Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

®
Çok Okunanlar

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

PEUGEOT, Tofaş Fabrikası’nda yeni Expert Traveller’ın üretimine başladı

Otomotiv dünyasının önde gelen markası PEUGEOT, hafif ticari araç ürün gamıyla Türkiye’de kullanıcılara yenikler sunmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

Defender Dakar’a meydan okuyor…

Defender, motor sporunda yeni bir sayfa başlatıyor: Defender Rally bölümü, markanın Ocak 2026'da ilk kez Dakar'a başlayacağı Defender Dakar...
Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa’nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor. Peki yerli rakiplerin yetişmesi için çok mu geç? 
EV Volumes’un son verileri, Avrupa PHEV pazarının Ağustos ayında yıllık bazda %53,9 büyüdüğünü gösteriyor. Bu, teknolojiye sahip 82,308 yeni birimin yollara çıkmasına denk geliyordu.
Bu, Haziran 2021’den bu yana en iyi hacim artışı olan Temmuz ayı sonucuna göre bir gelişmeydi. Sonuç, art arda altıncı ayda da çift haneli iyileşme gösterdi ve güç aktarma organlarının artan çekiciliğini vurguladı.
Bu arada, ayda 158.225 akülü elektrikli araç (BEV) teslim edildi. Bu, çift haneli artış serisinin uzamasıyla satışlarda %24,6’lık bir artışa denk geldi. Tamamen elektrikli model teslimatlarında 2025 yılında şu ana kadar her ay hacim artışı görüldü.
Bu değişmez performanslar, BEV’lerin Ocak ve Temmuz ayları arasında PHEV’lerden daha büyük bir kümülatif iyileşme gördüğü anlamına geliyordu. Ancak Ağustos ayı bir dönüm noktası oldu. PHEV hacimleri yılın ilk sekiz ayında %28,3 artarak 789.268 adet oldu. Bu arada BEV’ler %25,8’lik bir artış elde etti. Ancak bu dönemde 1.544.223 teslimatla daha büyük hacmi korudu.
İki güç aktarma organını birleştiren elektrikli araç (EV) teslimatları Ağustos ayında %33,3 artarak 240.533 adede yükseldi. Yılın ilk sekiz ayında 2.333.491 yeni elektrikli araç %26,7 artışla Avrupa yollarına çıktı.
BEV’ler EV teslimatlarının çoğunluğunu oluşturmaya devam etti ancak yol tutuşları bir yıl öncesine göre biraz gevşedi. Teknoloji, Ağustos 2024’e kıyasla 4,6 puan (pp) düşüşle Ağustos ayında toplam EV teslimatlarının %65,8’ini oluşturdu. Daha küçük düşüş kümülatif rakamlarda meydana geldi ve payı %66,6’dan %66,2’ye düştü.
Tesla liderliğini genişletiyor
Bu yıl Tesla Model Y için inişli çıkışlı bir yıl oldu. Avrupa’nın BEV en çok satanlar tablosuna bakıldığında, crossover Şubat ayından bu yana ya birinci ya da dokuzuncu sırada yer aldı.
Bu kısmen üç aylık teslimat döngüsüyle açıklanabilir. Modelin en yüksek hacimli iki ayı Mart ve Haziran aylarında geldi. Ancak bir sonraki çeyreğin başında BEV tablonun gerisine düştü. Daha sonra bir sonraki ay tekrar ivme kazandı. Model Y, hayal kırıklığı yaratan bir Temmuz ayının ardından Ağustos ayında masanın zirvesine çıkarak bu trendi sürdürdü.
Crossover, en yakın rakibinin 8,451 adet önünde yılın beşinci galibiyetini almak için 2,191 satış kaydetti. Ancak Tesla Model Y için her şey iyi haber değildi. Hacimleri bir yıl öncesine göre %37,3 düştü. Buna karşılık pazar payı Ağustos 2024’e göre yarı yarıya azalarak %5,3’e geriledi.
