Test Sürüşü: 2020 Mazda MX-5 RoadSter

®
Çok Okunanlar

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun...

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik…

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik Oyunları’nda Ödüller Mornine’den....  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,spora olan güçlü desteğini aralıksız sürdürüyor....

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş biriminde yeni bir atamayı...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Türkiye’de FerMas...

Yeni Renault Clio Continental EcoContact 7 ile Yola Çıkıyor…

Yüksek enerji verimliliği ve düşük yuvarlanma gürültüsüyle EcoContact 7, AB lastik etiketinde en üst seviyede derecelendirildi. Silent Pattern ve...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak...

Shell Türkiye 16. Yol Emniyeti Konferansı…

Shell Türkiye, 16 yıldır aralıksız düzenlediği Yol Emniyeti Konferansı’nı bu yıl “Yol Emniyetinde Dijital Dönüşüm ve Artan Riskler” odağında...

Kendini Ferrari Zanneden Spor Otomobil…

Test Sürüşü: Umut Özgür Sunay

Mazda MX-5 RoadSter iki kişilik bu spor üstü açılan otomobili Ocak ayı 2020’nin ilk günlerinde test ettik. Mazda MX-5 spor otomobil iki kapıdan oluşan bir roadster japaon otomobili. Bu otomobile dışarıdan ilk olarak baktığımızda ise Rakiplerine oranla Bmw Z4, Mercedes –Benz SLK, Honda S200, Alfa Romeo Roadster  v.b. daha ufak hacimli mini bir otomobil olduğunu görmekteyiz. Fakat bu duruş ön planda ön burun kaput bölümünde sizi bir yanılgı içerisine düşürmeyi gerçekten başaran SKY-Active G teknolojisi ve tasarımını yansıtan güçlü hatların olduğu bir bölüme ve tasarıma da sahip.

Ön taraf oldukça çıkık ve uzun bir kaput burun yapısı ile güçlü yanlarını karakterize ederken, çekik farları ile tam bir spor otomobil olduğunu hissetirmeyi başarabilen modern hatlara ve çizgilere sahip bir RoadSter aslında Mazda MX-5.

Araca yandan baktığımızda ise nerede ise bir ön kaput uzunluğu kadar oturma kabin alanı ve aracın arka bagaj kısmı olduğunu görüyoruz. Yandan aracın ön tarafının uzunluğu belli olmakta. Anahtarsız açılan kapıları ve bagaj kilidine sahip. Üstelik aracın tavanını içeriden açmanız çok basite indirgenmiş. İçeri oturduğunuzda tek bir el hareketi ile üst kilidi açıp, eliniz ile üst tavan tentesini arkaya doğru itmek sureti ile arka taraftaki kilit bölgesine bastırmanız yeterli. Bu toplamda zaten 15 saniye kadar sürüyor. Aracın otomatik açılan tavanını dahi almış olsanız aracın üst tarafını açacağınız hız zaman zaten budur.

Aracın arka taraf bagaj kısmına baktığımızda daha dar ve kısa şasi ye sahip bir yapısı ve tarzı var. Arka bagaj sadece anahtar yardımı ile açılıyor. 2 adet Spor çantamızı rahat alan bir derin hazneli bagaja sahip. Aracın o muhteşem yırtıcı devirlerde sesi veren egzos çıkışı ise oldukça basit ve sade ama içeriden duyulan o sesi muhteşem boyutta.

Aracın içine baktığımızda ve ilk oturduğumuz da normal klasik mazda 3 kollu spor direksiyon ve oldukça kemikli sert spor olan 6 ileri düz vitesi dikkat çekerken, orta konsola sabit 7 inçlik dokunmatik ekranı olan bir gösterge paneline sahip. Aracın direksiyon bölümünde normal gösterge panelleri oldukça sade tasarlanmış olsa da göze iyi hitap eden bir yapıya sahip alışık olduğumuz hız gösterge paneli yerine tam orta kısımda daha büyük olarak tasarıma sahip olan devir saati dikkat çekiyor.

Aracın bir diğer güzel yanı ise koltukları ve koltukların tasarımı. Oldukça iyi kaliteli deri malzemeden üretilmiş olan koltuk ve koltuk başlıkları her halukarda çok ergonomik ve rahatlar. Ayrıca koltuk başlıklarına entegre şekilde çalışan telefon kulaklık sistemi çok iyi. Telefonunuzu araca tanıttığınızda yolda giderken sağ tarafta vitesin alt bölümündeki yuvarlak tuş yardımı ile menüye her türlü ulaşıp, okeylemeniz mümkün. Bu durumda arayacağınız kişiyi seçerek yolda sesini koltuk başlıklarından gelen ses ile duyabileceğiniz bir telefon kiti sistemi araçta hoşuma gitti. Ayrıca telefon mesajlarımıda aracı kullanarak menü tuşu yardımı ile çok rahat bakıp okuyabildim. MX-5 in akıllı telefon android uygulamasına bu konuda bayıldım.

Aracın navigasyonu bulunmadığı ve test aracı olduğu için opsiyonel seçenekte sunulması sebebi ile deneme fırsatımız maalesef olmadı.  Fakat aracın kör nokta uyarısı sisteminin iyi çalıştığını söyleyebilirim. Her iki koltukta ısıtma sistemi var. Bu arada aracın içi dar ve daha mini bir yaşam alanına sahip olduğu için ben bu kadar iyi ısıtma sistemi çalışan başka bir araç daha göremedim. Kış günü aracın içinde short ile olsanız dahi üşümezsiniz. Klimayı açmanıza bile gerek yok. Çünkü motorun tüm sıcaklığı zaten siz kapatmadığınız sürece devamlı içeride.

