Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

®
Çok Okunanlar

İnci Holding’in ticari soğutma ve otomotiv mutfak üniteleri

İnci Holding’in ticari soğutma ve otomotiv mutfak üniteleri iş kolundaki yeni kuruluşu Starcool, yenilikçi ve öncü yaklaşımıyla geliştirdiği çözümleri...

iCAUR V23 Bilutu Zirvesi’ni Aşarak Guinness Dünya Rekoru’nu Kırdı

Sınırları aşan teknolojilerle yollara çıkan iCAUR V23, i-AWD Akıllı Elektrikli Dört Çeker Sürüş Sistemi ile“Çölün Everest’i” olarak bilinenve birbirinden...

Goodyear’dan kış mevsiminde sürüş güvenliği için ipuçları

Lastik teknolojisi değişen mevsimlerde sizi nasıl güvende tutar? Kış mevsimi yaklaşırken lastik teknolojisi, zorlu yol koşullarında seyreden sürücülerin güvenliği ve...

OSS Derneği, 2025’in Üçüncü Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in üçüncü çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının üçüncü çeyreğinde satış,...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor....

OMODA-JAECOO Eylül Ayını Güçlü Bir Satış Performansıyla Tamamladı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları, eylül ayına 32 bin...

Dr. Michael Leiters, 1 Ocak 2026’da Porsche AG’nin CEO’su olacak

Porsche AG Denetim Kurulu, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Dr. Michael Leiters'ı Porsche AG'nin CEO'su olarak...
Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa’nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor. Peki yerli rakiplerin yetişmesi için çok mu geç? 
EV Volumes’un son verileri, Avrupa PHEV pazarının Ağustos ayında yıllık bazda %53,9 büyüdüğünü gösteriyor. Bu, teknolojiye sahip 82,308 yeni birimin yollara çıkmasına denk geliyordu.
Bu, Haziran 2021’den bu yana en iyi hacim artışı olan Temmuz ayı sonucuna göre bir gelişmeydi. Sonuç, art arda altıncı ayda da çift haneli iyileşme gösterdi ve güç aktarma organlarının artan çekiciliğini vurguladı.
Bu arada, ayda 158.225 akülü elektrikli araç (BEV) teslim edildi. Bu, çift haneli artış serisinin uzamasıyla satışlarda %24,6’lık bir artışa denk geldi. Tamamen elektrikli model teslimatlarında 2025 yılında şu ana kadar her ay hacim artışı görüldü.
Bu değişmez performanslar, BEV’lerin Ocak ve Temmuz ayları arasında PHEV’lerden daha büyük bir kümülatif iyileşme gördüğü anlamına geliyordu. Ancak Ağustos ayı bir dönüm noktası oldu. PHEV hacimleri yılın ilk sekiz ayında %28,3 artarak 789.268 adet oldu. Bu arada BEV’ler %25,8’lik bir artış elde etti. Ancak bu dönemde 1.544.223 teslimatla daha büyük hacmi korudu.
İki güç aktarma organını birleştiren elektrikli araç (EV) teslimatları Ağustos ayında %33,3 artarak 240.533 adede yükseldi. Yılın ilk sekiz ayında 2.333.491 yeni elektrikli araç %26,7 artışla Avrupa yollarına çıktı.
BEV’ler EV teslimatlarının çoğunluğunu oluşturmaya devam etti ancak yol tutuşları bir yıl öncesine göre biraz gevşedi. Teknoloji, Ağustos 2024’e kıyasla 4,6 puan (pp) düşüşle Ağustos ayında toplam EV teslimatlarının %65,8’ini oluşturdu. Daha küçük düşüş kümülatif rakamlarda meydana geldi ve payı %66,6’dan %66,2’ye düştü.
Tesla liderliğini genişletiyor
Bu yıl Tesla Model Y için inişli çıkışlı bir yıl oldu. Avrupa’nın BEV en çok satanlar tablosuna bakıldığında, crossover Şubat ayından bu yana ya birinci ya da dokuzuncu sırada yer aldı.
Bu kısmen üç aylık teslimat döngüsüyle açıklanabilir. Modelin en yüksek hacimli iki ayı Mart ve Haziran aylarında geldi. Ancak bir sonraki çeyreğin başında BEV tablonun gerisine düştü. Daha sonra bir sonraki ay tekrar ivme kazandı. Model Y, hayal kırıklığı yaratan bir Temmuz ayının ardından Ağustos ayında masanın zirvesine çıkarak bu trendi sürdürdü.
Crossover, en yakın rakibinin 8,451 adet önünde yılın beşinci galibiyetini almak için 2,191 satış kaydetti. Ancak Tesla Model Y için her şey iyi haber değildi. Hacimleri bir yıl öncesine göre %37,3 düştü. Buna karşılık pazar payı Ağustos 2024’e göre yarı yarıya azalarak %5,3’e geriledi.
Skoda Elroq popülerliğini koruyor
