Test Sürüşü: 2020 Model SsangYong MussoGrand İLK…!

®
Çok Okunanlar

Otobüsün Penceresinden” Türkiye’nin yol hikayeleri

TEMSA tarafından, Sibel Oral'ın editörlüğünde hazırlanan, çağdaş edebiyatımızın 17 yazarının bir otobüsün penceresinden öykülerle dünyaya baktığı "Otobüsün Penceresinden" adlı...

Taksiciler artık yolu uzatamayacak…

Google Maps, Hindistan'da yeni bir özelliği test etmeye başladı. Buna göre 'Stay Safer' özelliğini seçen yolcular varmak istedikleri noktaya...

Shell – TOFED iş birliği 2022’ye kadar uzatıldı

Yenilikçi yakıt ve hizmetleriyle, Türkiye’de istasyondan yapılan satışlarda pazar lideri olan Shell & Turcas ile yolcu taşıma sektörünün en...

Chery Yenilikçi Hibrit Teknolojisiyle 1400 Kilometreden Fazla Menzil

Chery ARRIZO 8 PHEV ile Şarj İstasyonu Arama Endişesi Ortadan Kalkıyor! Çin’in önde gelen otomotiv üreticisi Chery, uzun süredir...
Yazı ve Fotoğraf: Özgür Sunay

Merhaba, SsangYong firmasına ait olan daha önce 2019 modelinin test ettiğim, güncel kapalı karoser kasa yapısı ile yeni 2020 MussoGrand 4×4 test sürüşünü gerçekleştirdim…

Geçtiğimiz yıl 2019 ODD verilerine göre “YILIN EN HIZLI BÜYÜYEN” hafif ticari araç markası olan SsangYong MussoGrand 2020 modeli çok özel rengi ile birlikte özel kapaklı ve kapalı kasa olarak test aracını Ssangyong Maltepe merkezden alarak yola koyuldum. Fakat yola koyulmadan önce araca bakınca bir hayran kaldım.

Özellikle araç ön taraftan sonradan eklenen ve değişmiş olan parlak alüminyum kaplı ön ızgarası ile çok iyi duruyor. Aynı şekilde araca arkadan da baktığımda çok iyi durduğunu gördüm. Yeni makyajlı diyebileceğimiz 2020 model MussoGrand 4×4 aracımızda bazı değişiklikler de olmuş. Araç yerden 1 cm daha yükseltilmiş. Büyük ihtimal ile bunu yeni kullandıkları süspansiyon amortisör sistemi sayesinde bu yükseltme işlemi olduğunu tahmin ediyorum. Fakat gayet başarılı olduğu kesin. Yolda süspansiyon hissiyatı ve konforu gayet iyi idi. Dışarıdan baktığımızda da gözle belirgin olmayan yükseltme aslında aracı daha bir heybetli kılmış. Aracın ön farlarına gündüz yanan lambalar eklenmiş. Yine standart olarak ön koruma demiri aracımızda yer almakta. Aracımızda katlanır otomatik yan aynalar mevcut. Aynaların altında ise karanlıkta otoparkta yere süzme olan aydınlatması mevcut. Aynaların hemen üzerinde ise sinyaller yer almakta.

Yeni 2020 model Ssangyong MussoGrand 4×4 modelinin bu yeni kapalı kasa cam olan modelinin test versiyonu olduğu için çok mutluyum. Görüntü olarak ta göze oldukça çok hoş gelmekte. Özellikle yandan bakıldığında bir bütün olarak süper duruyor. Arka Stop lambalarında yine bunu tamamlamış. Kapalı cam olan kasalar arasında en iyi duran dizayn tasarım yapısına da sahip diyebiliriz. Bunun bedeli aşağı yukarı 9.000 TL civarında ve elektrikli açılır.

Bu çene açılır (Land Rover, Range Rover tarzı olan) arka bagaj kapasitesi 1.441 litre ile kullanıcılarına geniş depolama alanı sağlamış. Kasa içinde bir iç havuz kaplaması da mevcut olup, 12 voltluk prizde bulunuyor. Kasanın kapakları da açık iken daha uzun eşyaların taşınabilme olanağı mevcut. Cam kapalı kasa oldukça ferah bir iç aydınlatma sunuyor. Aynı zamanda burada tek kişilik bir uyku tulumu ile de uyuma alanı çadır ve kamp kuracaklar için sunulması muhtemel.

