Page 46 - EYLÜL-EKİM2022
P. 46
Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
Yeni KONA Elektrik 100kW Progressive
ürkiye pazarında tamamen saf elek- aslında bir araçta olması gereken her şeye
trikli araç test sürüşlerimizde bu sefer- sahip. Direksiyon altında yer alan F1 vites
ki konuğumuz Hyundai Kona Elektrik pedalları da bu detaylara dahil. Gerek şerit
T oldu. Tamamı ile saf ve sadece elek- takip sistemi gerekse otonom direksiyon
46 trikli olan bu aracın test sürüşünü sizler için sürüşü, kör nokta ve arka manevralarda olan
gerçekleştirdim. Türkiye pazarına elektrikli yaya ve hareketi tanıma sistemleri ile yaptığı
MAGAZINE.COM.TR uğum bir iki elektrikli araçtan sonra Hyundai mevcut olduğunu gördük. Aracın klimasının
araçlar ürün gamına ve markalara baktığımız- frenaj kontrolleri ile elektrikli araçlarda olması
da daha önce de test sürüşünü yapmış old- gereken her ne varsa Kona’da da fazlası ile
KONA gerçekten tüm fikirlerimi değiştirip olması gerektiğinden çok daha fazla ve iyi
alt üst etti. Öncelikle Kona zaten tasarım çalışması müzik tesisatı ve sisteminin çok
olarak Avrupa’da ödül almış bir model. Bu iyi olması Kona’dan beklenebilenlerden fa-
anlamda güçlü tasarımı ile tam bir elektrik- zlasını sundu. Aynı zamanda navigasyon
AUTOMOBILE li araç gibi bende tasarımını gerçekten çok sistemi ekranı gayet büyük, 2 adet bardak-
başarılı buldum. Özellikle dış hatları ön ve lık koyma alanı, derin kol dayama alanı, pek
arka olmak üzere göze iyi hitap ediyor. Aynı çok usb alanı, 12volt çıkışlar, telefon şarj ün-
zamanda aracın donanım olarak gerek tavan itesi v.b. yer alıyor. Tabi bu aracı kullanırken
rayları gerek aynalarda yer alan sinyal deta- tasarımında veya donanımlarında ziyade
yları gerekse yine aynalarında yer alan kör beni en çok etkileyen şey kullanım kolaylığı
nokta uyarı sistemi Kona’nın yüksek donanı- ve tuşlu vites geçişleri oldu. Yani 4 adet kon-
ma sahip olduğunu da göstermekte. Akıcı solda yer alan tuş ile parmak hareketleriniz
ve aerodinamik bir tasarıma sahip. Hyundai vites geçişlerinde sadece basarak oldukça
elektrikli Kona’nın iç tasarımına baktığımızda seri şekilde aracı hareket ettirmenizi sağlıyor.
ise oldukça geniş ve ferah olması hem önde Geri-İleri yaparken çok vakit kaybetmeden
oturan yolcular hem de arkada oturanlar için ani şekilde manevra yapabiliyorsunuz. Bu
mükemmel bir hissiyat vermekte. Asla sıkıl- bakımdan çok seri. Bu hoşuma gitti. Birde
madan içinde hoş ve güzel vakit geçirmenizi araçta farklı “Drivemode” sürüş modları yer
ferah alanı yapısı sayesinde kullanıcıların alıyor, ekonomik modda aracı kullanmak çok
rahat edilmesi sağlanmış. İç tasarımında ön iyi bir elektrikten sarfiyat elbette. Normal
koltukların elektrikli ayarlanabilir olması Ko- ya da Sport mod da kullanabilirsiniz. Sport
na’nın içinde yer alan tüm teknik donanım- modda ekran kırmızıya dönerken direksiyon-
ları ve güvenlik önlemleri dahil olmak üzere da gerçekten oldukça sertleşiyor. >>
Automobile Magazine | EYLÜL-EKİM 2022