Temmuz ayının en çok satan BEV’si Skoda Elroq, 10 arasında ikinci oldulik satış ayı. Modelin toplam 6.260 teslimatı, %4’lük bir pazar payına dönüştü. Nisan ayında ilk kez ilk 10’a girdikten sonra sadece ilk üç sıraya yerleşti.
Arkasında, 2025’te dördüncü kez ilk üçe giren Tesla Model 3 vardı. Teslimatları %9,9 artışla 6.177 adede yükseldi. Sedan, yıllık 0,5 puan düşüşle BEV hacimlerinin %3,9’unu ele geçirdi. ABD modeli de 2025’in ilk sekiz ayında inişli çıkışlı bir yolculuk yaşadı. Sadece dört kez ilk 10’a girdi.
Volkswagen’in (VW) ID.3’ü, Ağustos 2024’e göre %58,8 artışla 5.554 adetle dördüncü oldu. Hatchback, 2025 yılı boyunca aylık hacimleri 5.399 adet ile 6.932 adet arasında değişen tutarlı teslimatları sürdürdü. Ancak pozisyonları karışık.
BMW’nin iyi formu devam ediyor
Temmuz ayında dördüncü olarak yılın en iyi sonucunu elde eden BMW iX1, Ağustos ayında beşinci olarak popüler bir seçim olduğunu kanıtlamaya devam etti. SUV, 12 ay öncesine göre %33 artışla 4.966 satış kaydetti. Modelin payı %2,9’dan %3,1’e yükseldi.
Küçük kardeşinin gölgesinde Skoda Enyaq altıncı oldu. 15 teslimatla BMW iX1’in sadece 4,951 adet gerisinde kaldı. Bu, yıllık bazda %20,4’lük bir düşüşü temsil ediyordu ve 2025’in şu ana kadarki en düşük hacimli ayı oldu. Payı daha sonra 1,8 puan düşerek %3,1’e geriledi.
Buna karşılık, yedinci sıradaki VW ID.4’ün teslimatları %18,3 arttı. Ancak toplam 4.786 adetlik hacmi aynı zamanda crossover’ın 2025’teki en düşük aylık hacmi oldu. Artan rekabet nedeniyle pazar payı da 0,2 puan düşerek %3’e geriledi.
Sekizinci sırada toplam 4.678 adetle Renault 5 ve Alpine A290 yer aldı. Bu da %3’lük bir pazar payına denk geliyordu. Kia EV3, 11 adette 4.253 adetle dokuzuncu sırada yer aldı. Model, toplam BEV hacimlerinin %2,7’sini oluşturdu. Haziran ayı dışında bu yıl şu ana kadar her aylık ilk 10 tablosunda yer aldı.
VW ID.7 10 aldı, 2025’in ilk sekiz ayındaki en düşük bitirme pozisyonu. Ayrıca 4.131 adetle yılın en düşük aylık teslimat rakamını kaydetti. Ancak bu, 12 ay öncesine göre hala önemli bir gelişmeydi ve satışlarda %46,6’lık bir artışa denk geliyordu. ID.7, 2.6 puan artışla pazarın %0.4’sını oluşturdu.
Tesla dayanabilir mi?
Ağustos ayındaki zaferinin ardından Tesla Model Y, yıllık listedeki liderliğini genişletti. Bu yıl Avrupa’nın en çok satan BEV’si olacak gibi görünüyor.
Crossover, yılın ilk sekiz ayında 83,194 teslimat gördü. 32,569 adetlik bir fark, %5.4’lük bir pazar payına sahip olduğu için onu en yakın rakibinden ayırıyor. Tesla Model Y’nin yıl sonuna kadar yakalanması pek olası görünmüyor.
Modelin en yakın rakipleri bu yılın herhangi bir ayında 10,000 adet barajını geçmekte zorlandı. Bu başarıya ulaşan diğer tek BEV Tesla Model 3’tür.
Model Y’nin en düşük hacimli ayı olan Nisan ayında hâlâ 4.568 teslimat gerçekleştirdi. Crossover bu sonucu Aralık ayına kadar tekrarlayacak olsaydı, rakiplerinin bir meydan okuma yapmak için hacimlerde önemli bir artışa ihtiyacı olacaktı.
VW ID.4, 50.625 teslimat ve %3,3 pazar payı ile ikinci sırada yer aldı.
Kardeşi ID.3 ise sadece 682 birim geride kaldı. 49,943 satışla Temmuz ayının kümülatif sıralamasına göre bir sıra yükseldi. Hatchback ve sonraki dört pozisyon, Ağustos ayı sonunda BEV hacimlerinde %3,2’lik bir paya sahipti.
Skoda Enyaq 49.748 adetle dördüncü sırada kalırken, Renault 5 ve Alpine A290’ın toplamı 49.554 teslimatla iki sıra gerileyerek beşinci sıraya geriledi.
Tesla Model 3, Temmuz ayında yedinci sıradan yükselerek 2025’in ilk sekiz ayında 49.524 teslimat kaydetti. Bu, başka bir üç aylık raporlama dönemi öncesinde umut verici bir hareket.
Çığır açan bir diğer BEV ise Skoda Elroq oldu. Bir başka güçlü ay sayesinde SUV, 48.678 adet üreterek bir sıra yükseldi. Bu, hayal kırıklığı yaratan bir Ağustos ayının ardından VW ID.7’nin pahasına geldi. Toplam 47.693 teslimat, %3,1’lik bir pazar payına dönüştü.
Kia EV3, 44.560 satışla toplam BEV hacimlerinin %2,9’unu oluşturarak dokuzuncu oldu. BMW iX1, 42.305 teslimat ve %2,7’lik payla ilk 10’u kapattı.
VW için arka arkaya üç
Avrupa’nın PHEV pazarında, VW Tiguan şimdi arka arkaya üç aylık zafer kaydetti. Bu, Haziran ayında zirveye ilk yükselişini takip ediyor. Ancak Ağustos, onun en kesin zaferiydi.