Önde çift salıncaklı helezon yaylı süspansiyon, arkada 5 noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon sayesinde bir binek otomobil konforunu iç tarafta sürüşte yakalasanız dahi bir pick-up olduğunu unutturmayan güçlü ve kaslı yol geçişleri oldukça sert ve kırılmaz olduğunu sağlamlığını ifade eden bir tok sürüş hissiyatını da güçlü tork ve motor yapısı ile birlikte sunuyor.

İç tarafta 181 beygir gücünde 2.2 litrelik e-XDi dizel motor görev yapıyor. Ayarlanabilir 4W (4×4) kontrol düğmesi sayesinde zorlu yol şartlarına göre sürücü tarafından 4×2 (2H), 4×4 (4H), 4×4 (4L) olarak seçilip arazi şart ve engebesine oran ile hareket kabiliyetiniz SsangYong Musso Grand’ta artmış. 2020 modelde bir yenilikte daha önce Güney Kore imzalı standart lastikleri ile satılan MussoGrand şimdi ise standart olarak fabrika çıkışı KUMHO marka, 4 mevsim ve arazi araçları için olan lastikleri ile satışa sunuluyor. Lastikleri de denediğim için dik ve arazide kayalık alanda iyi tutunduğunu ve sağlam olduğunu bir gördüm. Yine tekrardan eğim inişte ise çalıştırmış olduğum dik rampada eğim iniş kontrol düğmesinin oldukça iyi ve güvenli şekilde dik ve kaygan engebeli alanda freni ayarlaması ile aşağı kadar güvenli şekilde herhangi bir kayma yapmadan aracı tehlikeye atacak bir farklı salınımı hareketi olmadan aracı aşağı kadar indirdiğini de test ettim. Bu anlamda MussoGrand’ın eğim iniş kontrol sisteminin de çok iyi olduğunu söylemem de fayda var. Güvenebilirsiniz. Özellikle riskli ortamlarda güven veren bir yardımcı olarak düşünülmesinde fayda var. Eğim iniş genelde 4×4 araçlarda faydalı bir kontrollü iniş sistemidir.

Aracın iç tarafına baktığımızda 2019 modeline göre yine farklı olan şeyler var; 2020 modelinde özellikle daha uyum sağlaması adına siyah matrix kaplamalar ve geçişler içeride kullanılmış. Bu da yeni SsangYong MussoGrand’ın iç gösterişine daha premium bir hava katmış kesinlikle.

Yine içeride dikkat çeken yeniliklerin başında ön gösterge panelleri yenilenmiş 3.5 LCD ekranlı yol bilgisayarına sahip ekranın okunması ve rengi çok daha ideal bir hale gelmiş. Orta tarafta yer alan bilgi ve navigasyon, multimedya ekranında ise geri görüş kamerası oldukça işe yarıyor. Apple Carplay ve Google Android Auto gibi servislere telefonunuzu bağlamak sureti ile ulaşabilirsiniz.

Yeni MussoGrand 2020 modelinde, sızdırmaz 4 katlı yapı, aerodinamik silecekler, sıkı izole edilmiş motor kabini, geliştirilmiş motor montaj takozları, yeni geliştirilmiş şasi montaj elemanları, (PET) tekerlek davlumbazı ile Suv imalatındaki teknolojik gelişmeler ile %70.8 oranında araç kabininde ses yalıtımı sunuyor.

Aracın koltukları ve yapısı da oldukça kaliteli ve ergonomiye sahip. 27 derecelik sırt eğim yapısına sahip arka koltuklar sınıfının en iyisini sunuyor. 200.000 TL civarında bu aracı başlangıç olarak ortalama da bu fiyata satın alabiliyorsunuz. Arka bagaj cam kapalı kısım ekstra bir maliyete sahip, ayrıca ön parlak panjurda 900 TL civarında ortalama ama standart olan kırılabilir, bu sebeple parlak olanı satın alıp kullanmanızda kesinlikle yarar var.

Motoru hakkında diyebileceğim bir şey yok, çünkü motor gerçekten çok kuvvetli ve torka sahip. 420 Nm bir tork değerine sahip 4×4 modeli. Yine 4×4 olan 2.990 kilo yükleme kapasitesine sahip. Ayrıca Yeni MussoGrand tam olarak 3.000 kg. römork çekebiliyor. Aracımız yandan tam olarak 5.405 mm uzunluğa sahip. 1.855 mm ise yüksekliğe sahip.

2020 Model MussoGrand 4×4 Test Sürüşü Fotoğrafları:

 

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...