Page 46 - EYLÜL-EKİM2022
P. 46

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
       Yeni KONA Elektrik 100kW Progressive



             ürkiye pazarında tamamen saf elek- aslında bir araçta olması gereken her şeye
             trikli araç test sürüşlerimizde bu sefer- sahip. Direksiyon altında yer alan F1 vites
             ki konuğumuz Hyundai Kona Elektrik  pedalları da bu detaylara dahil. Gerek şerit
      T oldu. Tamamı ile saf ve sadece elek- takip sistemi gerekse otonom direksiyon
   46   trikli olan bu aracın test sürüşünü sizler için  sürüşü, kör nokta ve arka manevralarda olan
        gerçekleştirdim. Türkiye pazarına elektrikli  yaya ve hareketi tanıma sistemleri ile yaptığı
     MAGAZINE.COM.TR  uğum bir iki elektrikli araçtan sonra Hyundai  mevcut olduğunu gördük. Aracın klimasının
        araçlar ürün gamına ve markalara baktığımız- frenaj kontrolleri ile elektrikli araçlarda olması
        da daha önce de test sürüşünü yapmış old- gereken her ne varsa Kona’da da fazlası ile
        KONA  gerçekten  tüm  fikirlerimi  değiştirip  olması gerektiğinden çok daha fazla ve iyi
        alt üst etti. Öncelikle Kona zaten tasarım  çalışması müzik tesisatı ve sisteminin çok
        olarak Avrupa’da ödül almış bir model. Bu  iyi olması Kona’dan beklenebilenlerden fa-
        anlamda güçlü tasarımı ile tam bir elektrik- zlasını sundu. Aynı zamanda navigasyon
     AUTOMOBILE  li araç gibi bende tasarımını gerçekten çok  sistemi ekranı gayet büyük, 2 adet bardak-
        başarılı  buldum.  Özellikle  dış  hatları  ön  ve  lık koyma alanı, derin kol dayama alanı, pek
        arka olmak üzere göze iyi hitap ediyor. Aynı  çok usb alanı, 12volt çıkışlar, telefon şarj ün-
        zamanda aracın donanım olarak gerek tavan  itesi v.b. yer alıyor. Tabi bu aracı kullanırken
        rayları gerek aynalarda yer alan sinyal deta- tasarımında veya donanımlarında ziyade
        yları  gerekse  yine  aynalarında  yer  alan  kör  beni en çok etkileyen şey kullanım kolaylığı
        nokta uyarı sistemi Kona’nın yüksek donanı- ve tuşlu vites geçişleri oldu. Yani 4 adet kon-
        ma sahip olduğunu da göstermekte. Akıcı  solda yer alan tuş ile parmak hareketleriniz
        ve aerodinamik bir tasarıma sahip. Hyundai  vites geçişlerinde sadece basarak oldukça
        elektrikli Kona’nın iç tasarımına baktığımızda  seri şekilde aracı hareket ettirmenizi sağlıyor.
        ise oldukça geniş ve ferah olması hem önde  Geri-İleri yaparken çok vakit kaybetmeden
        oturan yolcular hem de arkada oturanlar için  ani şekilde manevra yapabiliyorsunuz. Bu
        mükemmel bir hissiyat vermekte. Asla sıkıl- bakımdan çok seri. Bu hoşuma gitti. Birde
        madan içinde hoş ve güzel vakit geçirmenizi  araçta farklı “Drivemode” sürüş modları yer
        ferah alanı yapısı sayesinde kullanıcıların  alıyor, ekonomik modda aracı kullanmak çok
        rahat edilmesi sağlanmış. İç tasarımında ön  iyi bir elektrikten sarfiyat elbette. Normal
        koltukların elektrikli ayarlanabilir olması Ko- ya da Sport mod da kullanabilirsiniz. Sport
        na’nın içinde yer alan tüm teknik donanım- modda ekran kırmızıya dönerken direksiyon-
        ları ve güvenlik önlemleri dahil olmak üzere  da gerçekten oldukça sertleşiyor. >>

      Automobile Magazine  |  EYLÜL-EKİM 2022
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51