SUV’nin 4.010 adetlik toplamı yıllık %275,5’lik bir artışı temsil ediyordu. Payı da %2’den %4,9’a yükseldi.
Tiguan, en yakın rakibi Volvo XC60’ı 667 teslimatla geride bıraktı. İkinci sırada yer alan SUV, Ağustos ayında 3.343 adetle hacimlerde %27,7’lik bir iyileşme elde etti. Ancak PHEV pazarı daha da kalabalıklaştıkça XC60’ın payı 0,8 puan düşerek %4,1’e geriledi.
Üçüncülük ise 3.253 adetle BYD Seal U’ya gitti. PHEV, 2024’te teslimatlara yavaş bir başlangıç yaptıktan sonra etkilemeye devam ediyor. Yıllık 3,5 puan artışla %4 pazar payı aldı. Ford Kuga, Temmuz sonucunu tekrarlayarak dördüncü oldu. Ağustos 2024’e göre %11,1 artışla 3.195 satış gerçekleştirdi. Ancak modelin pazar payı %5,4’ten %3,9’a düştü.
MG teslimatları artıyor
Beşinci sırada MG eHS yer aldı ve Temmuz ayında yılın en iyi bitişini tekrarladı. SUV’un toplam 2.943 adeti, teslimatlarda %819,7’lik bir artışı temsil ediyordu. Sonuç olarak, 12 ay öncesine göre 3 puan artışla toplam hacimlerin %3,6’sını yakaladı.
BMW X1, altıncı sırada MG eHS’nin sadece 14 birim gerisinde kaldı. Yıllık %2,4’lük bir büyümeye denk gelen 2.929 teslimat kaydetti. Ancak pazar payı 1,7 puan düşüşle %3,6’ya geriledi.
Toyota RAV4, Ağustos ayındaki 2.811 teslimat sayesinde yedinci sırada yer aldı. Bu, bir yıl öncesine göre %160,5’lik bir artışa işaret ediyordu. PHEV toplamının %2’den %3,4’ünü oluşturdu.
Sekizincilik, Mart ayından bu yana en düşük bitirme pozisyonu olan Mercedes-Benz GLC’ye gitti. Teslimatları Ağustos 2024’e göre %5 düşüşle 2.577 adet oldu. Bu arada modelin pazar payı 2 puan düşüşle %3,1’e geriledi.
BMW X3, bu yıl ilk aylık ilk 10’a dokuzuncu sırada girdi. Bu, %318,4’lük önemli bir iyileşme olan 2.318 satış sayesinde gerçekleşti. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, pazar payı 1,8 puan artarak %2,8’e yükseldi.
Ağustos ayında ilk 10’u tamamlayan Hyundai Tucson, 2025’in ilk sekiz ayında dördüncü kez zirveye çıktı. PHEV, hacimlerde %68,6’lık bir artışa işaret eden 2.176 teslimat kaydetti. Bu, 12 ay öncesine göre 0,2 puan artışla %2,6’lık bir pazar payına dönüştü.
İlginç bir şekilde, tüm bu modeller, BEV ilk 10’daki altı SUV ile karşılaştırıldığında C ve D Segmenti SUV kategorisine giriyor. Ancak bu modeller gelecekte Cardiff gibi şehirlerde kısıtlamalarla karşılaşabilir. BBC’nin haberine göre, belirli bir ağırlığın üzerindeki araçlara daha yüksek park ücretleri uygulanabilecek.
Tiguan birkaç santim önde
Avrupa’nın PHEV pazarı üç SUV’un hakimiyetinde olmaya devam etti. VW Tiguan, Volvo XC60 ve BYD Seal Nisan ayından bu yana her ay ilk üçe girdiniz. Modelleri toplam 3.251 adet ayırıyor, bu da yıl sonuna kadar değişikliklerin meydana gelebileceği anlamına geliyor.
VW Tiguan, Ocak’tan Ağustos’a kadar 38.962 adet ve %4,9 pazar payı ile liderliğini sürdürdü. Mart ayında dördüncü olarak en kötü derecesini alarak istikrarlı bir performans sergiledi.
Volvo’nun XC60’ı ikinci sırada daha da istikrarlı bir performans sergiledi ve 2025’in hiçbir ayında ilk üçün dışında bitiremedi. Yılın sekiz ayının ardından 36.757 adet satarak %4,7’lik bir paya denk geldi.
Her iki SUV’u da takip eden BYD Seal U, yıla yavaş bir başlangıç yaptıktan sonra bile. Ancak Mart ayından bu yana ilk üçün içinde kaldı. PHEV, Ocak ve Ağustos ayları arasında 35.711 adet kaydederek toplam hacimlerin %4,5’ini yakaladı.
Ford iletişimden kopuyor
Bir zamanlar liderlik arayışına giren Ford Kuga, Nisan, Mayıs ve Haziran aylarındaki ortalama performansları sayesinde artık iletişimden uzak görünüyor. SUV’un toplam 30.203 adetlik payı, ona %3,8’lik bir pay vererek dördüncü sıraya yerleşti. Arkasında, 26.863 adetle toplam PHEV rakamlarının %3,4’ünü temsil eden BMW X1 yer aldı.
Altıncı sırada 23.580 teslimat ve %3’lük pay sayesinde Toyota C-HR yer aldı. Mercedes-Benz GLC, 21.748 teslimatla yedinci sırada toplam hacimlerin %2,8’ini oluşturdu. Ardından sadece 144 birim geride MG eHS geldi. PHEV, yılın ilk sekiz ayında 21.604 modeli müşterilere teslim ederek %2,7’lik bir pay elde etti.

