Pazartesi, Mart 10, 2025

Test Sürüşü: 2020 Mazda MX-5 RoadSter

®
Çok Okunanlar

Mart Ayında Suzuki’de Nakit Alım Desteği

Akıllı Hibrit teknolojisi ve üstün arazi yeteneklerine sahip, sağlam modelleriyle dikkat çeken Suzuki; Yeni Swift, S-Cross, yenilenen Vitara ve...

Yeni Jenerasyon “Elektrikli” Dedi

Nissan tarafından Economist Impact’e gerçekleştirilen küresel gençlik araştırması, elektrikli araçların tercih edilen mobilite olduğunu ortaya koyuyor Gelecek 10 yılda elektrikli...

TotalEnergies’ten stratejik iş birliği

TotalEnergies Türkiye ile Mepa Otomotiv arasında imzalanan sözleşme ile Peugeot, Citroën, Opel ve DS Automobiles markalarına hizmet veren Mepa...

Togg, kiralar gibi T10X sahibi olma fırsatı

Togg, daha fazla kullanıcıyı T10X ile buluşturmak için mart ayında da fiyat artırmadı ve bayram öncesine özel cazip finansman...

Petrol iki yılın en düşük seviyesinden hafifçe toparlandı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife muafiyetlerinin piyasa gerilimlerini hafifletmesinin ardından Perşembe günü hafif bir artış gösterdi ve...

TEB Arval, elektrikli araçlara geçişi teşvik

TEB Arval, elektrikli araçlara geçişi teşvik etmek için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan (EBRD) 50 milyon Euro’luk sürdürülebilir mobilite...

Yeni Tayron satışa sunuldu

Volkswagen’in, Touareg'ten sonra Avrupa’da satışa sunduğu en büyük ikinci SUV modeli olan Yeni Tayron, lansmana özel fırsatlarla satışa sunuldu.   Yeni...

Kendini Ferrari Zanneden Spor Otomobil…

Test Sürüşü: Umut Özgür Sunay

Mazda MX-5 RoadSter iki kişilik bu spor üstü açılan otomobili Ocak ayı 2020’nin ilk günlerinde test ettik. Mazda MX-5 spor otomobil iki kapıdan oluşan bir roadster japaon otomobili. Bu otomobile dışarıdan ilk olarak baktığımızda ise Rakiplerine oranla Bmw Z4, Mercedes –Benz SLK, Honda S200, Alfa Romeo Roadster  v.b. daha ufak hacimli mini bir otomobil olduğunu görmekteyiz. Fakat bu duruş ön planda ön burun kaput bölümünde sizi bir yanılgı içerisine düşürmeyi gerçekten başaran SKY-Active G teknolojisi ve tasarımını yansıtan güçlü hatların olduğu bir bölüme ve tasarıma da sahip.

Ön taraf oldukça çıkık ve uzun bir kaput burun yapısı ile güçlü yanlarını karakterize ederken, çekik farları ile tam bir spor otomobil olduğunu hissetirmeyi başarabilen modern hatlara ve çizgilere sahip bir RoadSter aslında Mazda MX-5.

Araca yandan baktığımızda ise nerede ise bir ön kaput uzunluğu kadar oturma kabin alanı ve aracın arka bagaj kısmı olduğunu görüyoruz. Yandan aracın ön tarafının uzunluğu belli olmakta. Anahtarsız açılan kapıları ve bagaj kilidine sahip. Üstelik aracın tavanını içeriden açmanız çok basite indirgenmiş. İçeri oturduğunuzda tek bir el hareketi ile üst kilidi açıp, eliniz ile üst tavan tentesini arkaya doğru itmek sureti ile arka taraftaki kilit bölgesine bastırmanız yeterli. Bu toplamda zaten 15 saniye kadar sürüyor. Aracın otomatik açılan tavanını dahi almış olsanız aracın üst tarafını açacağınız hız zaman zaten budur.

