Per Michelin l’elettrico è inevitabile ma con tempi rivisti

®
Çok Okunanlar

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

JAECOO’nun Küresel Satışları Kasım Ayında 43 Bin Adedi Aştı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA & JAECOO markaları, kasım ayını rekor seviyede...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

Florent Ménegaux, ceo del colosso dei pneumatici Michelin, ritiene che il ritmo della trasformazione verso il veicolo elettrico imposta all’industria automobilistica sia “quasi impossibile” da sostenere.

Il passaggio ai modelli elettrici è “inevitabile”, ma “dobbiamo poter scegliere il ritmo”.

Lo ha detto aggiungendo che bisogna “ascoltare gli industriali e i clienti”.
Il numero uno del Gruppo di Clermont-Ferrand lo ha ribadito durante un’audizione al Senato francese a cui era stato convocato per fornire maggiori dettagli sulle pressioni che deve affrontare il settore automobilistico in generale e il business dei pneumatici in particolare. Ménegaux lo ha fatto fornendo nell’intervento di circa due ore un quadro della situazione – con molti dei concetti già espressi in altre dichiarazioni – ed in cui ha descritto gli sforzi sostenuti da Michelin per lo sviluppo del prodotto e e dell’innovazione nella fabbricazione.
Ha però spiegato che le aziende europee del settore pneumatici si trovano “ad affrontare una massiccia invasione” di prodotto importato dai mercati asiatici dove i costi di produzione sono molto bassi. Per rispondere a questa situazione il ceo di Michelin ha chiaramente sostenuto che “servono meno costi e meno tasse per poter far fronte all’invasione asiatica”.
Michelin chiede espressamente alle autorità francesi ed europee di sostenere i produttori europei con una migliore politica dei costi energetici e della tassazione questo “per una maggiore parità di condizioni in termini di competitività globale”. Ammettendo che Michelin ha perso quote di mercato negli ultimi due decenni, “ma si è stabilizzata in termini di valore negli ultimi 10 anni” nonostante i volumi siano ancora in calo, Menegaux ha detto che l’azienda rimane leader mondiale nel settore dei pneumatici e affronta le stesse sfide degli altri concorrenti premium.
Sono la sovraccapacità globale, le tensioni geopolitiche e la coda degli effetti del Covid-19, che – ha detto – “hanno contribuito a inasprire le difficoltà del settore”. Ed ha ricordato che i costi di produzione di Michelin in Europa e negli Stati Uniti “sono aumentati in modo significativo rispetto all’Asia a causa dei costi energetici e dell’inflazione”.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...