OSS Derneği, 2024’ün Üçüncü Çeyreğini Değerlendirdi

®
Çok Okunanlar

Nissan, Çin’in doğusundaki otomobil fabrikasını kapatacak

Otomobil üreticileri, başta Çin menşeliler olmak üzere rakip firmaların Asya pazarında satış hacimlerini güçlendirmesi karşısında zorlanıyor. Kyodo ajansının piyasa kaynaklarına...

Renault Showroomunda Beğen, Fleetcorptan Kirala

Operayonel araç kiralama sektörünün lider isimlerinden Fleetcorp; Renault Filo Kiralama’nın operasyontarafını da yöneterek 2 binden fazla müşterisine hizmet veriyor.Bu...

Ferrari’den FXX-K Evo Sürprizi!

Ferrari, sınırlı sayıda üretilecek ve özel seri olarak satışa sunulacak FXX-K Evo’nun örtüsünü İtalya'daki Mugello pistinde düzenlediği Dünya Finali...

Otokoç Otomotiv’de Üst Düzey Görev Değişimi…

Otokoç Otomotiv’de 10 yıldır Genel Müdür olarak görev yapan Görgün Özdemir, emekliliği sebebiyle bayrağı Araç Kiralamadan Sorumlu Genel Müdür...

Maliyetlerdeki Aşırı Artış Son Üç Çeyrektir Otomotiv Satış Sonrası Sektörünün En Büyük Sorunu!

Otomotiv satış sonrası sektörü, temkinli başladığı 2024 yılında, durgun seyrini üçüncü çeyrekte de sürdürdü. 2024 yılının üçüncü çeyreğinde satış ve ihracatı düşen sektör istihdamını korudu. Sektör yılın son çeyreğinde yurt içi satışlarda dolar bazında ortalama yüzde 1.31’lik düşüş bekliyor. Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin (OSS) 2024 Yılı 3. Çeyrek Sektörel Değerlendirme Anketi’ne göre; yılın üçüncü çeyreğinde, 2023’ün aynı dönemine göre yurt içi satışlarda dolar bazında ortalama yüzde 1,08’lik gerileme yaşandı. Üretici üyelerin yüzde 30,8’i önümüzdeki üç ayda yatırım planlarken, 2024’ün üçüncü çeyreğinde de gözlemlenen problemlerin başında ilk iki çeyrekte olduğu gibi “maliyetlerdeki aşırı artış” yer aldı. Ankete göre, “nakit akışında yaşanan problemler” öncelikli sorunlar arasında öne çıktı. OSS Derneği Başkanı Ali Özçete, “Otomotiv satış sonrası sektörü 2024 yılına temkinli bir başlangıç yapmasına rağmen, yılın üçüncü çeyreğinde de durgunluğunu sürdürmüştür. Sektördeki en dikkat çekici unsurlar arasında, satış ve ihracattaki düşüşe rağmen istihdamın korunması yer alıyor. Bu, iş gücü açısından istikrar sağlasa da, ekonomik faaliyetlerin daraldığının bir göstergesidir. Tüm bunlarla birlikte maliyet artışları ve nakit akışı sorunları hâlâ sektörün temel sıkıntıları arasında yer alıyor” diye konuştu.

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS), otomotiv satış sonrası sektörü özelinde 2024 yılının üçüncü çeyreğini, üyelerinin katılımıyla düzenlediği bir anket çalışmasıyla değerlendirdi. OSS Derneği’nin 2024 Yılı 3. Çeyrek Sektörel Değerlendirme Anketi’ne göre; otomotiv satış sonrası sektörü 2024’ün üçüncü çeyreğinde durgun seyrine devam etti. Ankete göre; 2024’ün üçüncü çeyreğinde, 2023 yılının üçüncü çeyreğine göre yurt içi satışlar dolar bazında ortalama yüzde 1,08 geriledi. Bu dönemde dağıtıcı üyelerin satışlarında dolar bazında yüzde 0,38 artış görülürken, üretici üyelerde dolar bazında yüzde 3,27 seviyesinde düşüş yaşandı.

Son çeyrekte satışlarda düşüş bekleniyor!

Ankette, 2024 yılının son çeyreğiyle ilgili beklentilere de yer verildi. Buna göre sektörde 2024 yılının son çeyreğinde yurt içi satışlarda dolar bazında yüzde 1,31 oranında düşüş beklendiği gözlemlendi. 2024’ün ikinci çeyreğinde yüzde 40,9 olan tahsilat süreçlerinin 2024’ün üçüncü çeyreğinde yüzde 44,3 seviyesinde gerçekleştiğini ifade eden OSS Derneği üyelerinden yüzde 13,9’u tahsilat sürecinin daha iyi hale geldiğini, yüzde 35,4’ü ise daha kötüye gittiğini belirtti.

Üretici istihdam gücünü korudu!

Ankete katılan üyelerin yüzde 35,4’ü 2024 yılının ikinci çeyreğine göre istihdamını artırdı. Üyelerin yüzde 43,1’i söz konusu dönemde istihdamını korudu. 2024’ün ikinci çeyreğine kıyasla istihdamının azaldığını belirten üye oranı ise yüzde 21,5 seviyesinde kaldı. Üretici ve dağıtıcı üyelerin istihdamları birbirine yakın seyretti.

Maliyetlerdeki artış büyük problemlerin başında yer aldı!

Anketin en dikkat çekici bölümlerinden birini de sektördeki problemler oluşturdu. Üyelerin, 2024’ün üçüncü çeyreğinde gözlemlediği problemlerin başında yüzde 72,3 ile “Maliyetlerdeki aşırı artış” gelirken, “Nakit akışında yaşanan problemler” yüzde 60 ile ikinci sırada yer aldı. Üyelerin yüzde 52,3’ü “iş ve ciro kaybı”, yüzde 36,9’u ise “kargo maliyeti ile teslimat problemleri”ni sektör için en büyük dördüncü sıkıntı olarak nitelendirdi. Ankete katılanların yüzde 29,2’si ve “istihdamda yaşanan problemler”i, yüzde 15,4’ü ise “mevzuat değişiklikleri”ni işaret etti. Ayrıca katılımcıların yüzde 12,3’ü “tedarik problemleri”ni önemli sorunlar arasında sıraladı.

Gelecek 3 ayda yatırım planlayanlar yüzde 27,7’ye yükseldi!

Anket ile birlikte sektörün yatırım planları da mercek altına alındı. Ankete göre önümüzdeki 3 ayda yeni yatırım yapmayı düşünen üyelerin oranı yüzde 27,7 ile bir önceki döneme göre artış gösterdi. Bir önceki ankette üretici üyelerin yüzde 13’ü yatırım planlarken, yeni ankette bu oran yüzde 30,8’e yükseldi. Dağıtıcı üyelerde ise bu oran yüzde 24,3’ten yüzde 25,6’ya çıktı. Ankete katılan üyelerin yüzde 49,2’si önümüzdeki üç ayda sektörün aynı kalacağı, yüzde 9,2’si daha iyiye gideceği, yüzde 40’ı ise daha kötüye gideceği yönünde görüş bildirdi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...