Uiga: il 68,3% degli italiani non rinuncia al motore termico

®
Çok Okunanlar

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanı Özgür Şener, “Aracın...

Defender Dakar’a meydan okuyor…

Defender, motor sporunda yeni bir sayfa başlatıyor: Defender Rally bölümü, markanın Ocak 2026'da ilk kez Dakar'a başlayacağı Defender Dakar...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

Per il 68,3% degli automobilisti il motore del futuro resta quello termico, sommando tutte le sue diversificazioni di alimentazione ed elettrificazione. E’ quanto emerge da una analisi dei risultati del più recente sondaggio pubblico realizzato dall’Unione Italiana dei Giornalisti dell’Automotive (Uiga) in collaborazione con Bosch e Point S.
    Le 4.352 schede che sono state fornite attraverso la piattaforma www.ilmotoredelfuturo.it collocano invece l’elettrico (puro o con range extender) al 20,4%, con un sorprendente idrogeno – visto che in Italia è ancora difficilmente utilizzabile – all’11,4%.
    Nel dettaglio, la scorsa edizione del sondaggio Uiga colloca al primo posto il motore benzina e gasolio non elettrificato con una quota del 16,9%. L’Ibrido è però al secondo posto con il 15,8% seguito a breve distanza dall’ibrido ricaricabile (plug in) con il 13,2%.
    Sommando gli ultimi due valori (29%) – commenta l’Uriga, si ha la conferma che l’elettrificazione dei motori termici è vista come la soluzione più equilibrata e sensata per il presente e il futuro immediato della mobilità.
    C’è anche molto interesse – hanno sottolineato gli utenti che hanno partecipato al sondaggio – per i carburanti alternativi, come Gpl e metano (assieme valgono il 12,7%) e il trifuel Gpl – che prevede l’uso di questa alimentazione in un motore ibrido – che arriva al 9,7% alle spalle dell’Idrogeno (che abbiamo visto essere all’11,4%) e si colloca in coda appena sotto all’elettrico puro (9,9%) e all’e-Power / R-EV (10,4%) L’Unione Italiana dei Giornalisti dell’Automotive, in occasione del Salone Auto Torino – che si svolge dal 26 al 29 settembre – ha organizzato la raccolta di dati per un nuovo sondaggio sul ‘Motore del Futuro’, che prevede la registrazione alla piattaforma www.ilmotoredelfuturo.it e la compilazione delle schede.
    Secondo gli esperti non dovrebbero risultare grandi cambiamenti nella situazione fotografata con il precedente sondaggio. “Gli italiani – ribadisce l’Uiga – riconoscono nelle soluzioni ibride il ponte più solido verso una mobilità più sostenibile”.
    “L’elettrico, pur essendo il futuro per eccellenza della mobilità, è percepito ancora come una tecnologia in evoluzione, con sfide pratiche da superare prima di poter conquistare il mercato”.
 
   

Italia

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...