Skoda Elroq popülerliğini koruyor
Temmuz ayının en çok satan BEV’si Skoda Elroq, 10 arasında ikinci oldulik satış ayı. Modelin toplam 6.260 teslimatı, %4’lük bir pazar payına dönüştü. Nisan ayında ilk kez ilk 10’a girdikten sonra sadece ilk üç sıraya yerleşti.
Arkasında, 2025’te dördüncü kez ilk üçe giren Tesla Model 3 vardı. Teslimatları %9,9 artışla 6.177 adede yükseldi. Sedan, yıllık 0,5 puan düşüşle BEV hacimlerinin %3,9’unu ele geçirdi. ABD modeli de 2025’in ilk sekiz ayında inişli çıkışlı bir yolculuk yaşadı. Sadece dört kez ilk 10’a girdi.
Volkswagen’in (VW) ID.3’ü, Ağustos 2024’e göre %58,8 artışla 5.554 adetle dördüncü oldu. Hatchback, 2025 yılı boyunca aylık hacimleri 5.399 adet ile 6.932 adet arasında değişen tutarlı teslimatları sürdürdü. Ancak pozisyonları karışık.
BMW’nin iyi formu devam ediyor
Temmuz ayında dördüncü olarak yılın en iyi sonucunu elde eden BMW iX1, Ağustos ayında beşinci olarak popüler bir seçim olduğunu kanıtlamaya devam etti. SUV, 12 ay öncesine göre %33 artışla 4.966 satış kaydetti. Modelin payı %2,9’dan %3,1’e yükseldi.
Küçük kardeşinin gölgesinde Skoda Enyaq altıncı oldu. 15 teslimatla BMW iX1’in sadece 4,951 adet gerisinde kaldı. Bu, yıllık bazda %20,4’lük bir düşüşü temsil ediyordu ve 2025’in şu ana kadarki en düşük hacimli ayı oldu. Payı daha sonra 1,8 puan düşerek %3,1’e geriledi.
Buna karşılık, yedinci sıradaki VW ID.4’ün teslimatları %18,3 arttı. Ancak toplam 4.786 adetlik hacmi aynı zamanda crossover’ın 2025’teki en düşük aylık hacmi oldu. Artan rekabet nedeniyle pazar payı da 0,2 puan düşerek %3’e geriledi.
Sekizinci sırada toplam 4.678 adetle Renault 5 ve Alpine A290 yer aldı. Bu da %3’lük bir pazar payına denk geliyordu. Kia EV3, 11 adette 4.253 adetle dokuzuncu sırada yer aldı. Model, toplam BEV hacimlerinin %2,7’sini oluşturdu. Haziran ayı dışında bu yıl şu ana kadar her aylık ilk 10 tablosunda yer aldı.
VW ID.7 10 aldı, 2025’in ilk sekiz ayındaki en düşük bitirme pozisyonu. Ayrıca 4.131 adetle yılın en düşük aylık teslimat rakamını kaydetti. Ancak bu, 12 ay öncesine göre hala önemli bir gelişmeydi ve satışlarda %46,6’lık bir artışa denk geliyordu. ID.7, 2.6 puan artışla pazarın %0.4’sını oluşturdu.
Tesla dayanabilir mi?
Ağustos ayındaki zaferinin ardından Tesla Model Y, yıllık listedeki liderliğini genişletti. Bu yıl Avrupa’nın en çok satan BEV’si olacak gibi görünüyor.
Crossover, yılın ilk sekiz ayında 83,194 teslimat gördü. 32,569 adetlik bir fark, %5.4’lük bir pazar payına sahip olduğu için onu en yakın rakibinden ayırıyor. Tesla Model Y’nin yıl sonuna kadar yakalanması pek olası görünmüyor.
Modelin en yakın rakipleri bu yılın herhangi bir ayında 10,000 adet barajını geçmekte zorlandı. Bu başarıya ulaşan diğer tek BEV Tesla Model 3’tür.
