Ingersoll, Ontario’daki GM CAMI Montaj fabrikasının geleceğini çevreleyen belirsizlik, sendika liderlerini, General Motors’un araç veya ekipmanı oradan çıkarmaya çalışması durumunda tesisi fiziksel olarak “devralmaya” hazır olduklarını kamuoyuna açıklamaya sevk etti. Tesis Nisan ayından bu yana atıl durumdaydı ve bu sırada General Motors sonbaharda üretime yeniden başlamayı planladığını belirtmişti. Ancak General Motors, tamamen elektrikli Chevy BrightDrop teslimat minibüsünün üretimini geçen ay resmi olarak sonlandırdı; bu durum yaklaşık 1.200 sendikalı işçiyi etkiledi ve uzun vadeli istihdam konusunda sorulara yol açtı.
Unifor Local 88 fabrikasının başkanı Mike Van Boekel, yakın tarihli bir rapora göre “Tesisleri fiziksel olarak ele alacağız” dedi. CBC Haberleri. Ancak General Motors, Kanada üretim tesisine olan bağlılığını yineledi ve GM sözcüsü Jennifer Wright, otomobil üreticisinin “şu anda” CAMI tesisinden ekipman çıkarma planı olmadığını belirtti. Wright, General Motors’un fabrika için sonraki potansiyel adımları değerlendirmek üzere Unifor işçi sendikası ve hükümet ortaklarıyla birlikte çalışırken çalışanları desteklemeye odaklanmaya devam ettiğini ekledi.
Bu haftanın başlarında Unifor liderleri, tesisin geleceği konusunda General Motors ile devam eden müzakereleri görüşmek üzere federal Sanayi Bakanı Melanie Joly ve Ingersoll Belediye Başkanı Brian Petrie ile bir araya geldi. Joly, GM ile görüşmelerin ilerlediğini belirtti ancak “bir milyar dolar veya daha fazla” yatırımlara ilişkin kararların netleştirilmesinin zaman gerektirdiğini vurguladı.
21 Ekim’destGeneral Motors, tamamen elektrikli teslimat açıklamasında beklenenden düşük talebin yanı sıra dalgalanan ABD düzenleme ortamı ve önemli ABD EV vergi kredilerinin kaybının ardından BrightDrop üretimine kalıcı olarak son verdiğini duyurdu.
GM CEO’su Mary Barra, şirketin 2025’in üçüncü çeyreği kazanç çağrısı sırasında “CAMI montajında BrighDrop üretimini durdurmaya ve tesisi gelecekteki fırsatlar açısından değerlendirmeye karar verdik” dedi. “Bu, çalışanlarımız üzerindeki etkisi nedeniyle hafife aldığımız bir karar değil. Ancak ticari elektrikli van pazarı beklenenden çok daha yavaş gelişiyor ve düzenleyici çerçevede ve filo teşviklerinde yapılan değişiklikler işi daha da zorlu hale getirdi” diye ekledi.
GM için bu durum, aralarında Ford ve Stellantis’in de bulunduğu otomobil üreticilerinin yeni pazar gerçeklerine yanıt olarak elektrifikasyon stratejilerini yeniden ayarlamaları nedeniyle sektörde görülen daha geniş elektrikli araç segmenti ayarlamalarını yansıtıyor. Ancak CAMI çalışanları için acil endişe istikrar ve BrightDrop üretiminin sona ermesinin uzun vadeli istihdam açısından ne anlama geldiği olmaya devam ediyor.
Automobile Magazine-ABD
Automobile Magazine – USA






















