Taksilerde kısa mesafeye indi-bindi ücreti de çözüm olmadı

®
Çok Okunanlar

OPEC Genel Sekreteri, küresel petrol piyasasının istikrarı için

OPEC Genel Sekreteri Haitham Al-Ghais, grubun küresel petrol piyasalarını istikrara kavuşturma konusundaki sarsılmaz kararlılığını vurgulayarak, grubun piyasayı etkileyen temel...

Makyajlanan Honda Civic Türkiye’de…

Honda’nın en sevilen modeli Civic, makyajlanarak Türkiye’de satışa sunuluyor.  Civic’in yenilenen ön yüzü ve arka aydınlatma grubu dikkat çekerken;...

Isuzu’ya CX AWARDS TURKEY 2024 Ödülü

Anadolu Isuzu; ticari araç sektöründeki müşteri deneyimini mükemmelleştirme yolunda attığı kararlı adımların bir sonucu olarak, Türkiye’nin ilk müşteri deneyimi...

Stellantis, Fransa ve İtalya’daki eDCT şanzıman üretim faaliyetlerinin tam kontrolünü ele geçirdi

Stellantis, otomotiv şanzıman üretiminde uzman olan Belçikalı Punch Powertrain şirketi ile 2018 yılında kurulan ortak girişimin hisselerinin tamamını satın...

Fiat Egea en hızlı alıcı bulan ikinci el araç oldu…

VavaCars’ın kamuya açık verilerin analizini yaparak hazırladığı yapay zeka destekli çalışmaya göre,ortalama en az ilanda kalma süresine45 gün ile...

PHINIA, Alpine Racing ile Stratejik Ortaklığını Güçlendirdi

PHINIA’nın Direkt Yakıt Enjektörleri Alpine Alpenglow Prototipine Güç Sağlayacak!  Yüz yılı aşkın üretim uzmanlığı ile dikkat çeken PHINIA’nın direkt...

Ayhancan Güven’den Daytona 24 Saat Yarışında

Motor sporları tarihinin efsanevi yarışı Daytona 24 Saat’e pole pozisyonundan başlayan Red Bull sporcusu Ayhancan Güven, son saatte yaptığı...

Taksilerde özellikle kısa mesafelerde yolcu alınmamasına çözüm olarak getirilen indi-bindi ücreti çözüm olmadı. Vatandaşlar ve tüketici dernekleri, taksicilerin kısa mesafede yolcu almamayı sürdürdüğünü, bu durumun özellikle sabah ve akşam saatlerinde, turistik ve kalabalık bölgelerde yoğunlaştığını belirtiyor.

Taksiler konusunda dile getirilen şikâyetlerin başında gelen kısa mesafede yolcu almama problemine çözüm olarak 2017’de uygulanmaya başlayan ve hâlihazırda 10 TL olan indi-bindi ücretine ilk dönemde tüketicilerden ciddi itirazlar gelse de kısa mesafe ve benzeri problemlerin çözümüne katkı sunacağı düşünülmüştü.

Ancak aradan geçen sürede taksicilerin kısa mesafede indi-bindi uygulamasına rağmen yolcu almamayı sürdürdüğü belirten vatandaşlar, problemin çözümü noktasında bir gelişme sağlanamadığını kaydediyor.

Vatandaşlar, özellikle sabah ve akşam saatlerinde (işe gidiş ve iş çıkışı), turistlerin bulunduğu ve kalabalık bölgelerde, yağmurlu havalarda tüm ısrarlara rağmen taksicilerin istisnalar hariç yolcu almamayı sürdürdüğünü vurguluyor.

Bu alanda kesin çözüm talep eden vatandaşlar, denetimlerin ve cezaların artırılması, yolcu almayanlara caydırıcı cezaların getirilmesini talep ediyor.

“Taksici müşteriyi istediği yere götürmemezlik yapamaz”

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, hiçbir taksicinin, “arabayı teslim edeceğim, değişime gidiyorum” diye bir mazereti olmayacağını belirterek, “Bankaya 16.50’de girdiğinizde size ‘banka kapandı, çıkın’ diyemezler. 17.00’de veya 1-2 dakika kala kapı kilitlenir, içerideki müşterilerin işlemi bitene kadar beklenir. Veya marketler 22.00’de kapanıyorsa siz içerideyseniz ve 22.02’de kasaya gittiğinizde hizmet verilmemesi gibi bir şey olamaz.” dedi.

Ağaoğlu, “Taksiciler, genelde müşteriyi aldıktan ve gideceği yeri öğrendikten sonra değişime gideceğini söylüyor. Taksici, aracına binen müşteriyi istediği yere götürmek zorunda. Ancak burada emekçiler değil yüksek gelir hedefleyen plaka sahipleri kabahatli.” diye konuştu.