Diğer Haberler

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor. Peki yerli rakiplerin yetişmesi için...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, ABD pazarındaki büyümesini sürdürülebilir hale getirmek için kolları...

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor. iX3’ün yakaladığı ivmenin ardından şirket, daha ulaşılabilir konumlanan ama yine de etkileyici bir menzil vaat eden i3 sedana...

Yılın Otomobili 2026 adayları: jüri süreci ve Brüksel’de final

Yarım asrı aşkın süredir düzenlenen uluslararası Yılın Otomobili seçimi, ilk kez 1964’te yapıldı. O günden bu yana yarışma, kalabalık pazarda yılın öne çıkan modellerini...

Volkswagen, Września’daki tesisi yeni nesil elektrikli Crafter için büyütüyor

Volkswagen, Polonya’nın Września kentindeki tesisinin genişletileceğini resmen doğruladı; tamamen elektrikli Crafter’ın yeni nesli burada üretilecek. Saha için yeni bir karoseri atölyesi ve batarya deposu...

Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil alanlara 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor

Volvo, İsveç’te elektrikli Volvo alanlara Vattenfall iş birliğiyle 25.000 km’ye kadar 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor. Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil satışlarını hızlandırmak için yeni...

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha ucuz versiyonlarını tanıttı: 516 km menzil

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha düşük maliyetli versiyonlarını piyasaya sürdü; etiket yaklaşık 5.000 dolar aşağı indi. Şirket, özellikle Çin kaynaklı sertleşen rekabetin...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden...