Aracın arka taraf bagaj kısmına baktığımızda daha dar ve kısa şasi ye sahip bir yapısı ve tarzı var. Arka bagaj sadece anahtar yardımı ile açılıyor. 2 adet Spor çantamızı rahat alan bir derin hazneli bagaja sahip. Aracın o muhteşem yırtıcı devirlerde sesi veren egzos çıkışı ise oldukça basit ve sade ama içeriden duyulan o sesi muhteşem boyutta.

Aracın içine baktığımızda ve ilk oturduğumuz da normal klasik mazda 3 kollu spor direksiyon ve oldukça kemikli sert spor olan 6 ileri düz vitesi dikkat çekerken, orta konsola sabit 7 inçlik dokunmatik ekranı olan bir gösterge paneline sahip. Aracın direksiyon bölümünde normal gösterge panelleri oldukça sade tasarlanmış olsa da göze iyi hitap eden bir yapıya sahip alışık olduğumuz hız gösterge paneli yerine tam orta kısımda daha büyük olarak tasarıma sahip olan devir saati dikkat çekiyor.

Aracın bir diğer güzel yanı ise koltukları ve koltukların tasarımı. Oldukça iyi kaliteli deri malzemeden üretilmiş olan koltuk ve koltuk başlıkları her halukarda çok ergonomik ve rahatlar. Ayrıca koltuk başlıklarına entegre şekilde çalışan telefon kulaklık sistemi çok iyi. Telefonunuzu araca tanıttığınızda yolda giderken sağ tarafta vitesin alt bölümündeki yuvarlak tuş yardımı ile menüye her türlü ulaşıp, okeylemeniz mümkün. Bu durumda arayacağınız kişiyi seçerek yolda sesini koltuk başlıklarından gelen ses ile duyabileceğiniz bir telefon kiti sistemi araçta hoşuma gitti. Ayrıca telefon mesajlarımıda aracı kullanarak menü tuşu yardımı ile çok rahat bakıp okuyabildim. MX-5 in akıllı telefon android uygulamasına bu konuda bayıldım.

Aracın navigasyonu bulunmadığı ve test aracı olduğu için opsiyonel seçenekte sunulması sebebi ile deneme fırsatımız maalesef olmadı.  Fakat aracın kör nokta uyarısı sisteminin iyi çalıştığını söyleyebilirim. Her iki koltukta ısıtma sistemi var. Bu arada aracın içi dar ve daha mini bir yaşam alanına sahip olduğu için ben bu kadar iyi ısıtma sistemi çalışan başka bir araç daha göremedim. Kış günü aracın içinde short ile olsanız dahi üşümezsiniz. Klimayı açmanıza bile gerek yok. Çünkü motorun tüm sıcaklığı zaten siz kapatmadığınız sürece devamlı içeride.

Şimdi artık aracın sürüşüne bakalım; 1.5 litre benzinli motor 8.000 devir dakika da redline oluyor. Yüksek devirlerde 6.000 devirden sonra aracın yırtıcı motor sesi çok fazla, üstelik bir performans artışı var. 1.5 litre 130 beygire sahip Mazda MX-5 hızlanmada kısa sürede bir problem yaşamadı. Bu araca bir güç takviyesi biraz daha yapılsa aslında onu tutan bu egzos yapısı açılacak araç çok fazla ivmelenme kazanacak bu da aracın durmasını ve güvenli olmasını aynı zamanda aslında azaltacak. Bu sebeple aracın tüm güvenlik donanımı göz önünde bulundurulması aracın ivmelenmesinin ve aynı zamanda yakıt ekonomosinin de sağlanması bakımından çok doğru iyi bir ayarı bulmuş Japon üreticiler.

Aracın ivmelenmesi ve seri kullanılmasına göre hiçbir şekilde yakıt ekonomisinin fazla kayda değer olarak etkilenmemesi çok ilginç bir durum aslında. Aracı seride kullanmış olsanız bu araç çok fazla gereğinden fazla yakmadı. Yakıt deposu ve haznesinin ise daha küçük ve ekonomik bir şekilde Full Depo doluyor olması sizi hızlı ve seri kullandırmaya bu aracı teşvik ediyor.  Aracın tadını çıkartabilmeyi yakıtına tercih etmeniz olası zaten. Spor otomobil ve mini olması sebebi ile az yakan bir araç  MX-5.