Şimdi artık aracın sürüşüne bakalım; 1.5 litre benzinli motor 8.000 devir dakika da redline oluyor. Yüksek devirlerde 6.000 devirden sonra aracın yırtıcı motor sesi çok fazla, üstelik bir performans artışı var. 1.5 litre 130 beygire sahip Mazda MX-5 hızlanmada kısa sürede bir problem yaşamadı. Bu araca bir güç takviyesi biraz daha yapılsa aslında onu tutan bu egzos yapısı açılacak araç çok fazla ivmelenme kazanacak bu da aracın durmasını ve güvenli olmasını aynı zamanda aslında azaltacak. Bu sebeple aracın tüm güvenlik donanımı göz önünde bulundurulması aracın ivmelenmesinin ve aynı zamanda yakıt ekonomosinin de sağlanması bakımından çok doğru iyi bir ayarı bulmuş Japon üreticiler.

Aracın ivmelenmesi ve seri kullanılmasına göre hiçbir şekilde yakıt ekonomisinin fazla kayda değer olarak etkilenmemesi çok ilginç bir durum aslında. Aracı seride kullanmış olsanız bu araç çok fazla gereğinden fazla yakmadı. Yakıt deposu ve haznesinin ise daha küçük ve ekonomik bir şekilde Full Depo doluyor olması sizi hızlı ve seri kullandırmaya bu aracı teşvik ediyor.  Aracın tadını çıkartabilmeyi yakıtına tercih etmeniz olası zaten. Spor otomobil ve mini olması sebebi ile az yakan bir araç  MX-5.

Şimdi önemli bir diğer unsurda MX-5’in tasarım harikası olması yönünde. Neden mi? Diye sorduğunuzda aslında diyecek çok fazla bir şey yok. Kullanıp deneyimlemeniz lazım. Fakat MX-5 ‘in ağırlık oranı ve dengesi yüzde 50 ön ve arka olarak tasarlanmış ve ağırlık merkezi olarak tam da sürücü yolcu koltuğu altı alınmış. Buna ek olarak ise araçta dinamik çekiş kontrol sistemi Esp ve Ebd ESP: Elektronik Stabilite Programının çok iyi olması, EBD: ”Electronic Brake Distributor” fren yapılması halinde gücün ön ve arkadaki akslara dengeli şekilde dağılması bu aracın özellikle bir spor otomobilde japon mühendislik harikası olarak birebir çok iyi şekilde tasarlanması aracın viraj içinde kalarak çizgisini hiçbir şekilde dışına çıkmayarak bozmadan ilerlemesine sebep.

İşte kuvvetli girmiş olduğum sağ ve sol keskin virajlarda kesinlikle kayma ile karşılaşmadan çizgisini korumak sureti ile virajın içinde kalması ve çok iyi tutunan yapısı ile MX-5 bir spor otomobilde olması gereken sağlan güvenliğini bize tattırdı.

Bu bakımdan MX-5’in EuroNcap çarpışma testleri sonuçlarına da baktığımızda önden gelen 60-65 km hızlar ile sert aldığı darbeler sonu, içerideki yolcuları ön airbag patlaması ile çok fazla hasara maruz kalmadığını da gördük.

Aracın üzerinde ki bu anlamda frenajı için lastiklerin önemi çok büyük. Bu anlamda kış lastikleri hankook markası ile test sürüşünü yaptığım Mazda MX-5 yağmurlu ıslak zeminlerde özellikle frenajı iyi değil durma mesafesi ileri seviyede idi. Fakat kış lastiklerinin yağmurlu havalarda ve ıslak zemin şartlarında performans olarak doğru iyi netice vermemesi sebebi ile biz bu frenaj mesafesini baz almayız.

Aracın ESP sistemini içeride ki tuştan kapadığımızda aracın kalkışında ve gidişinde bir rahatlama olurken tüm direksiyon hareketleriniz ile aracın arka “kıç” tarafını olası bir şekilde yanlayarak kaydırmanız ve bu şekilde kolay dirift yapmanıza olanak sağlayan sistemi, eğlenceli bir kullanım sürüşünü sunuyor. Bunu 2. Ve 3. Vites te dahil gazla yapmanız MX-5 ‘te olağan gayet başarılı bir durum.

Son olarak 180 km gibi otobanda seyrederken ani yapılan ABS frenaj testimizde araç sağa ve sola kayma eğilimi düz yolda göstermemiş düzgün kısa sürede devreye giren abs yardımı aracı durdurmayı ya da yavaşlatmayı başarabildi.

MAZDA MX-5 TEST FOTOĞRAF GALERİSİ

Diğer Haberler

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da sürücülerin en iyi yol arkadaşı olmayı sürdürüyor. Isıtmalı koltukları...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile Türkiye’de yollara çıktı.Grande Panda, salt elektrik gücü ile sıkışık...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Pisti'nde yapılan 7....

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla ikinci el otomobil ve motosiklet...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım çözümleri portföyüne eklenen VoltEdge, binek...

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na...

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir...

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam...

Baja Sezon Finali Düzce’de…

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası 5. ve son ayağı olan Baja Prusias, kısa adı DOSOD...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...