Motorların gürültüsü ve adrenalin interneti yeniden ele geçirdi; Gymkhana, Subaru ve Pastrana sayesinde geri döndü.
Evet, Hoonigan ve Subaru Motorsports USA, efsanevi viral destanın geri dönüşünü resmi olarak duyurdular ve bunu büyük bir şekilde yaparak SEMA Show’da seri için şimdiye kadar üretilmiş en çılgın aracı sundular: klasik 1978 Subaru BRAT’ın olağanüstü bir yeniden icadı olan Subaru Brataroo 9500 Turbo.
Travis Pastrana yine sınırları aşıyor
Travis Pastrana, bugüne kadarki en muhteşem film olmayı vaat eden bu “Gymkhana: Aussie Shred” adlı filmin baş kahramanı olacak. “Hoon” terimini icat eden ülke olan Avustralya’da çekilen yapım, imkansız atlamalar, milimetrik manevralar ve 9.500 devirden yüksek motor sesiyle aşırı sürüş konseptini sınırlara taşıyacak.
Subaru Brataroo 9500 Turbo: radikal mühendislik
Subaru Brataroo 9500 Turbo, orijinal BRAT’ın asi ruhunu en yüksek rekabet mühendisliğiyle birleştirerek Vermont SportsCar ile birlikte geliştirildi.
Karbon fiber gövdesinin altında, 9.500 rpm’nin üzerinde devir kesmesiyle 670 HP ve 922 Nm tork üretebilen 2.0 litrelik turboşarjlı boxer motor yer alıyor. Tüm bu güç, SADEV altı vitesli sıralı şanzıman ve motor sporları diferansiyelleri aracılığıyla dört tekerleğin tamamına aktarılıyor.
WRC standartlarına göre tasarlanıp onaylanan şasisi tek bir amaç için tasarlandı: uçmak, sürüklenmek ve gösteri yapmak için ne gerekiyorsa yapmak.
Aktif aerodinamik: havayı kontrol etmenin sırrı
Brataroo’nun en büyük ilerlemelerinden biri, Gymkhana tarihindeki en gelişmiş olan aktif aerodinamiğidir.
Rüzgarlıklar ve ön çubuklar, atlamalar sırasında veya daha zorlu virajlarda otomobilin davranışını değiştirmek için gerçek zamanlı olarak ayarlanıyor. Arkada, biri yüksek yüklü, diğeri daha düşük dirençli olmak üzere iki adet değiştirilebilir kanatçık, stabilitenin manevraya göre ayarlanmasına, hatta uçuş sırasında hücum açısının değiştirilmesine olanak tanır.
Avustralya ruhuna sahip retro-fütüristik tasarım
Brataroo’nun tasarımı ünlü sanatçı Khyzyl Saleem’in (The Kyza) eseridir. Geniş gövdesi, orijinal BRAT’ın DNA’sını Avustralya Outback’in gün batımlarından ilham alan fütüristik bir yaklaşımla birleştiriyor.
Retro görünüm, KMC Wheels, Yokohama, Heat Wave, Mercury Marine ve ilk Gymkhanas’ından bu yana Pastrana’ya eşlik eden ikonik damalı desenden sorumlu olan Dixxon Flannel’den gelen ayrıntılarla Subaru’nun 70’li yıllarına saygı duruşunda bulunuyor.
İç mekan: karbon fiberle nostalji
Kabin teknoloji ve nostaljiyi birleştiriyor. Karbon ön panel, keten “ahşap” ayrıntılar ve tamamen restore edilmiş OEM radyoyla orijinal 1978 modelinin çizgilerini yeniden yaratıyor. Aktif aerodinamik sistemi çalıştırmak için klima kontrolleri bile yeniden kullanıldı.
Avustralyalı Shred Gymkhana Aralık’ta çıkış yapacak
Subaru Brataroo 9500 Turbo, modern otomobil fuarının öncüsü, unutulmaz Ken Block’un yarattığı seride yeni bir dönemin başlangıcını işaret ediyor.
Yenisinin prömiyeri Aralık ayında Hoonigan’ın YouTube kanalında yapılacak.
Resim galerisi
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain






