Model Y’nin en düşük hacimli ayı olan Nisan ayında hâlâ 4.568 teslimat gerçekleştirdi. Crossover bu sonucu Aralık ayına kadar tekrarlayacak olsaydı, rakiplerinin bir meydan okuma yapmak için hacimlerde önemli bir artışa ihtiyacı olacaktı.
VW ID.4, 50.625 teslimat ve %3,3 pazar payı ile ikinci sırada yer aldı.
Kardeşi ID.3 ise sadece 682 birim geride kaldı. 49,943 satışla Temmuz ayının kümülatif sıralamasına göre bir sıra yükseldi. Hatchback ve sonraki dört pozisyon, Ağustos ayı sonunda BEV hacimlerinde %3,2’lik bir paya sahipti.
Skoda Enyaq 49.748 adetle dördüncü sırada kalırken, Renault 5 ve Alpine A290’ın toplamı 49.554 teslimatla iki sıra gerileyerek beşinci sıraya geriledi.
Tesla Model 3, Temmuz ayında yedinci sıradan yükselerek 2025’in ilk sekiz ayında 49.524 teslimat kaydetti. Bu, başka bir üç aylık raporlama dönemi öncesinde umut verici bir hareket.
Çığır açan bir diğer BEV ise Skoda Elroq oldu. Bir başka güçlü ay sayesinde SUV, 48.678 adet üreterek bir sıra yükseldi. Bu, hayal kırıklığı yaratan bir Ağustos ayının ardından VW ID.7’nin pahasına geldi. Toplam 47.693 teslimat, %3,1’lik bir pazar payına dönüştü.
Kia EV3, 44.560 satışla toplam BEV hacimlerinin %2,9’unu oluşturarak dokuzuncu oldu. BMW iX1, 42.305 teslimat ve %2,7’lik payla ilk 10’u kapattı.
VW için arka arkaya üç
Avrupa’nın PHEV pazarında, VW Tiguan şimdi arka arkaya üç aylık zafer kaydetti. Bu, Haziran ayında zirveye ilk yükselişini takip ediyor. Ancak Ağustos, onun en kesin zaferiydi.
SUV’nin 4.010 adetlik toplamı yıllık %275,5’lik bir artışı temsil ediyordu. Payı da %2’den %4,9’a yükseldi.
Tiguan, en yakın rakibi Volvo XC60’ı 667 teslimatla geride bıraktı. İkinci sırada yer alan SUV, Ağustos ayında 3.343 adetle hacimlerde %27,7’lik bir iyileşme elde etti. Ancak PHEV pazarı daha da kalabalıklaştıkça XC60’ın payı 0,8 puan düşerek %4,1’e geriledi.
Üçüncülük ise 3.253 adetle BYD Seal U’ya gitti. PHEV, 2024’te teslimatlara yavaş bir başlangıç yaptıktan sonra etkilemeye devam ediyor. Yıllık 3,5 puan artışla %4 pazar payı aldı. Ford Kuga, Temmuz sonucunu tekrarlayarak dördüncü oldu. Ağustos 2024’e göre %11,1 artışla 3.195 satış gerçekleştirdi. Ancak modelin pazar payı %5,4’ten %3,9’a düştü.
MG teslimatları artıyor
Beşinci sırada MG eHS yer aldı ve Temmuz ayında yılın en iyi bitişini tekrarladı. SUV’un toplam 2.943 adeti, teslimatlarda %819,7’lik bir artışı temsil ediyordu. Sonuç olarak, 12 ay öncesine göre 3 puan artışla toplam hacimlerin %3,6’sını yakaladı.
BMW X1, altıncı sırada MG eHS’nin sadece 14 birim gerisinde kaldı. Yıllık %2,4’lük bir büyümeye denk gelen 2.929 teslimat kaydetti. Ancak pazar payı 1,7 puan düşüşle %3,6’ya geriledi.
