
Avustralya’nın yeni araç pazarı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 1,2 artışla 99.588 satışla Ekim ayında sağlam kaldı. Yılbaşından bugüne satışlar şu anda 1.014.027 seviyesinde, yani 2024’ün aynı dönemine göre sadece yüzde 1,1 daha düşük.
Ayın en önemli öne çıkanlarından biri hibrit ve plug-in hibrit (PHEV) araçlardaki güçlü artıştı.
Satışların yüzde 17,8’ini hibritler oluştururken, PHEV’ler yüzde 4,7’sini oluşturdu. Akülü elektrikli araçlar (BEV’ler) toplamın yüzde 7,3’ünü temsil ederek istikrarlı payını korudu. Ekim 2024 ile karşılaştırıldığında hibrit satışları yüzde 25, PHEV’ler ise yüzde 95 arttı. Yılbaşından bugüne hibritler yüzde 12, PHEV’ler ise yüzde 137,4 artış gösterdi.
Federal Otomotiv Sanayii Odası genel müdürü Tony Weber, verilerin Avustralyalıların birden fazla segmentte elektrikli araçları giderek daha fazla benimsediğini gösterdiğini söyledi.
Weber, “Ekim sonuçları, Avustralyalıların daha düşük emisyonlara yönelik pratik bir yol olarak hibrit ve PHEV modellerini giderek daha fazla tercih ettiğini doğruluyor” dedi.
“Hibritler pazar genelinde güçlü bir büyüme sağlarken PHEV’ler de ivme kazanıyor. Öte yandan yalnızca benzinle çalışan araçlar zemin kaybetmeye devam ediyor. Bu değişimler tüketici tercihlerindeki değişimin hızını gösteriyor.”
SUV’ler, satılan tüm yeni araçların yüzde 61,7’sini oluşturarak pazara hakim olmaya devam etti. Orta boy SUV’lar tek başına her dört yeni araçtan birini temsil ediyordu. Binek otomobiller ise tam tersine yüzde 12,2’lik bir paya sahip oldu.
Çin yapımı araçlar, satışların yıllık bazda yüzde 40 artmasıyla Avustralya’nın üçüncü büyük kaynak pazarı olma konumunu güçlendirdi. Bu ay yine dört Çin markası ulusal ilk 10’da yer aldı.
Toyota 19 bin 726 satışla pazarın liderliğini alırken, onu Ford (7 bin 570), Mazda (7 bin 140), Kia (6 bin 610) ve Hyundai (6 bin 403) takip etti. En çok satan modeller Toyota HiLux (4.444), Ford Ranger (4.402), Toyota RAV4 (4.401), Ford Everest (2.435) ve Toyota LandCruiser (2.090) oldu; toplam satışların yüzde 17,8’ini oluşturdular.
Eyaletler ve bölgeler genelinde sonuçlar karışıktı. Satışlar ACT’de (yüzde 4,0 artışla 1.350’ye), NSW’de (yüzde 3,7 artışla 30.079’a), NT’de (yüzde 6,7 artışla 910’a), SA’da (yüzde 6,7 artışla 6.623’e), Tazmanya’da (yüzde 6,1 artışla 1.691’e) ve Victoria’da (yüzde 3,6 artışla 27.721) arttı. Düşüşler Queensland’de (%5,0 düşüşle 20.487’ye) ve Batı Avustralya’da (%3,1 düşüşle 11.177’ye) kaydedildi.
VFACTS verileri, SUV kategorisinin yıllık bazda yüzde 9,4 arttığını, binek otomobil satışlarının ise yüzde 21,6 düştüğünü gösteriyor. Ekim 2024’e kıyasla hafif ticari satışlar yüzde 0,6, ağır ticari satışlar ise yüzde 12,8 azaldı.
Automobile Magazine-AU






















