Cumartesi, Mayıs 17, 2025

Yakıt maliyetini yıllık 300 bin euro azaltıyor

®
Çok Okunanlar

Global Menkul Değerler, Ford Otosan için araştırma raporu

Yüksek hizmet standartlarıyla sermaye piyasalarının gelişimine katkıda bulunan Global Menkul Değerler (GMD), hazırladığı şirket raporları ile yatırımcılara yol göstermeye...

Maserati GranCabrio Folgore ile geçit töreni

Maserati, Monte Carlo’nun efsanevi yollarında ikonik araçlarının yer aldığı bir geçit töreni düzenledi. Monako E-Prix’te yer alan ABB FIA Formula...

O Mercedes 5 Yaşında…

O Mercedes 5 Yaşında! İlham Veren Kadınlar İstanbul Modern'de Buluştu... Dünya çapında 70'ten fazla ülkede aktif olan, kadınların birbirlerine cesaret ve...

Bosch daha fazla konfor için bağlanabilirlik ve bataryalar

Bosch Grubu, pazar ortamının geçen yıl büyüme üzerinde önemli bir engel oluşturmasına rağmen, Almanya'nın esneklikleri için iddialı 2030 Stratejisi'ni...

Nissan Türkiye’den çılgın fırsat günleri

10-12 Mayıs tarihleri arasında Nissan Çılgın Fırsatlar Günleri başlıyor. Yalnızca bu hafta sonuna özel Nissan SUV’lerinde, tüm kampanyalara ek, 50.000TL...

Modeli TUCSON’a Yeni Bir Donanım Seçeneği

Tam 21 yıl önce tanıtılarak satışa sunuldu ve hızla Hyundai'nin en çok tercih edilen modellerinden biri haline gelen TUCSON,...

Karting Heyecanı Tuzla’da Yaşandı

Türkiye Karting Şampiyonası ikinci ayak yarışları, 10-11 Mayıs tarihlerinde Tuzla Motorsporları Kulübü (TMK) tarafından Spor Toto, ICRYPEX ve Tuzla...

Continental, şehir içi yolcu ve yük taşımacılığı alanında daha fazla sürdürülebilirliğin gerekli olduğuna inanıyor. Özellikle şehir içi yolcu ve yük taşımacılığına olan talebin devam etmesi nedeniyle trafiğe çıkan elektrikli şehir içi otobüs sayısı da her geçen gün artıyor. Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği’ne (ACEA) göre, Avrupa Birliği’nde yeni trafiğe çıkan elektrikli otobüs sayısı 2021 yılında ciddi anlamda artarak pazar payını yüzde 10,6’ya yükseldi. Aynı dönemde, elektrikli otobüsler Avrupa Birliği’nde yeni otobüs tescillerinin yüzde 30’undan fazlasını oluşturuyordu. Pazar araştırmalarına göre, 2021- 2025 arasında elektrikli otobüs kullanımında yıllık yüzde 35’e varan büyüme oranları bekleniyor.

Daha sürdürülebilir toplu taşıma için tasarlanan Conti Urban Şehir içi elektrikli otobüs ve kargo araçları için tasarlanan Continental’in sürdürülebilir konsept lastiği Conti Urban, 2022 IAA Taşımacılık Fuarı’nda dünya prömiyerini kutladı. Karayolu için onaylanmış olan bu konsept lastiği, yaklaşık yüzde 50 civarında yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş ham madde içeriyor. Kullanılan tüm malzemeler yakın gelecekte seri üretimde de kullanılabilir. Conti Urban lastiğinin sırtı; kolza yağı, pirinç kabuğu küllerinden elde edilen silika ve Continental ve Alman uluslararası işbirliği kurumu (GIZ) ortak projesiyle tedarik edilen doğal kauçuk gibi, yüzde 68 oranında yenilenebilir malzemeler içeriyor. Lastik kaplandığında, yani karkas yepyeni bir sırta sahip olduğunda, yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş ham maddelerin payı yüzde 90’ın üzerine çıkıyor. 2050 yılına kadar lastik ürünlerini yüzde 100 sürdürülebilir malzemelerden üretmeyi taahhüt eden Continental, tüm tedarik zincirlerinde tam bir iklim nötrlüğü sağlamayı hedefliyor.