Yaklaşık 30 yıl önce taksi plakalarının açık artırmayla satışa çıkarıldığını, o günden bu yana sisteme yeni plaka girmediğini dile getiren Ağaoğlu, “Yaklaşık 18 bin civarında tahditli plaka var İstanbul’da. Bunun bir düzene girmesi lazım. Piyasada rekabet olması gerekiyor.” ifadelerini kullandı.

Ağaoğlu, plaka sahiplerinin taksi şoförlerinden yüksek gelir beklediğini, günlük bedelle çalışan şoförlerin bu yüzden daha fazla para kazanma hırsına sahip olduğunu belirterek, bu şoförlerin hangi şartlarda çalıştığının da denetlenmesi gerektiğini savundu.

“Aracın değişim saatiyse müşteriyi ya hiç almamalı, aldıysa götürmeli”

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Aziz Koçal, kısa mesafeye gidecek yolcuların alınmaması problemine çözüm olarak indi-bindi ücretinin getirildiğini belirterek, kendilerinin bu uygulamaya ilk günden beri karşı çıktıklarını söyledi.

Koçal, “Bu uygulama dahi soruna çözüm olmadı. Kısa mesafede yolcu alınmaması problemine ilişkin şikâyetler her geçen gün artarak devam ediyor.” diye konuştu.

Taksicilerin özellikle 14.00-16.00 saatleri arasında şoför değişimi gerekçesiyle gideceği yeri beğenmediği yolcuları almadığını dile getiren Koçal, “Bu konudaki sıkıntıları bizzat ben dahi yaşıyorum. Taksici araç bekleyen yolcunun yanında duruyor, onu alıyor, gideceği yeri duyduğunda beğenmiyorsa değişime gittiğini söylüyor.” dedi.

Koçal, taksicilerin böyle bir hakkı olmadığının altını çizerek, şu ifadeleri kullandı:

“Eğer değişime gidiyorsa hiç durmayacak veya yolcuyu aldığında gideceği yeri duymadan ‘Ben şuraya gidiyorum yol üzeriyse alabilirim.’ diyecek. Bu taksicinin ana hizmeti, bu hizmeti sunmuyor ya da ayıplı sunuyor. Ayrıca taksi plakalarının tahditli olmaması gerektiğini düşünüyoruz. Bize göre taksicilik şartlarını yerine getiren herkes aracıyla bu işi yapabilmeli veya başka çözümler getirilmeli. Denetimler ve cezalar artırılmalı.”

Diğer Haberler

Audi, Q6 e-tron Offroad Konseptini Tanıttı

Audi, bu yıl Avusturya Kitzbühel'de düzenlenen Dünya Alp Disiplini Kayak Kupası’nda son derece dikkat çekici bir Q6 tanıttı. Yeni geliştirilen bir prototip olan Audi...

PHINIA, Alpine Racing ile Stratejik Ortaklığını Güçlendirdi

PHINIA’nın Direkt Yakıt Enjektörleri Alpine Alpenglow Prototipine Güç Sağlayacak!  Yüz yılı aşkın üretim uzmanlığı ile dikkat çeken PHINIA’nın direkt yakıt enjektörleri, hidrojen enerjisi dahil...

Škoda 2024’te 925.000’den fazla araç üretti

Yeni modeller ve yurt dışı üretim sayesinde yüzde 4,2 büyüme.... Škoda Auto, 575.000'i Mladá Boleslav'daki ana araç dahil olmak üzere fabrikalarında 925.000'den fazla araç üreterek...

‘Mobil Hızlı Şarj İstasyonu’ İstanbul’da….

Eksim Holding bünyesinde yer alan ve yüksek hızlı şarj istasyonlarıyla Türkiye’nin her bölgesinde büyümesini sürdüren OtoPriz’in elektrikli araç kullanıcılarına kesintisiz yolculuk deneyimi sunan ‘Mobil...

AEM Teknolojisi ile Elektrik Motorlarında Yeni Bir Dönem

Advanced Electric Machines Ltd. (AEM), küresel otomotiv ve ulaşım sektörleri için dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlamak ve üretmek vizyonuyla İngiltere'de kurulmuş olup,...

Nissan, ABD’de yaklaşık 2.000 kişiyi işten çıkarma yolunda

Nissan, Japonya'nın en büyük otomobil üreticisi pazarı olan Amerika Birleşik Devletleri'nde bu yılın sonuna kadar yaklaşık 2.000 kişiyi işten çıkarmaya hazırlanıyor... ABD'deki iki fabrikada üretimin...

2024 yılında AB’de yeni kamyonet satışları…

2024 yılında AB'de yeni kamyonet satışları, sektördeki olumlu sonuçların etkisiyle %8,3 artarak 1.586.688 adede ulaştı... İspanya %13,7'lik kayda değer bir artışla başı çekerken, onu %8,4...