Şimdi önemli bir diğer unsurda MX-5’in tasarım harikası olması yönünde. Neden mi? Diye sorduğunuzda aslında diyecek çok fazla bir şey yok. Kullanıp deneyimlemeniz lazım. Fakat MX-5 ‘in ağırlık oranı ve dengesi yüzde 50 ön ve arka olarak tasarlanmış ve ağırlık merkezi olarak tam da sürücü yolcu koltuğu altı alınmış. Buna ek olarak ise araçta dinamik çekiş kontrol sistemi Esp ve Ebd ESP: Elektronik Stabilite Programının çok iyi olması, EBD: ”Electronic Brake Distributor” fren yapılması halinde gücün ön ve arkadaki akslara dengeli şekilde dağılması bu aracın özellikle bir spor otomobilde japon mühendislik harikası olarak birebir çok iyi şekilde tasarlanması aracın viraj içinde kalarak çizgisini hiçbir şekilde dışına çıkmayarak bozmadan ilerlemesine sebep.

İşte kuvvetli girmiş olduğum sağ ve sol keskin virajlarda kesinlikle kayma ile karşılaşmadan çizgisini korumak sureti ile virajın içinde kalması ve çok iyi tutunan yapısı ile MX-5 bir spor otomobilde olması gereken sağlan güvenliğini bize tattırdı.

Bu bakımdan MX-5’in EuroNcap çarpışma testleri sonuçlarına da baktığımızda önden gelen 60-65 km hızlar ile sert aldığı darbeler sonu, içerideki yolcuları ön airbag patlaması ile çok fazla hasara maruz kalmadığını da gördük.

Aracın üzerinde ki bu anlamda frenajı için lastiklerin önemi çok büyük. Bu anlamda kış lastikleri hankook markası ile test sürüşünü yaptığım Mazda MX-5 yağmurlu ıslak zeminlerde özellikle frenajı iyi değil durma mesafesi ileri seviyede idi. Fakat kış lastiklerinin yağmurlu havalarda ve ıslak zemin şartlarında performans olarak doğru iyi netice vermemesi sebebi ile biz bu frenaj mesafesini baz almayız.

Aracın ESP sistemini içeride ki tuştan kapadığımızda aracın kalkışında ve gidişinde bir rahatlama olurken tüm direksiyon hareketleriniz ile aracın arka “kıç” tarafını olası bir şekilde yanlayarak kaydırmanız ve bu şekilde kolay dirift yapmanıza olanak sağlayan sistemi, eğlenceli bir kullanım sürüşünü sunuyor. Bunu 2. Ve 3. Vites te dahil gazla yapmanız MX-5 ‘te olağan gayet başarılı bir durum.

Son olarak 180 km gibi otobanda seyrederken ani yapılan ABS frenaj testimizde araç sağa ve sola kayma eğilimi düz yolda göstermemiş düzgün kısa sürede devreye giren abs yardımı aracı durdurmayı ya da yavaşlatmayı başarabildi.

MAZDA MX-5 TEST FOTOĞRAF GALERİSİ

Diğer Haberler

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve otomobil tutkunları arasında doğru notayı...

Petrol iki yılın en düşük seviyesinden hafifçe toparlandı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife muafiyetlerinin piyasa gerilimlerini hafifletmesinin ardından Perşembe günü hafif bir artış gösterdi ve bir önceki seansta görülen Aralık...

Brent petrolün varili 69,63 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,63 dolardan işlem görüyor. Dün 71,08 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 69,32 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

BYD’nin TANG modeli Türkiye’de satışa sunuldu

BYD, amiral gemisi SUV modeli TANG'i, Türkiye pazarında satışa çıkardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 7 kişilik, dört tekerlekten çekişli elektrikli model, en üst donanım...

