Il rave nell’ex Bugatti ha riacceso i fari su un luogo storico

®
Çok Okunanlar

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu sistem, elektrikli araçların yalnızca...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında;...

Il rave party di Halloween a Campogalliano (Modena) ha riacceso i riflettori sull’esigenza di valorizzare un luogo che un tempo era un simbolo mondiale dell’ingegneria italiana e della Motor Valley, ma da qualche anno è in declino. La storica Fabbrica Blu Bugatti, dove i partecipanti la sera del 2 novembre si sono scontrati con le forze dell’ordine, venne aperta nel 1990 e progettata all’epoca come un complesso industriale avveniristico dall’architetto Giampaolo Benedini, ed è rimasta nella storia per la produzione della supercar EB110.     Dopo la crisi della Bugatti Automobili, nel 1995 la fabbrica venne dismessa, rimanendo sotto gestione di diversi curatori fallimentari e custodita dalla famiglia Pavesi. Già custodi durante l’attività produttiva, i Pavesi hanno continuato volontariamente a proteggere l’area in accordo con le varie proprietà per quasi 30 anni. Un periodo durante il quale lo stabilimento è stato aperto ad eventi e visitatori provenienti anche dall’estero, riconoscendo la Fabbrica come un patrimonio della cultura automobilistica.

Ex fabbrica Bugatti a Campogalliano

    Dal 2022 la custodia è stata interrotta e l’edificio abbandonato: l’area è stata acquistata dall’investitore Adrien Labi, che ha annunciato un progetto di riqualificazione, ma poi è rimasto coinvolto in vicende giudiziarie in Francia che hanno bloccato tutto. Con la conseguenza di un abbandono senza custodia: cancelli aperti, assenza di vigilanza, nessun controllo sugli accessi e infine il rave del 31 ottobre che ha lasciato rifiuti, danni e la grande scritta “Bugatti” all’esterno coperta da “Gaza”.     Ma i fatti degli ultimi giorni sono anche serviti a riattivare l’attenzione. L’associazione storica culturale Bugatti Automobili Campogalliano Aps ha lanciato una petizione, che ha raggiunto quasi 3.000 firme, chiedendo alle istituzioni di intervenire per mettere in sicurezza la struttura e avviare un percorso di tutela.

Ex Bugatti

 

Per approfondire Agenzia ANSA Bugatti: finita l’era della “Fabbrica Blu” di Campogalliano – Mondo Motori – Ansa.it Un pezzo di storia della Motor Valley italiana se ne va con il definitivo smantellamento della vecchia “Fabbrica Blu” di Bugatti nel Comune di Campogalliano (MO). (ANSA)

 
    

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...