Sıfır KM Fiyatlarını Yüzde 20 Artırabilir

®
Çok Okunanlar

Kadının İşe Katılımı Artmadıkça Ne Denge Sağlanır Ne De Sürdürülebilirlik

TAYSAD, Bu Yılki Yetenek Yönetimi Konferansı’nda Sürdürülebilir Çalışan Bağlılığı Masaya Yatırdı!  Kadının İşe Katılımı Artmadıkça Ne Denge Sağlanır Ne De Sürdürülebilirlik! Taşıt...

Dacia yeni marka kimliği “MANIFESTO”yu da tanıttı…

Renault Grubu, 2021 yılının başında açıkladığı yeni kurumsal stratejik planı Renaulution kapsamında Dacia hedefini “ulaşılabilir fiyatlı mobilitede lider marka...

Michelin’in ilk yerli prodüksiyon reklam filminin teması; “Daha fazla yol, daha fazla hikaye”

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin, 100 yılı aşkın tecrübesiyle sürücülere en üstün teknolojileri sunuyor. Türkiye’de tüketicilerine 20 yıldır...

Türkiye Petrolleri ve Koalay.com İş Birliği

Türkiye akaryakıt sektöründe bir ilke imza atarak değişen tüketici ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılamaya yönelik hayata geçen TP Mobil; online...

Geçtiğimiz yıl 50’nci yaşını kutlayan ve 200’den fazla premium yedek parça markasının ana distribütörlüğünü yapan MOTOR AŞİN, Avrupa ve Rusya arasında yaşanan gerilimlerin otomotiv endüstrisine olan etkilerini mercek altına aldı. Rusya’nın son kozunu kullanarak doğalgaz akışını kesmesinin, Avrupa ülkelerindeki otomotiv üretimini zorlu bir sürece soktuğuna ve krizin daha da derinleşeceğine dikkat çeken MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “Ülkemizdeki otomobil fabrikalarında yaşanan enerji maliyetlerindeki artış ile Avrupa’da yaşananı ayrıştırmamız gerekiyor, zira Avrupa gerçek bir enerji krizi ile karşı karşıya ve alternatif enerji kaynaklarına erişim bugünden yarına çözülecek bir problem değil, bu sebeple yıl sonuna kadar sıfır km araç fiyatlarında ortalama yüzde “20” artış görebiliriz, aynı durum yedek parçalar için de geçerli. Örneğin sadece debriyaj balatalarında ve termostatlarda 3 hafta içinde yüzde 15’den fazla fiyat artışı yaşandı.” dedi.

Ülkemizde otomotiv ve ticari araç pazarında, yedek parça ve satış sonrası sektörünün gelişiminde önemli roller üstlenen MOTOR AŞİN, bir süredir problemlerle yüzleşmek zorunda kalan otomotiv sektörünün yeni gündemi enerji krizine ilişkin açıklamalarda bulundu. Rusya-Ukrayna arasında çıkan savaş sonrası Avrupa Birliği ile yaşanan gerilimde, Rusya’nın son kozunu kullanarak doğalgaz akışını kesmesiyle otomotiv endüstrisinin ciddi bir yara aldığı belirtilirken, araç fiyatlarındaki artışın sene sonuna doğru daha fazla hissedileceği ifade edildi.

“Kısa vadede Türkiye için bir fırsat senaryosu ortaya çıkması ihtimaller arasında”

Avrupa ülkesinde hem tedarikçi hem de yedek parça üreticisi konumunda olan dünya devleriyle çalıştıklarını söyleyen MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “Enerji maliyetlerindeki artışın otomobil fabrikalarında getirdiği enerji krizi hem Avrupa’da hem de ülkemizde maalesef negatif bir gelişme olarak son günlerde gündeme geliyor. Ancak şunu ayrıştırmak lazım, ülkemizde yaşanan enerji maliyetlerindeki artış, otomobil üretiminde yüzde 15’ler seviyesindeyken Avrupa ülkelerinde maliyet artışından öte, gerçek bir enerji krizinden söz ediyoruz. Rusya, elindeki son kozu Avrupa’ya karşı uygulamış durumda, bu da otomobil üretimi gerçekleştiren fabrikalar özelinde ciddi bir krizi tetikleyecektir, zira resesyondan bahsediliyor. Ancak bu kriz durumu, ülkemizin alternatif bir pazar olmasına kısa vadede fırsat yaratabilir, tedarik edilebilecek belirli ürünler noktasında Türkiye ilk tercih olabilir. Yerli üreticiler olarak yeni bir pozisyon almamız gerekiyor. Avrupa ülkeleri alternatif enerji kaynakları arayışında olsa da bugün yarın çözülecek bir sorun değil.” dedi.

Yedek parçada yüzde 15, otomobillerde yüzde 20 artış

Otomobil üreticilerinin üretime ara vereceğini ya da kapasite düşüklüğüne gideceğini kaydeden Aşçı, “Üretimin azalması, maliyetlerin artışı, doğrudan maalesef sıfır kilometre otomobil fiyatlarında artışı tetikleyecek, artışı sene sonuna doğru daha net hissedeceğimizi, ortalama yüzde 20 artış olacağını öngörüyoruz. Tedarik ayağındaki maliyet artışları sebebiyle yerli üretim otomobillerde de fiyat artışı kaçınılmaz olacaktır, otomobil gittikçe değerlenen bir kıymet olarak ön plana çıkarken tüm bu durum maalesef ikinci el araç fiyatlarında artışı da tetikler. İşin yedek parça boyutunda ise fiyat artışları şu anda hissedilir durumda; örneğin sadece debriyaj balataları ve termostatlarda  3 hafta içinde yüzde 15’den fazla artış yaşandı.” yorumunda bulundu.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...