Page 49 - EYLÜL-EKİM2022
P. 49

Herhangi bir mode tuşu yada farklı sürüş mod-  fren sonuna kadar ayağınızda basılı şekilde
                                          ları R7’de yer almıyor. Ön led far uzunları yak-  ve ön freni çok ama çok kontrollü yapmanız-
                                          tığımızda gündüz ve gece gayet iyi gösteriyor ve   da fayda görüyorum. Çünkü bu motor sürüş
                                          iyi bir iş çıkarıyor. R7’nin benzin depo tasarımı   pozisyonu ve tasarımı itibarı ile bir MT07
                                          ve sele koltuk tasarım şekli itibarı ile de ne bir   – MT09, Yamaha XJ 6 Diversion F ya da bir
                                          tam Race ne de bir tam olarak Naked oturma   Tracer değil. R7’de motosikletin üzerinde Ya-
                                          pozisyonu tam arasında kalan daha çok yüksek   maha’nın “YAMALUBE GB RACING” ekonomik
                                          hızlarda rahat kullanım adına benzin deposuna   ama performansa dayalı özel bir motoru görev
                                          karın dayama usulü ile öne kapanıp yatarak   yapıyor.  Özelilikle  180/55ZR17M/C  ölçülerine
                                          kullanabileceğiniz ve yoğun rüzgardan etkilen-  sahip olan arka lastiği ise motoru olması ger-
                                          memeniz gereken motor. Fakat bu kullanım-  ektiği gibi tam olarak bir 700cc’lik race-yarış
                                          da ise kısa aralıklar ile mola vermek zorunda   motoru olduğunu da ispatlarken virajlarda ve   49
                                          kaldım test sürüşünde çünkü vücudumun tüm   yatmalarda güven verici. R7’nin tabi ki 6 vites
                                          yükü kollarıma ve omuzlarıma bindi diyebilirim.   oluşu, Motoru 5 ve 6. viteslerde çok ekonomik
                                          Buna rağmen R7’ye alıştığınızda ise kullanım   kullanmanıza da olanak sunmakta. Fakat sürüş
                                          olarak sizi üzmeyen oldukça seri kıvrak sürüşü   esnasında özellikle yatmalarda dönemeçlerde
                                          de size vaat ediyor. 696cc’lik ve 73.4hp’lik   viraj alırken gazı biraz kaçırırsanız motor torku   MAGAZINE.COM.TR
                                          beygire sahip motor sanki düşük alçak devirle-  sebebi ile arka lastikten biraz kayma yapabili-
                                          rde 300 ila 500cc gücünde hareket ederken,   yor. Bu bakımdan temkinli yatmalarda dikkat
                                          gazı sıkıştırıp yüklendiğinizde ve vitesleri at-  etmek gerekiyor. R25 havasında bir sürüş gibi
                                          tığınızda aniden 150-180-200km hızlara 3-4-5   ilk başta kullandığınızda sansanız da motorun
                                          saniyeler içinde erişmenizi sağlarken bir yan-  bir R25 havasında olmadığı hızı ve performansı
                                          dan da arkada olan kontrollü ABS freni sizi yük-  sürüş dinamiklerini göz önünde de bulundur-  AUTOMOBILE
                                          sek hızlarda çok iyi yavaşlatmasa da ön fren ve   duğumuzda aslında ne kadar farklı bir motor
                                          büyük ön fren diskleri işini bu anlamda güvenli   olduğu da görmekteyiz. 11.000 devir aralığı-
                                          ve kontrollü olarak iyi bir şekilde tamamlıyor.   na  kadar  çıkabiliyor.  12.000  devirde  redline
                                          Zaten yüksek hızlarda aniden yavaşlamak   olması size performanslı yüksek hızlara kısa
                                          istediğiniz önemli olan arkada çok fazla kay-  sürede ulaşabilme imkanı da sunuyor. Elbette
                                          ma olmadan motosikletin en kısa sürede sizi   R7 sahibi olmak isteyenler için sonuç olarak
                                          yavaşlatmasıdır. Bu anlamda R7’nin ön tarafın-  şunu söyleyebiliriz; Bu motor ile örnek olarak
                                          da oldukça iyi olan amortisör sistemi ön freni   bir KTM 390RC’yi çok rahat geçebilirsiniz.
                                          pompala bırak taktiği ile de kuvvetli amortisörl-  Devamlı bir motor olarak ta kullanabilirsiniz.
                                          er motoru güvenli şekilde durduruyor. Ön frene   İdeal hızlarda çok Race motorlarını ve yüksek
                                          asıldığımızda bu anlamda ön süspansiyonların   hızlarda kullanmayı agresif motorları, tehlikeyi
                                          önemi büyük. Fakat arkada oturan yolcular için   sevmeyenler ve Race tipi motora sahip olmak
                                          ani ön fren asılmalarımızda arka yolcunun çok   isteyenlerde bu motoru deneyebilir. Marka
                                          fazla olarak yerinden öne doğru havalandığını   olarak ise gayet sağlam alınabilecek kaliteli bir
                                          görüyoruz. Bu sebeple yüksek hızlarda özel-  motor. Eğer vücut tipinize de ebatları uygun ise
                                          likle R7’de motoru durdurmak istediğiniz arka   R7’yi değerlendirebilirsiniz.

                                                                                                               11.YIL
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54