Skoda, Kodiaq RS modelini Türkiye’de satışa sundu

Skoda'nın içten yanmalı motora sahip RS modeli Kodiaq RS, martta Türkiye'de satışa sunuldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yeni Kodiaq RS, 5 milyon 599 bin 900...

Aprilia Racing’in Buriram’daki yoğun sprinti

Aprilia Racing'in 2025 sezonunun ilk sprint yarışı bolca heyecan getirdi. Marco Bezzecchi bitiş çizgisini on ikinci sırada geçerken, sakatlanan Jorge Martín'in yerine geçen Lorenzo...

Country News Categories - UK

Rocket Man’s ride rocks up for auction by Sir Elton John

An Aston Martin once owned by music legend Sir Elton John is due to hit the right note with fans and car enthusiasts when it goes...

Paws-itive news for dog lovers

Paws-itive news for dog lovers: New research shows dogs prefer electric cars for stress-free journeys  It’s official – dogs really do feel more relaxed and...

USA

Oil slightly rebounds from two-year low amid Trump’s tariff exemptions

Oil prices slight increased on Thursday after US President Donald Trump's tariff exemptions eased market tensions, rebounding from their lowest level since December 2021...

Stellantis Names New Head of North America Communications

Stellantis today announced the appointment of Kaileen Connelly to Senior Vice President of North America Communications, effective March 10. In her new role, Connelly...

DE

Dreifach-Sieg für Alfa Romeo bei „BEST CARS“

Wieder ein Triple für Alfa Romeo: Wie schon im vergangenen Jahr feiert die italienische Marke einen Dreifachsieg beim Wettbewerb „BEST CARS“. Die Leserinnen und...

Abarth 500e gewinnt beim Wettbewerb „Best Cars“

Erneuter Sieg für Abarth bei der jährlichen Wahl der „Best Cars“: Der elektrisch angetriebene Abarth 500e wurde von den Leserinnen und Lesern des Fachmagazins...

IT

Hyundai Italia, Montibeller capo Marketing e Comunicazione

Hyundai Italia annuncia la nomina di Matteo Montibeller a Head of Marketing & Communication Department. Montibeller, 42 anni, è laureato in Economia all'Università Cattolica e...

Kia UK, Steve Hicks è stato nominato Direttore Marketing

Kia UK annuncia due importanti cambiamenti nel suo team di management senior, al fine di preparare l'azienda alla sua strategia Take the Lead per...

FR

Stellantis annonce un changement de direction pour la marque Jeep en Europe

AMSTERDAM, février 2025 – Stellantis a annoncé aujourd’hui que Fabio Catone succédera à Eric Laforge en tant que responsable de la marque Jeep® en...

DS N°8 PALLAS FWD à partir de 59 200€

Inspirée du concept DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 exprime une vision progressiste de la grande carrosserie française. DS N°8 s’inscrit pleinement dans l’avant-gardisme...

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve otomobil tutkunları arasında doğru notayı...

Petrol iki yılın en düşük seviyesinden hafifçe toparlandı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife muafiyetlerinin piyasa gerilimlerini hafifletmesinin ardından Perşembe günü hafif bir artış gösterdi ve bir önceki seansta görülen Aralık...

Brent petrolün varili 69,63 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,63 dolardan işlem görüyor. Dün 71,08 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 69,32 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

BYD’nin TANG modeli Türkiye’de satışa sunuldu

BYD, amiral gemisi SUV modeli TANG'i, Türkiye pazarında satışa çıkardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 7 kişilik, dört tekerlekten çekişli elektrikli model, en üst donanım...

Skoda, Kodiaq RS modelini Türkiye’de satışa sundu

Skoda'nın içten yanmalı motora sahip RS modeli Kodiaq RS, martta Türkiye'de satışa sunuldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yeni Kodiaq RS, 5 milyon 599 bin 900...