Honda, Türkiye ile Avrupa’dan neden çekiliyor?

®
Çok Okunanlar

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29...

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına...

Honda’nın Türkiye ve Avrupa’daki üretimi durdurma kararını değerlendiren Japon finans ve otomotiv uzmanı Osamu Katayama, çekilme nedenlerinden biri olarak düşük üretim ve satış hacmini gösterdi, ikinci nedeninse Honda otomobillerinin, Avrupa’da uygulanan yüksek çevre güvenliği standartlarını tam olarak karşılayamaması olduğunu kaydetti.

Türkiye’de 22 yıldır otomobil üreten Honda, bu faaliyetine 2021’de son verme kararını resmi olarak duyurdu. Konuya ilişkin değerlendirmesinde Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, “Hızla değişen piyasa dinamikleri ve teknolojik gelişmelere öncülük etme ihtiyacının farkındayız. Bu durum, Türkiye’deki otomobil üretim operasyonumuzu da kaçınılmaz olarak etkiliyor” dedi.

Honda’nın Türkiye üretimini durdurmayı değerlendirdiği şubat ayında ortaya çıkmış, şirket o dönem İngiltere’deki Swindon fabrikası için de kapatma kararı aldığını ilan etmişti.

Japon finans analisti, gazeteci yazar ve K-Office Şirketinin müdürü Osamu Katayama, Sputink’e verdiği röportajda Honda yönetiminin kararının arkasındaki nedenleri yorumladı.

“Ben başlıca iki neden görüyorum. İlki, Honda otomobillerinin Avrupa pazarında düşük satışıdır. İkinci nedense, Honda otomobillerinin aynı Çin’de olduğu gibi, Avrupa’da uygulanan yüksek çevre güvenliği standartlarını tam olarak karşılayamaması” diyen Katayama, sözlerini şöyle sürdürdü:Honda’nın ileriki dönemde Avrupa ve Türkiye’deki üretimini yenilemeyeceğini düşündüğünü ifade eden Katayama, “Bu zorunlu olarak alınmış bir karar, Honda araçlarının düşük satış hacminden kaynaklanıyor. Diğer yandan, Toyota’nın hem Türkiye’de, hem de İngiltere’de otomobil üretmeye devam edeceği ve oralardan çekilme niyetinde olmadığı bilgisine sahibim” diye konuştu.

‘BREXİT MESELESİ HONDA’NIN KENDİ İÇ SORUNLARINA EKLENDİ

Honda’nın Avrupa ve Türkiye’den çekilme kararını İngiltere’nin Avrupa Birliği’nden (AB) ayrılmasının etkilemiş olabileceği yönündeki görüşü de değerlendiren Katayama, şöyle konuştu:

“Honda çok daha önceden küresel üretim ağında yeniden yapılanmaya gitme planları yapıyordu. Honda şirketinin üretim alanındaki durumun Brexit’ten daha önemli bir neden olduğunu tahmin ediyorum. Otomobil sanayiinde her türlü yeni trendler gözlemlenebiliyor, sürücüsüz otomobiller, ridesharing (otomobil paylaşımı) gibi. Honda gibi orta ölçekli bir şirketin yeni taleplere ayak uydurması çok zor. Bu nedenle şirketin küresel üretim faaliyetlerini yeniden gözden geçirmeye başladığını ve tam da o anda İngiltere’nin AB’den ayrılma sorununun ortaya çıkıp, Honda’nın kendi mevcut iç sorunlarına eklendiğini düşünüyorum.

‘REKABETÇİ VE ÇEVRE DOSTU OTOMOBİL GELİŞTİRMEK ZOR’

Türkiye’de Honda, Civic Sedan üretiyor, fakat üretim hacmi düşük. 2018’de bu markadan toplam 38 bin otomobil üretildi. Bu miktardan 28 bin 600 otomobil Türkiye’nin iç pazarına yönlendirildi, diğerleriyse Avrupa’da satışa sunuldu. Bununla birlikte fabrika üretim kapasitesi yılda 50 bin otomobil, böylelikle üretim kapasitesi fazlası söz konusu. Bu koşullarda rekabetçi ve çevre dostu otomobili geliştirmek zor ve Honda, böyle bir şeyi göze alamaz”.

“Türkiye’de Honda, Civic Sedan üretiyor, fakat üretim hacmi düşük. 2018’de bu markadan toplam 38 bin otomobil üretildi. Bu miktardan 28 bin 600 otomobil Türkiye’nin iç pazarına yönlendirildi, diğerleriyse Avrupa’da satışa sunuldu. Bununla birlikte fabrika üretim kapasitesi yılda 50 bin otomobil, böylelikle üretim fazlası söz konusu. Bu koşullarda rekabetçi ve çevre dostu otomobili geliştirmek zor ve Honda, böyle bir şeyi göze alamaz.”

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...