Treylerler için elektrikli çeker aks lastiği

Continental, 2022 IAA Taşımacılık Fuarı’nda özel bir treylerin elektrikli çeker aksı için bir lastik prototipini de görücüye çıkardı. Fuarda elektrikli yarı römork konseptini tanıtan Trailer Dynamics’in özel geliştirme ortağı olan Continental, yeni prototipiyle yepyeni bir lastik segmentini de temsil ediyor. Bu prototipin son derece sağlam sırt profili, çekiş gücünü artıran derin kılcal kanalları sayesinde lastik ömrü boyunca yüksek performans sağlıyor. Ayrıca özel sırt hamuru, çekiş ve kilometre performansı arasında iyi bir denge kuruyor. Conti EcoPlus HT3 + deseninden esinlenen ve kara yolu onayı alınmış olan bu prototip, halen Trailer Dynamics ile iş birliği içinde test aşamasında. Seri üretimin 2025 yılında başlaması planlanıyor. Trailer Dynamics’ten eMega Liner elektrikli çeker aksı, içten yanmalı motorlu semi treyler çekiciyi anında hibrit bir araca dönüştürüyor; böylece elektrikli treylerin dizel tüketimini ve karbondioksit emisyonlarını üretici verilerine göre en az yüzde 20 oranında azaltıyor.

 Conti EfficientPro Gen 3+: Yakıt maliyetini yıllık 300 bin euro azaltıyor

Conti EfficientPro Gen 3+, Continental’in kamyon orijinal ekipman pazarında bilinen uzun mesafe lastiğinin yeni ve güncellenmiş modeli olarak öne çıkıyor. Daha fazla geliştirmenin odak noktasını ise yuvarlanma direncini ve buna bağlı olarak yakıt tüketimi ile karbondioksit emisyonlarını en aza indirmek oluşturuyor. Araç enerji tüketimini hesaplamak için standart bir yöntem olan kurum içi VECTO hesaplamaları, her biri yılda ortalama 120 bin kilometre yol kat eden 500 araçtan oluşan orta büyüklükte bir filoda Conti EfficientPro Gen3+ lastiğinin 465 metrik tona kadar karbondioksit emisyonundan tasarruf sağlayabileceğini ve selefine kıyasla yakıt maliyetlerini yıllık yaklaşık 300 bin euro azaltabileceğini ortaya koydu.

Diğer Haberler

21 Mayıs’ta Yeni Model Tesla Y Long Range Siparişe Açılacak

TESLA 16 MAYIS 2025 GÜNÜ AÇIKLADI..... YENI MODEL Y LONG RANGE ARKADAN ÇEKIŞ ARTIK TÜRKIYE’DE Bugün Tesla, önümüzdeki hafta Çarşamba günü 21 Mayıs’ta, Yeni Model Y...

Petrol fiyatları düşüşe geçti 61,08 dolara geriledi

Petrol fiyatları, İran ile ABD arasında olası bir nükleer anlaşmaya ilişkin spekülasyonların yeniden canlanmasıyla birlikte aşırı arz endişelerinin yoğunlaşmasıyla, önceki seanstaki sert düşüşlerin ardından...

Škoda’nın Sevilen Modeli Fabia 5 Milyon Üretim

Škoda’nın B segmentindeki efsanevi modeli Fabia, otomotiv tarihinde önemli bir dönüm noktasını daha geride bıraktı. 1999 yılından bu yana üretilen Fabia’nın 5 milyonuncusu, Çek...

2035 yılına kadar Türkiye’de 5 ila 11 milyon arasında

Ulaştırma sektörü, Türkiye'de sanayi ve binalardan sonra en fazla enerjiyi tüketen üçüncü sektör konumundadır. Fosil yakıtlara en bağımlı sektöre ulaştırılması, Türkiye'nin karbonhidrat (CO 2 ) emisyonlarının...

İnci Yuasa “patent şampiyonları” arasında

Teknoloji ve inovasyona dayalı büyüme stratejisi kararlılıkla sürdürülen İnci GS Yuasa, Patent Etkisi tarafından sağlanan Türkiye'nin Patent Raporu 2024'ün özelliklerine göre batarya teknolojileri alanında...

WAT Mobilite YEK-G Sertifikası aldı

WAT Mobilite, 1 Mart 2025 itibarıyla geçerli YEK-G sertifikasını aldı. Sertifika, şirketin şarj istasyonlarında kullanılan enerji kadar değişim üretimini resmi olarak tescilledi. Bu gelişme,...

Portekiz WRC’de Podyum İçin Etaba Çıkıyor

2025 Dünya Ralli Şampiyonası'na iddialı bir giriş yapan Castrol Ford Team Türkiye, İsveç Rallisi'nin ardından sezonun ikinci stadı olan Portekiz Rallisi için hazırlıklarını tamamladı....