Alfa mühendisliğinin kahramanı Filippo Surace hayatını kaybetti

®
Çok Okunanlar

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

Alfa Romeo’nun savaş sonrası dönemden 1980’lere kadar olan yaratıcı ve teknolojik mükemmelliğinin en büyük kahramanlarından biri olan Filippo Surace, 96 yaşında hayatını kaybetti…

28 Mart 1928’de Reggio Calabria’da doğan Surace, Messina Üniversitesi’nde iki yıl makine mühendisliği okudu ve daha sonra Torino Politeknik’e geçti ve 1953’te Torino Politeknik’ten mezun oldu.

O zamanlar Surace, kimya alanında havacılık ve araştırma için yetkinlik ve tutku gösterdi, o kadar ki, Nobel Ödülü sahibi Natta ile Montecatini’deki işyerinde ilk çıkışını yaptı Surace’in Alfa Romeo’daki otuz yılının hikayesini anlatmak için, Biscione arşivlerinden sorumlu tarihçi Elvira Ruocco, alfasport.net web sitesindeki tanıklıklarından birinde. “Surace, Alfa’ya 1956 yılında yeni geliştirilen benzinli motorların geliştirilmesinde uzmanlaşmış deneysel bir teknisyen olarak katıldı”.

“1958’den itibaren Ing ile yakın bir şekilde çalıştı. Gianpaolo Garcea, birçok uzmanın şimdiye kadarki en iyisi olarak tanımladığı kampanalı frenler gibi çok sayıda fikir ve ürünü birlikte geliştirdi. Alfa Romeo’yu bilgisayarlarla tanıştırdı ve elektronik işleme olmadan araştırma ve geliştirmenin değerli bir geleceği olmayacağına ikna oldu.”

“Alfa’da geçirdiği otuz yıl, Alfa’nın tüm araştırma ve geliştirme operasyonları için (dokuz yıl boyunca sahip olduğu) sorumlulukla sonuçlandı. Ing’in ölümünden sonra. 22 Mart 1974’te gerçekleşen Orazio Satta Puliga’da, Ing başkanlığında bir Alfa Romeo Grubu teknik komitesi kuruldu. Rudolf Hruska. Surace, Busso, Chirico, Chiti, Colucci, Garcea, Luraghi bunun bir parçasıydı. Nicolis, Audisio, Celi ve Hoffman”.

“Komite – Ruocco’yu hatırlatıyor – Şirket İdare Konseylerinin İcra Komitelerinin onayı için Genel Yönetime, ürün yelpazesinin özelliklerini veya yeni modelleri, versiyonları ve modifikasyonları önerme ve yukarıda belirtilen komitelerin kararlarını uygulama görevini üstlendi yeni modellerin tasarımına ilişkin olarak.

“28 Temmuz 1976’da İng. Surace, Tasarım ve Deneyimler sektöründen sorumlu Merkez Direktörü pozisyonunu üstlendi ve Ing. Chirico onun asistanı olarak atandı”. Bu dönemde Surace, Alfa 33, dizel motorlar, 90 ve 75’in ‘babası’ oldu.

Teknik Departman’ın en üst kademesinde önemli görevlerde bulunduktan sonra Müh. Surace, Eylül 1985’te Alfa’nın stratejisi konusundaki anlaşmazlıklar nedeniyle ayrıldı. Hemen ardından, 1988’de emekli olana kadar Piaggio’nun teknik direktörlüğüne çağrıldı.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...