Toyota RAV4, Ağustos ayındaki 2.811 teslimat sayesinde yedinci sırada yer aldı. Bu, bir yıl öncesine göre %160,5’lik bir artışa işaret ediyordu. PHEV toplamının %2’den %3,4’ünü oluşturdu.
Sekizincilik, Mart ayından bu yana en düşük bitirme pozisyonu olan Mercedes-Benz GLC’ye gitti. Teslimatları Ağustos 2024’e göre %5 düşüşle 2.577 adet oldu. Bu arada modelin pazar payı 2 puan düşüşle %3,1’e geriledi.
BMW X3, bu yıl ilk aylık ilk 10’a dokuzuncu sırada girdi. Bu, %318,4’lük önemli bir iyileşme olan 2.318 satış sayesinde gerçekleşti. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, pazar payı 1,8 puan artarak %2,8’e yükseldi.
Ağustos ayında ilk 10’u tamamlayan Hyundai Tucson, 2025’in ilk sekiz ayında dördüncü kez zirveye çıktı. PHEV, hacimlerde %68,6’lık bir artışa işaret eden 2.176 teslimat kaydetti. Bu, 12 ay öncesine göre 0,2 puan artışla %2,6’lık bir pazar payına dönüştü.
İlginç bir şekilde, tüm bu modeller, BEV ilk 10’daki altı SUV ile karşılaştırıldığında C ve D Segmenti SUV kategorisine giriyor. Ancak bu modeller gelecekte Cardiff gibi şehirlerde kısıtlamalarla karşılaşabilir. BBC’nin haberine göre, belirli bir ağırlığın üzerindeki araçlara daha yüksek park ücretleri uygulanabilecek.
Tiguan birkaç santim önde
Avrupa’nın PHEV pazarı üç SUV’un hakimiyetinde olmaya devam etti. VW Tiguan, Volvo XC60 ve BYD Seal Nisan ayından bu yana her ay ilk üçe girdiniz. Modelleri toplam 3.251 adet ayırıyor, bu da yıl sonuna kadar değişikliklerin meydana gelebileceği anlamına geliyor.
VW Tiguan, Ocak’tan Ağustos’a kadar 38.962 adet ve %4,9 pazar payı ile liderliğini sürdürdü. Mart ayında dördüncü olarak en kötü derecesini alarak istikrarlı bir performans sergiledi.
Volvo’nun XC60’ı ikinci sırada daha da istikrarlı bir performans sergiledi ve 2025’in hiçbir ayında ilk üçün dışında bitiremedi. Yılın sekiz ayının ardından 36.757 adet satarak %4,7’lik bir paya denk geldi.
Her iki SUV’u da takip eden BYD Seal U, yıla yavaş bir başlangıç yaptıktan sonra bile. Ancak Mart ayından bu yana ilk üçün içinde kaldı. PHEV, Ocak ve Ağustos ayları arasında 35.711 adet kaydederek toplam hacimlerin %4,5’ini yakaladı.
Ford iletişimden kopuyor
Bir zamanlar liderlik arayışına giren Ford Kuga, Nisan, Mayıs ve Haziran aylarındaki ortalama performansları sayesinde artık iletişimden uzak görünüyor. SUV’un toplam 30.203 adetlik payı, ona %3,8’lik bir pay vererek dördüncü sıraya yerleşti. Arkasında, 26.863 adetle toplam PHEV rakamlarının %3,4’ünü temsil eden BMW X1 yer aldı.
Altıncı sırada 23.580 teslimat ve %3’lük pay sayesinde Toyota C-HR yer aldı. Mercedes-Benz GLC, 21.748 teslimatla yedinci sırada toplam hacimlerin %2,8’ini oluşturdu. Ardından sadece 144 birim geride MG eHS geldi. PHEV, yılın ilk sekiz ayında 21.604 modeli müşterilere teslim ederek %2,7’lik bir pay elde etti.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...