Page 47 - EYLÜL-EKİM2022
P. 47

Araç elbette daha agresif ve kolay bir şekil-  manstan ödün vermedi. Virajlara olması
                                                de hareket etmekte. Aracın gösterge paneli   gerektiği gibi eğim iniş ve yüksek hızlarda
                                                ekranı bence çok iyi. Aracın arka koltukları   tutunmaya çalıştı. Son model BMW IX ile
                                                tam olarak yattığında yüzde 60-40 oranında   kafa kafaya sonuna kadar ilerledi. Elbette   47
                                                arkada geniş bir yükleme alanı yeri doğuyor.   Kona full şarjı ile 425 km menzil gidebiliy-
                                                Aracın ikinci bagaj altında ise elektrik şarj   or. Her bakımdan üst segmentte yer alan
                                                kablosu yer alıyor. Anlaşmalı yerlerde hızlı   bir araç ile Kona’yı kıyaslama yapamasak
                                                şarj ünitesinde araç ortalama 2.5 saatte full   bile aracın eğim yukarı ya da düz zeminde
                                                olarak ya da yüzde 90 şarjını tamamlıyor.   hızlanması ve ivmelenmesi bu anlamda   MAGAZINE.COM.TR
                                                Kendi şarj kablosu ile uzun şarjlarla ise yak-  çok yukarıda. Araç enerjisini kaybetmeden
                                                laşık olarak 7 saatte araç full oluyor. 7,2   devamlı  olarak yukarı  doğru  ivmelenip  hı-
                                                kW tek fazlı araç içi şarj cihazı kullanılarak   zlanıyor.  Tabi  bu  da  elektrikli  araçların  ve
                                                ise 9 saat 15 dakikada. 100 kW doğru   Kona’nın farkını ortaya koymakta. Sonuç
                                                akım (DC) hızlı şarj istasyonu kullanıldığın-  olarak; Kona her anlamda hem ulaşılabilir
                                                da, KONA Elektrik’in lityum iyon polimer   başlangıç fiyatı ile hem de Türkiye’de elek-  AUTOMOBILE
                                                bataryası yaklaşık 47 dakikada %10’dan   trikli araç piyasasında alınabilecek araçların
                                                %80 şarj seviyesine ulaşabiliyor. Kona’nın   bana kalırsa ulaşılabilirlik yönünden de şu
                                                sürüş performansı bence rakiplerinden ve   anda en başında gelmekte.
                                                kendi segmentin de olması gerekenin en iy-
                                                isi diyebiliriz. Sürüşte fazlası var eksiği yok
                                                gibi. Kalkışlarda çok iyi bir hızlanmaya sa-
                                                hip. Hatta keskin virajlı ve eğim inişli uzun
                                                bir yolda BMW IX elektrik modeli ile kısa bir
                                                performans sürüşü yaparak Kona’yı da
                                                denedim. BMW IX modelini de işinde iyi
                                                bir sürücü kullanmasına ve şartların da eşit
                                                olmadığını göz önünde bulundurduğumuz-
                                                da KONA bu anlamda çok iyi bir iş çıkardı.
                                                Hiç bir şekilde bu kısa kapışmada perfor-

                                                                                                               11.YIL
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52