgili beklentilere de yer verildi. Buna göre sektörde 2024 yılının son çeyreğinde yurt içi satışlarda dolar bazında yüzde 1,31 oranında düşüş beklendiği gözlemlendi. 2024’ün ikinci çeyreğinde yüzde 40,9 olan tahsilat süreçlerinin 2024’ün üçüncü çeyreğinde yüzde 44,3 seviyesinde gerçekleştiğini ifade eden OSS Derneği üyelerinden yüzde 13,9’u tahsilat sürecinin daha iyi hale geldiğini, yüzde 35,4’ü ise daha kötüye gittiğini belirtti.

Üretici istihdam gücünü korudu!

Ankete katılan üyelerin yüzde 35,4’ü 2024 yılının ikinci çeyreğine göre istihdamını artırdı. Üyelerin yüzde 43,1’i söz konusu dönemde istihdamını korudu. 2024’ün ikinci çeyreğine kıyasla istihdamının azaldığını belirten üye oranı ise yüzde 21,5 seviyesinde kaldı. Üretici ve dağıtıcı üyelerin istihdamları birbirine yakın seyretti.

Maliyetlerdeki artış büyük problemlerin başında yer aldı!

Anketin en dikkat çekici bölümlerinden birini de sektördeki problemler oluşturdu. Üyelerin, 2024’ün üçüncü çeyreğinde gözlemlediği problemlerin başında yüzde 72,3 ile “Maliyetlerdeki aşırı artış” gelirken, “Nakit akışında yaşanan problemler” yüzde 60 ile ikinci sırada yer aldı. Üyelerin yüzde 52,3’ü “iş ve ciro kaybı”, yüzde 36,9’u ise “kargo maliyeti ile teslimat problemleri”ni sektör için en büyük dördüncü sıkıntı olarak nitelendirdi. Ankete katılanların yüzde 29,2’si ve “istihdamda yaşanan problemler”i, yüzde 15,4’ü ise “mevzuat değişiklikleri”ni işaret etti. Ayrıca katılımcıların yüzde 12,3’ü “tedarik problemleri”ni önemli sorunlar arasında sıraladı.

Gelecek 3 ayda yatırım planlayanlar yüzde 27,7’ye yükseldi!

Anket ile birlikte sektörün yatırım planları da mercek altına alındı. Ankete göre önümüzdeki 3 ayda yeni yatırım yapmayı düşünen üyelerin oranı yüzde 27,7 ile bir önceki döneme göre artış gösterdi. Bir önceki ankette üretici üyelerin yüzde 13’ü yatırım planlarken, yeni ankette bu oran yüzde 30,8’e yükseldi. Dağıtıcı üyelerde ise bu oran yüzde 24,3’ten yüzde 25,6’ya çıktı. Ankete katılan üyelerin yüzde 49,2’si önümüzdeki üç ayda sektörün aynı kalacağı, yüzde 9,2’si daha iyiye gideceği, yüzde 40’ı ise daha kötüye gideceği yönünde görüş bildirdi.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...