Stellantis denetim kurulu başkanı John Elkann, AB Komisyonu’na emisyon hedeflerinde daha fazla esneklik konusunda baskı yapıyor. Bir röportajında, 2030 için belirlenen ara hedeflerin birkaç yıllık ortalamasının alınması gerektiğini açıklıyor.
Özellikle, Politico portalına verdiği bir röportajda Elkann, AB Komisyonu’nun yılın başında 2025 hedefi için uygulamaya koyduğu halihazırda kabul edilmiş bir düzenlemeye dayanarak, hedefin başarısının 2028 ila 2032 dönemini kapsayacak şekilde genişletilmesini öneriyor: CO2 değerlerinin artık 2025 ila 2027 arasındaki ortalaması alınacak.
Teklif hem otomobil hem de hafif ticari araçlar için geçerli olacak. Ancak Elkann aynı zamanda hafif ticari araçların ayrı olarak düzenlenmesi ve CO₂ emisyonlarına ilişkin azaltım hedeflerinin revize edilmesi çağrısında bulunuyor.
Buna ek olarak Stellantis denetim kurulu başkanı, daha eski ve iklime daha fazla zarar veren araçların dolaşımdan kaldırılması için kapsamlı bir hurdaya çıkarma primi çağrısını yeniliyor. Böyle bir program emisyonları azaltabilir, ekonomik büyümeyi teşvik edebilir ve aynı zamanda yeni arabaların Avrupa’da daha uygun fiyatlı hale getirilmesi için teşvikler sağlamalıdır.
Elkann, Stellantis’in AB’nin 2035 yılına kadar yeni otomobillerden sıfır egzoz emisyonu elde etme yönündeki temel hedefini baltalamak istemediğini vurguluyor. Ancak plug-in hibritlerin, menzil genişletici elektrikli araçların ve alternatif yakıtların bu tarihin ötesinde bir rol oynamasına izin verilmesi gerekiyor.
Elkann, AB Komisyonu’na, otomobil endüstrisindeki CO₂ emisyonlarına ilişkin AB düzenlemelerinin düzenli olarak gözden geçirilmesinin bir parçası olarak bu yılın sonlarında sunulacak önlem paketine önerilen tüm değişiklikleri dahil etmesi yönünde çağrıda bulunuyor.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany






















