Yazar: Özgür SUNAY | Fotoğraf: Can AYDENİZ
Yeni Citroen C3 önceki nesillerine oranla her bakımdan üst seviyede. Citroen’in Dünya Ralli Şampiyonası’nda yarışan takımı ve geçmişine baktığımızda, Dokuz kez WRC şampiyonu olan Sébastien Loeb – Daniel Elena ikilisi, Citroen marka yarış otomobilleri ile ülkemizde ve dünya yarışlarında önemli başarılara imza atmışlar idi. Bu bakımdan, Sébastien Loeb – Daniel Elena ikilisi için Citroen’in ayrı bir önemi bulunuyor. Hatırlayacak olursak ve bu modelin geçmişine baktığımızda, WRC ( Dünya Ralli Şampiyonası) etaplarında özel olarak geliştirilmiş yeni C3 ralli yarış aracını Sébastien Loeb – Daniel Elena ikilisi uzun süre kullanmış ve önemli başarılara imza atmışlardı.
Sébastien Loeb ülkemizde WRC ralli yarışlarının düzenlendiği, İstanbul-Şile etaplarında geçmişte Citroen markası ile çok iyi bir performans sergilemiş ve özellikle atlama noktalarında araç havada süzülürken yarışı etap içlerinde takip eden fotoğraf çekmek ile görevli basının ve benimde ilgi odağı haline gelmişti. Bu durumdan ötürü “Yeni Citroen C3” aracı ilk kullanmaya başladığım andan itibaren C3’ün kullanım havasında ilk olarak böyle bir şey hissettim ve bu beni çok hayrete düşürdü. Çünkü, Citroen C3’ün önceki modellerine baktığımızda hatırlıyorum yakın komşumuzda vardı, kaplumbağa gibi bir şey, zor giden hareket etmeye çalışan hatırladığım kadarıyla pek sportifte olmayan teknoloji bakımından da oldukça geri sayılabilecek, viteslerinin zor geçtiği yığılma yapan, araç olsun ayağımızı yerden kessin diyebileceğimiz v.b. bir otomobil sınıfında araçtı.
En azından C3 benim için o zamanlarda öyle idi. Şimdi ben size yeni C3 aracın dış tasarımında yer alan tüm özelliklerini burada uzun uzun anlatmayacağım. Çok daha önemli yeni C3’ün değinilmesi gereken yerler var. Özellikle de böyle bir test sürüşü ve kullanımdan sonra merak ediyor olmalısınız. Yeni Citroen C3 1.2 PureTech 110 benzinli motoru ile 5.500 devir dakika’da tam olarak 110 beygir güç üretiyor. Tam otomatik 6 ileri vites şanzımanına sahip. Ortalama olarak (lt/100 km)’de 6 litre yakıt tüketiyor. 47 litre olarak yakıt deposu bulunmakta. Yeni C3’ün bu kullanım özellikleri ile beraber WRC Türkiye ralli toprak etaplarından araç ile geçtikten ve turumu tamamladıktan sonra çok sıkı bir şekilde düz asfalt Şile etaplarında yeni C3 aracı hızlanma, viraj tutuşu-frenleri bakımından “uzun süreli performans kullanımı” gibi testlere tabi tuttum. Performanslı sürüş bakımından tüm olasılık ve olası dışı kullanımlarım ile oldukça km yaptığımızı söylemem gerekiyor. Yeni C3’te yer alan öncelikle 1.2 litrelik motor çok başarılı.
Aracı hiç bir şekilde yormuyor, sürekli olarak istediğiniz kullanım şeklini vaat edebilen oldukça performans kullanımlarını da ön planda tutabilen enerjisi bakımından dikkatleri toplayan kasa-kupa ve araç ağırlığı ile iyi dengelenmiş bir yapıda. Özellikle yeni C3 test aracımızda bulunan Goodyear lastikleri, performanslı kullanımlarımız adına oldukça üst seviyede yardımını hissettiğimi söyleyebilirim.
Sert yollar viraj içine girmeden önce sert ve ani yapılan fren hareketleri ve direksiyon hareketleri ve hızlanma gazlarımız esnasında aracın yola tutunması gerek virajlarda ki üst düzey başarısı yeni C3’ün performans ve sportif yapısında çok büyük önem ve değişiklik yaratarak arz ederken lastiklerin de yardımını bu konuda özellikle çok iyi seçilmiş olarak önemini hatırlatmakta fayda görürüm. Yeni C3 ile önceki nesil C3’leri arasında büyük bir yatırım mühendislik ve teknoloji farkının en son C3 ile WRC’ ye yaptıkları yatırımlar mühendislik çalışmaları ve geri dönüşlerin yollara yansıtmayı iyi beceren bir araç olduğunu söyleyebilirim. Yeni C3’ü vites kolundan sürekli olarak aktif bir şekilde manuel olarak vites düşürmelerde sanki bir ralli aracı havasında kullanımı verdiğini o hissiyatı yaşattığı hayal edilmesi zor şartlar altında el freninin de klasik kullanıma uygunluk vermesi ile dar virajlarda dönüşlerimiz manevralarımızda, heyecan adrenalin ne ararsanız dibine kadar vardı…