Page 49 - EYLÜL-EKİM2022
P. 49
Herhangi bir mode tuşu yada farklı sürüş mod- fren sonuna kadar ayağınızda basılı şekilde
ları R7’de yer almıyor. Ön led far uzunları yak- ve ön freni çok ama çok kontrollü yapmanız-
tığımızda gündüz ve gece gayet iyi gösteriyor ve da fayda görüyorum. Çünkü bu motor sürüş
iyi bir iş çıkarıyor. R7’nin benzin depo tasarımı pozisyonu ve tasarımı itibarı ile bir MT07
ve sele koltuk tasarım şekli itibarı ile de ne bir – MT09, Yamaha XJ 6 Diversion F ya da bir
tam Race ne de bir tam olarak Naked oturma Tracer değil. R7’de motosikletin üzerinde Ya-
pozisyonu tam arasında kalan daha çok yüksek maha’nın “YAMALUBE GB RACING” ekonomik
hızlarda rahat kullanım adına benzin deposuna ama performansa dayalı özel bir motoru görev
karın dayama usulü ile öne kapanıp yatarak yapıyor. Özelilikle 180/55ZR17M/C ölçülerine
kullanabileceğiniz ve yoğun rüzgardan etkilen- sahip olan arka lastiği ise motoru olması ger-
memeniz gereken motor. Fakat bu kullanım- ektiği gibi tam olarak bir 700cc’lik race-yarış
da ise kısa aralıklar ile mola vermek zorunda motoru olduğunu da ispatlarken virajlarda ve 49
kaldım test sürüşünde çünkü vücudumun tüm yatmalarda güven verici. R7’nin tabi ki 6 vites
yükü kollarıma ve omuzlarıma bindi diyebilirim. oluşu, Motoru 5 ve 6. viteslerde çok ekonomik
Buna rağmen R7’ye alıştığınızda ise kullanım kullanmanıza da olanak sunmakta. Fakat sürüş
olarak sizi üzmeyen oldukça seri kıvrak sürüşü esnasında özellikle yatmalarda dönemeçlerde
de size vaat ediyor. 696cc’lik ve 73.4hp’lik viraj alırken gazı biraz kaçırırsanız motor torku MAGAZINE.COM.TR
beygire sahip motor sanki düşük alçak devirle- sebebi ile arka lastikten biraz kayma yapabili-
rde 300 ila 500cc gücünde hareket ederken, yor. Bu bakımdan temkinli yatmalarda dikkat
gazı sıkıştırıp yüklendiğinizde ve vitesleri at- etmek gerekiyor. R25 havasında bir sürüş gibi
tığınızda aniden 150-180-200km hızlara 3-4-5 ilk başta kullandığınızda sansanız da motorun
saniyeler içinde erişmenizi sağlarken bir yan- bir R25 havasında olmadığı hızı ve performansı
dan da arkada olan kontrollü ABS freni sizi yük- sürüş dinamiklerini göz önünde de bulundur- AUTOMOBILE
sek hızlarda çok iyi yavaşlatmasa da ön fren ve duğumuzda aslında ne kadar farklı bir motor
büyük ön fren diskleri işini bu anlamda güvenli olduğu da görmekteyiz. 11.000 devir aralığı-
ve kontrollü olarak iyi bir şekilde tamamlıyor. na kadar çıkabiliyor. 12.000 devirde redline
Zaten yüksek hızlarda aniden yavaşlamak olması size performanslı yüksek hızlara kısa
istediğiniz önemli olan arkada çok fazla kay- sürede ulaşabilme imkanı da sunuyor. Elbette
ma olmadan motosikletin en kısa sürede sizi R7 sahibi olmak isteyenler için sonuç olarak
yavaşlatmasıdır. Bu anlamda R7’nin ön tarafın- şunu söyleyebiliriz; Bu motor ile örnek olarak
da oldukça iyi olan amortisör sistemi ön freni bir KTM 390RC’yi çok rahat geçebilirsiniz.
pompala bırak taktiği ile de kuvvetli amortisörl- Devamlı bir motor olarak ta kullanabilirsiniz.
er motoru güvenli şekilde durduruyor. Ön frene İdeal hızlarda çok Race motorlarını ve yüksek
asıldığımızda bu anlamda ön süspansiyonların hızlarda kullanmayı agresif motorları, tehlikeyi
önemi büyük. Fakat arkada oturan yolcular için sevmeyenler ve Race tipi motora sahip olmak
ani ön fren asılmalarımızda arka yolcunun çok isteyenlerde bu motoru deneyebilir. Marka
fazla olarak yerinden öne doğru havalandığını olarak ise gayet sağlam alınabilecek kaliteli bir
görüyoruz. Bu sebeple yüksek hızlarda özel- motor. Eğer vücut tipinize de ebatları uygun ise
likle R7’de motoru durdurmak istediğiniz arka R7’yi değerlendirebilirsiniz.
11.YIL