Country News Categories - UK

Honda Motor Europe (UK) receives Feefo Platinum Trusted Service Award 2025

Honda Motor Europe (UK) has won the Feefo Platinum Trusted Service Award, an independent seal of excellence, which recognises businesses that consistently deliver a...

Rolls-Royce staff select Dementia Support at Sage House as their 2025 House Charity

Dementia Support at Sage House is named as the Rolls-Royce Motor Cars House Charity for 2025 Nominated and voted for by staff across the business Fundraising...

USA

BYD’s Stella Li voted World Car Person of the Year

BYD Executive Vice-President Stella Li has been voted 2025 World Car Person of the Year by a group of the world’s leading automotive journalists,...

Stellantis takes full control of eDCT transmission production activities in France and Italy

Stellantis has announced that it has acquired all the shares in the joint venture created in 2018 with the Belgian multinational Punch Powertrain, an...

DE

Stellantis übernimmt vollständige Kontrolle über Produktionsaktivitäten für eDCT-Getriebe in Frankreich und Italien

Stellantis hat Anteile des 2018 mit dem belgischen Unternehmen Punch Powertrain – einem Spezialisten für die Herstellung von Automobilgetrieben – gegründeten Joint Ventures vollständig...

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 ist ab sofort bestellbar

Der neue Alfa Romeo Ibrida Q4 mit elektrifiziertem Allradantrieb ist ab sofort bestellbar. Die vierte Modellvariante des italienischen „Sport Urban Vehicle“ kombiniert einen Turbobenziner...

IT

Škoda ha costruito oltre 925.000 veicoli nel 2024

Škoda Auto nel 2024 ha incrementato la produzione del 4,2% rispetto al 2023, costruendo oltre 925.000 veicoli nei suoi stabilimenti, di cui 575.000 in...

Stellantis assume il pieno controllo delle attività produttive dei cambi eDCT in Francia e Italia

Stellantis ha rilevato la totale proprietà delle quote della joint venture creata nel 2018 con la belga Punch Powertrain, specializzata nella produzione di trasmissioni...

FR

Performant et électrifié : le nouveau trio de SUV Opel Grandland, Frontera et Mokka

Avec les tout nouveaux Grandland et Frontera ainsi que le nouveau Mokka, Opel propose le trio de SUV le plus récent du marché, avec un modèle adapté à tous...

Stellantis prend le contrôle total des activités de production des transmissions eDCT en France et en Italie

Stellantis a acquis l’intégralité des parts de la coentreprise créée en 2018 avec l’entreprise belge Punch Powertrain, spécialisée dans la production de transmissions automobiles Cette collaboration...

Audi, Q6 e-tron Offroad Konseptini Tanıttı

Audi, bu yıl Avusturya Kitzbühel'de düzenlenen Dünya Alp Disiplini Kayak Kupası’nda son derece dikkat çekici bir Q6 tanıttı. Yeni geliştirilen bir prototip olan Audi...

PHINIA, Alpine Racing ile Stratejik Ortaklığını Güçlendirdi

PHINIA’nın Direkt Yakıt Enjektörleri Alpine Alpenglow Prototipine Güç Sağlayacak!  Yüz yılı aşkın üretim uzmanlığı ile dikkat çeken PHINIA’nın direkt yakıt enjektörleri, hidrojen enerjisi dahil...

Škoda 2024’te 925.000’den fazla araç üretti

Yeni modeller ve yurt dışı üretim sayesinde yüzde 4,2 büyüme.... Škoda Auto, 575.000'i Mladá Boleslav'daki ana araç dahil olmak üzere fabrikalarında 925.000'den fazla araç üreterek...

‘Mobil Hızlı Şarj İstasyonu’ İstanbul’da….

Eksim Holding bünyesinde yer alan ve yüksek hızlı şarj istasyonlarıyla Türkiye’nin her bölgesinde büyümesini sürdüren OtoPriz’in elektrikli araç kullanıcılarına kesintisiz yolculuk deneyimi sunan ‘Mobil...

AEM Teknolojisi ile Elektrik Motorlarında Yeni Bir Dönem

Advanced Electric Machines Ltd. (AEM), küresel otomotiv ve ulaşım sektörleri için dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlamak ve üretmek vizyonuyla İngiltere'de kurulmuş olup,...

Nissan, ABD’de yaklaşık 2.000 kişiyi işten çıkarma yolunda

Nissan, Japonya'nın en büyük otomobil üreticisi pazarı olan Amerika Birleşik Devletleri'nde bu yılın sonuna kadar yaklaşık 2.000 kişiyi işten çıkarmaya hazırlanıyor... ABD'deki iki fabrikada üretimin...