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor. iX3’ün yakaladığı ivmenin ardından şirket, daha ulaşılabilir konumlanan ama...

Yılın Otomobili 2026 adayları: jüri süreci ve Brüksel’de final

Yarım asrı aşkın süredir düzenlenen uluslararası Yılın Otomobili seçimi, ilk kez 1964’te yapıldı. O günden...

Volkswagen, Września’daki tesisi yeni nesil elektrikli Crafter için büyütüyor

Volkswagen, Polonya’nın Września kentindeki tesisinin genişletileceğini resmen doğruladı; tamamen elektrikli Crafter’ın yeni nesli burada üretilecek....

Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil alanlara 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor

Volvo, İsveç’te elektrikli Volvo alanlara Vattenfall iş birliğiyle 25.000 km’ye kadar 1 yıl ücretsiz evde...

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha ucuz versiyonlarını tanıttı: 516 km menzil

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha düşük maliyetli versiyonlarını piyasaya sürdü; etiket yaklaşık 5.000...

4D algı, yapay zekâ ve her koşulda daha güvenilir ADAS

Aptiv’in 8. nesil radarları, 4D algı ve yapay zekâ ile ADAS ve otonom sürüşte menzil,...

Omoda ve Jaecoo Super Hybrid System: 600 km test, 1.192 km menzil

Omoda C5 SHS-H, Jaecoo J5 SHS-H ve Omoda C7 SHS-P ile Anhui’de 600 km Hibrit...

Bugatti, tamamen elektrikliye geçmiyor: Tourbillon hibrit V16 ile sahnede

Mate Rimac, Bugatti’nin tamamen elektrikliye geçmeyeceğini söylüyor. 1.800 hp’lik hibrit V16 Tourbillon 2026’da üretimde; 250...

Yeni Porsche Macan EV GTS: 563 bg, daha çevik şasi ve 270 kW hızlı şarj

Porsche, Macan EV ailesini GTS ile genişletti: 563 bg, 3.6 sn, 95 kWh batarya, 270...

Renault Scenic E-Tech: tamamen elektrikli orta sınıf SUV 2025’te Avustralya’da

Renault, tamamen elektrikli bir SUV olan yeni Renault Scenic E-Tech’in 2025’in sonlarına doğru Avustralya’ya geleceğini...

Nissan, Sakura için güneş enerjili Ao-Solar Extender prototipini tanıtıyor

Nissan, bu ay düzenlenen Japan Mobility Show 2025’te güneşten enerji toplayan yerleşik bir sistemle donatılmış...

Mazda Avrupa, EV sahipleri için bağlantılı hizmetlerini genişletiyor

Mazda Avrupa, elektrikli mobiliteye ve özellikle elektrikli araç sahipleri için kurgulanan modern bir dijital ekosisteme...

Jaguar-LandRover dünya çapında üretime yeniden başladı…

JLR, 1 Eylül’deki siber saldırı sonrası 6 haftalık duruşu bitirip Halewood dahil dünya çapında üretime...

2025 Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix’si – Cumartesi

George Russell, daha önce F4 Sprint'te 2. sırayı aldıktan sonra Pazar günkü Amerika Birleşik Devletleri...

Dr. Michael Leiters, 1 Ocak 2026’da Porsche AG’nin CEO’su olacak

Porsche AG Denetim Kurulu, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Dr. Michael Leiters'ı...

İşte Dünya Basınında: Yine yaptı Toprak Razgatlıoğlu 2025 WorldSBK Dünya Şampiyonu!

Toprak Razgatlıoğlu, FIM Superbike Dünya Şampiyonası'nda BMW Motorrad Motorsport ile üst üste ikinci Dünya Şampiyonluğunu...

IVECO BUS ödüle layık görüldü

IVECO BUS, doğal gazla çalışan minibüslerin tedarikine yönelik en son Consip ihalesinin Lot 1'ini kazandı....

Dunlop SP SPORT LM705W ile kusursuz sessizlik

Dunlop, sessizliğiyle bilinen baykuşların kanat yapısından esinlenerek geliştirdiği yeni yaz lastiği SP SPORT LM705w ile...

Garanti BBVA’dan Borusan Next ile 2.Elde Uçtan Uca Dijital Taşıt Kredisi

Garanti BBVA, Borusan Next iş birliğiyle ikinci el araç alımlarında mobilden uçtan uca dijital taşıt...