Batterie EV, il Giappone accelera per recuperare terreno

®
Çok Okunanlar

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu sistem, elektrikli araçların yalnızca...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans ve verimliliğiyle deöne çıkan...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...

Saranno quasi 10 le aziende
giapponesi – tra cui Hitachi, Ricoh e una controllata del gruppo
Toyota – che scenderanno in campo per rilanciare la produzione
nazionale di batterie per veicoli elettrici (EV), con
l’obiettivo di creare entro il 2026 un sistema ad alta
efficienza e in grado di contendere il primato globale a Cina e
Corea del Sud. È quanto anticipa il giornale Yomiuri Shimbun,
che cita fonti a conoscenza del dossier, spiegando che l’intento
è quello di dimezzare i tempi di messa in produzione dagli
attuali quattro-sei anni. Attualmente, dicono gli analisti, la
filiera giapponese delle batterie EV è piuttosto frammentata,
con più di 50 aziende specializzate che intervengono sui singoli
passaggi, dalla lavorazione delle materie prime all’assemblaggio
dei blocchi delle batterie. Un modello che, pur garantendo
qualità, si è rivelato troppo lento e costoso in un mercato
globale dominato da prezzi aggressivi e cicli industriali
accelerati. La nuova joint venture – il cui lancio è previsto
nell’aprile del prossimo anno, racconta lo Yomiuri, punta a
standardizzare l’intera linea produttiva, integrando impianti,
macchinari e sistemi di trasporto in un unico modello,
consentendo la riduzione dei costi di manifattura. Il progetto,
stimato in 18 miliardi di yen, circa 98 milioni di euro, prevede
la realizzazione del primo modello pilota entro il 2028, con il
governo di Tokyo pronto a coprire una quota significativa dei
costi attraverso sussidi legati alla sicurezza economica.
   
Secondo il ministero dell’Economia, nel 2015 il Giappone
deteneva il 51,7% del mercato globale delle batterie automotive;
nel 2023 la quota è crollata al 7,6%, mentre la Cina ha
conquistato il 64,1% e la Corea del Sud il 21%. Di fronte a
questo tracollo, Tokyo ha fissato un obiettivo ambizioso:
tornare al 20% entro il 2030, espandendo la produzione sia in
patria che all’estero.
   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...