Uiga: il 68,3% degli italiani non rinuncia al motore termico

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş şarj performansıyla kapsamlı bir...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Per il 68,3% degli automobilisti il motore del futuro resta quello termico, sommando tutte le sue diversificazioni di alimentazione ed elettrificazione. E’ quanto emerge da una analisi dei risultati del più recente sondaggio pubblico realizzato dall’Unione Italiana dei Giornalisti dell’Automotive (Uiga) in collaborazione con Bosch e Point S.
    Le 4.352 schede che sono state fornite attraverso la piattaforma www.ilmotoredelfuturo.it collocano invece l’elettrico (puro o con range extender) al 20,4%, con un sorprendente idrogeno – visto che in Italia è ancora difficilmente utilizzabile – all’11,4%.
    Nel dettaglio, la scorsa edizione del sondaggio Uiga colloca al primo posto il motore benzina e gasolio non elettrificato con una quota del 16,9%. L’Ibrido è però al secondo posto con il 15,8% seguito a breve distanza dall’ibrido ricaricabile (plug in) con il 13,2%.
    Sommando gli ultimi due valori (29%) – commenta l’Uriga, si ha la conferma che l’elettrificazione dei motori termici è vista come la soluzione più equilibrata e sensata per il presente e il futuro immediato della mobilità.
    C’è anche molto interesse – hanno sottolineato gli utenti che hanno partecipato al sondaggio – per i carburanti alternativi, come Gpl e metano (assieme valgono il 12,7%) e il trifuel Gpl – che prevede l’uso di questa alimentazione in un motore ibrido – che arriva al 9,7% alle spalle dell’Idrogeno (che abbiamo visto essere all’11,4%) e si colloca in coda appena sotto all’elettrico puro (9,9%) e all’e-Power / R-EV (10,4%) L’Unione Italiana dei Giornalisti dell’Automotive, in occasione del Salone Auto Torino – che si svolge dal 26 al 29 settembre – ha organizzato la raccolta di dati per un nuovo sondaggio sul ‘Motore del Futuro’, che prevede la registrazione alla piattaforma www.ilmotoredelfuturo.it e la compilazione delle schede.
    Secondo gli esperti non dovrebbero risultare grandi cambiamenti nella situazione fotografata con il precedente sondaggio. “Gli italiani – ribadisce l’Uiga – riconoscono nelle soluzioni ibride il ponte più solido verso una mobilità più sostenibile”.
    “L’elettrico, pur essendo il futuro per eccellenza della mobilità, è percepito ancora come una tecnologia in evoluzione, con sfide pratiche da superare prima di poter conquistare il mercato”.
 
   

Italia

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...