Otomotiv pazarı 2018’de kur baskısında

®
Çok Okunanlar

OPET’in Sürdürülebilirlik Raporu’na Amerika’dan bir ‘Altın Ödül’ daha

OPET, Küresel Raporlama Girişimi (GRI) G4 kriterlerine göre hazırlanan 4’üncü Sürdürülebilirlik Raporu’yla Amerikan İletişim Profesyonelleri Birliği (LACP) tarafından 2...

Siyah Taksi artık Uber ayrıcalığıyla

Uber, İstanbul’da Siyah Taksi ürününü açarak, hem yerli hem yabancı kullanıcılarına, Uber uygulamasından siyah taksilere kolayca ulaşım imkanı sağlıyor.Uber...

Renault’da Yaz Geldi Faiz Gitti

Haziran ayında bir Renault sahibi olmak isteyenler, birbirinden avantajlı kaçırılmayacak fırsatlarla buluşuyor.  Marka sevilen modellerinde cazip fiyat ve finansman seçenekleri...

İSTANBUL – Mücahid Eker

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2017’nin ilk 11 aylık verilerine bakıldığında, geçen yıl ile aynı seviyede giden toplam pazarın, yıl sonunda 950 bin seviyesinde tamamlanmasını beklediğini dile getirdi.

Ali Haydar Bozkurt, gelecek yıl pazarın yüzde 15 daralabileceğini dile getirerek, “2018’in ilk 6 ayı ilginç geçecek. Pazarda bazı belirsizliklerin olduğunu gözlemlemekteyiz. Yılın ikinci 6 ayını da şu anda kestirmek güç. Çünkü uzun bir süreç. Bu süreçte global konjonktür, pariteler, faizler, kurlar ne olacak? Bu seyre göre değişecektir. Kurlar bulundukları bu seviyeyi korursa gelecek yıl satışların bu yıla oranla yüzde 15 düşük olacağını düşünüyorum. Toyota için ise 2018 yılında 50 bin adetlik satış yapmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.

“2018’de kurlardaki yukarı yönlü değişkenlik kendini daha fazla hissettirecek”

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker de 2016 yılı sonunda Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranlarında yapılan değişiklik nedeniyle 2017 yılı başında otomobil pazarında bir düşüş yaşanacağını öngördüklerini, geçen 11 aylık dönemde büyük bir gerileme olmadığını, ancak bu süreçte kur artışlarının bir kısmını fiyatlara yansıtmak zorunda kaldıklarını kaydetti.

Aralık ayına girildiğinde kurlardaki artış nedeniyle biraz durgunluk yaşansa da son 2 haftada oluşacak hareketlilik sayesinde binek ve hafif ticari pazarının 950-970 bin seviyesinde gerçekleşeceğini tahmin ettiklerini belirten Göker, “2018 yılında ise kurlardaki bu yukarı yönlü değişkenlik kendisini daha da fazla hissettirecektir. Bireysel satışlarda yaşanacak olan kayıpları filo ve kiralama sektörü belli bir oranda karşılayabilecektir. Bu nedenle 2017’ye göre toplamda yüzde 5-10 arasında bir kayıp yaşanabileceğini ve satışların da 900 bin adetler seviyelerine gerileyeceğini tahmin ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

“2017 hareketli bir yıl oldu”

Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş da bu yıl otomotiv pazarının 975 bin seviyesinde tamamlanacağını öngördüklerini, 2018 yılında ise pazarın 2017’nin ritmine benzer bir gelişim göstereceğini tahmin ettiklerini aktardı.

2017’nin Renault ve Dacia markaları açısından hareketli bir yıl olduğunu anlatan Çağdaş, şu değerlendirmede bulundu:

“Renault markası, Kadjar’dan sonra yenilenen Captur ve Koleos ile SUV ailesini tamamladı. Renault Grubu olarak, hedeflerimiz doğrultusunda markalarımızın pazar paylarını artırmayı sürdürüyoruz. Renault, Ocak-Kasım 2017 itibarıyla 111 bin 222 adet satış rakamı ve geçen yıl göre yüzde 1,6 artış ile yüzde 13,6 pazar payına sahip olduğu binek ve hafif ticari araç pazarının lideri konumunda. Marka, yüzde 2 artış ile yüzde 15,6 pay aldığı binek otomobil pazarında da liderliğini sürdürüyor. Ayrıca Otomotiv Gazetecileri Derneği tarafından Türkiye’de Yılın Otomobili seçilen Megane Sedan ve Clio HB Türkiye’de en çok satılan model sıralamasında ikinci ve üçüncü sırada yer alıyor. Bu başarılı performansı sergileyen iki modelimizin de Türkiye’de Oyak Renault Fabrikaları’nda üretiliyor olması da bizim için ayrıca bir gurur kaynağı.”

“Bu yıl pazar öngörülenin üzerinde tamamlanır”

Citroen Türkiye Genel Müdürü Emre Doğueri, bu yıl otomotiv ve hafif ticari araç pazarının öngörülerin üzerinde, yaklaşık 950 bin seviyesinde tamamlanacağını tahmin ettiklerini, 2018 yılında da otomotiv pazarının 2017 seviyelerinde ilerleyeceğini tahmin ettiklerini bildirdi.

“Türkiye ekonomisine ve otomotiv pazarına güveniyoruz”

Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç ise 2017’nin 11 ayında Türkiye’de yaklaşık 820 bin otomotiv satıldığını belirterek, 2016 yılının aynı dönemine göre yüzde 2,6 daralan toplam pazarda Peugeot’nun, yüzde 12,7 artışla 34 bin 239 araç satışıyla pazar payını yüzde 4,2’ye yükselttiğini söyledi.

Bu yıl birçok olumsuzluğa rağmen sektörün yine 2016’daki toplam pazar seviyesini yakalayacağını ifade eden Anaç, aralık ayında kur artışlarının etkisini kısmen ya da tamamen ortadan kaldıran kampanyalar hazırladıklarını dile getirdi.

İbrahim Anaç, “2018 yılı için Türkiye ekonomisine ve otomotiv pazarına güveniyoruz. Orta vadede de Peugeot Türkiye olarak pazar payımızı artırmayı planlıyoruz.” dedi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...