Federauto e Unrae a Pichetto, togliere Eco-score da incentivi

®
Çok Okunanlar

Nissan Türkiye’den Aralık Ayına Özel Avantajlar

X-Trail ve Yeni Townstar Modellerinde Çarpıcı Fırsatlar Nissan Türkiye, 2025 yılını avantajlarla kapatmak isteyen kullanıcılar için Aralık ayına özel kampanyalarını...

Stellantis Başkanı, AB Emisyon Kurallarının Avrupa otomotiv endüstrisinde ‘geri dönüşü olmayan bir düşüşe’ yol açabileceğini söylüyor

Avrupa'nın emisyon düzenlemeleri, son yıllarda otomobil üreticileri arasında endişe yarattı; çünkü AB sektörü elektrifikasyona doğru güçlü bir şekilde yönlendirdi....

2025’in en güvenilir markası artık Toyota değil

Yıllardır “en güvenilir marka” unvanını kimseye kaptırmayan Toyota, bu yıl şaşırtıcı bir şekilde tahtını kaybetti. 2025 güven endeksi sonuçlarına...

Tekaydınlar Otomotiv Genel Müdürü Bayram Taşocak

TEKAYDINLAR VE ZEROID ARASINDA STRATEJİK İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANDI Tekaydınlar Otomotiv  ile EV Technologies’in ticari e-mobilite markası ZEROID arasında, tamamen...

“Uzun Menzil” versiyonunu Türkiye’de 1 milyon 704 binTL fiyat ile

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni ë-C3 Aircross modelinin 54 kWh batarya kapasitesi ile WLTP verilerine göre...

TEXACO Team AMS, Türkiye Pistlerindeki Tüm Şampiyonlukları Kazandı

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak final yarışları, 29-30 Kasım tarihlerinde TOSFED İstanbul Park’ta düzenlenen final organizasyonu ile tamamlandı. Texaco...

Elektrikli araç sahipleri artık Yandex Maps ile araçlarına uygun şarj istasyonları

Yandex Maps, Türkiye'deki elektrikli araç (EV) sahiplerine yönelik yeni bir özelliğini kullanıma sundu. Bu özellik sayesinde araç sahipleri araçlarının...

Federauto e Unrae hanno inviato una
lettera al ministro dell’Ambiente e della Sicurezza Energetica,
Pichetto Fratin, chiedendo di non inserire il criterio di
punteggio ambientale (Eco-score) nel nuovo programma di
incentivi all’acquisto di veicoli elettrici previsto dal Pnrr.
   
Secondo le due associazioni, che rappresentano la
distribuzione, il commercio e l’assistenza nel settore
automotive italiano la ventilata adozione del modello francese
di Eco-score – che considera esclusivamente la fase di
produzione e trasporto dei veicoli, senza includere l’intero
ciclo di vita – risulterebbe “inopportuna, discriminatoria e
controproducente”. Dalle analisi emerge infatti che
l’applicazione automatica del sistema francese comporterebbe
l’esclusione di numerosissimi modelli disponibili nei listini
delle case costruttrici, riducendo drasticamente la scelta per
consumatori e aziende, e mettendo a rischio la capacità di spesa
delle risorse stanziate (quasi 600 milioni di euro).
   
Inoltre, un vincolo di tal genere presterebbe il fianco a
discriminazioni difficilmente sostenibili sul piano tecnico e
giuridico. Nella media del mercato Bev i modelli potenzialmente
esclusi rappresentano il 66,5% del totale immatricolato nei
primi otto mesi del 2025, ma la situazione delle singole Case
risulta fortemente eterogenea: si va da operatori che non
subirebbero alcuna decurtazione ad altri che vedrebbero
completamente azzerata la propria offerta di prodotto
incentivata, generando così una chiara distorsione della libera
concorrenza.
   
Le conseguenze sarebbero fortemente negative non solo per
gli acquirenti, ma anche per concessionari, officine, fornitori
e componentisti, con i relativi inevitabili effetti
sull’occupazione.
   
Un sistema di Eco-score ambientalmente efficace e legalmente
inoppugnabile richiederebbe una radicale revisione dello schema
francese, con tempistiche incompatibili con le esigenze del
mercato e gli obiettivi del Ministero stesso.
   
Federauto e Unrae sollecitano l’attivazione urgente della
piattaforma informatica Sogei “per consentire al più presto
l’avvio delle prenotazioni dei bonus, ponendo fine alla paralisi
che blocca il mercato da mesi e garantendo la ripresa tempestiva
e ordinata delle attività degli operatori del settore”.
   

ITALIA

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü gerçekleştirdik. TUCSON'un iç mekanı, etkileyici...

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri arasında Kocaeli Otomobil Spor Kulübü tarafından düzenleniyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi,...

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda benzersiz arazi performansı ve gelişmiş...

“Uzun Menzil” versiyonunu Türkiye’de 1 milyon 704 binTL fiyat ile

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni ë-C3 Aircross modelinin 54 kWh batarya kapasitesi ile WLTP verilerine göre ortalama 399 km menzil sunan...

Petlas’tan motorsporları Tosfed’e destek devam ediyor

“Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, bu yıl 7’ncisi başarıyla tamamlanan ‘TOSFED Yıldızını Arıyor’ projesiyle motor sporlarına olan güçlü desteğini bir kez daha gösterdi....

TEXACO Team AMS, Türkiye Pistlerindeki Tüm Şampiyonlukları Kazandı

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak final yarışları, 29-30 Kasım tarihlerinde TOSFED İstanbul Park’ta düzenlenen final organizasyonu ile tamamlandı. Texaco Team AMS, tarihi bir başarıya...

2025’in en güvenilir markası artık Toyota değil

Yıllardır “en güvenilir marka” unvanını kimseye kaptırmayan Toyota, bu yıl şaşırtıcı bir şekilde tahtını kaybetti. 2025 güven endeksi sonuçlarına göre, tüketicilerin güvenini en çok...