Page 51 - EYLÜL-EKİM2022
P. 51

Aracın içinde ki konfor, sportiflik ve sadelik ile   aracın elektrik şarjı tam olarak sıfıra inerek bit-  51
                                       güçlü tasarım kaliteyi ve lüksü de yine kullanan ve   tiğinde dahi Volvo ile yine tam güç ve performansı
                                       yolcular için eşsiz bir deneyimi ferahlıkta sunuyor.   ile aracınızda benzin olduktan sonra yola devam
                                       Arkada oturan yolcular için ise oldukça cömert   edebiliyor, kısacası elektrik olmasa bile yolda
                                       ve geniş bir diz mesafesi bulunurken 3. sıradaki   kalmıyorsunuz. Ayrıca, aracın sürüş özellikleri
                                       koltuklar kapalı ise arka koltukların sırt bölümleri   ekranında ise Volvo XC90’nın pili kendi şarj etme
                                       belirli bir oranda yatay duruma ayarlanarak geçe-  özelliği de bulunuyor. Bu tuşu aktif yaparsanız,   MAGAZINE.COM.TR
                                       biliyor. Arka tarafta 2. sırada bulunan klima kon-  aracın motoru yolda siz sürerken aynı zamanda
                                       trolünü yolcular ve şöför otomatik olarak kendil-  aracın boş olan pilini bir yandan şarj yapabilir.
                                       eri ayarlayabilirken. 3. sıraya özel yer alan ayrı   Volvo XC90 Hybrid elektrikli modeli tam tamına
                                       klima fonksiyonunu sadece sürücü ayarlayabilir.   390 beygir güç üretiyor. Üzerinde AW TG-81SD
                                       Volvo’nun direksiyonu ve yapısı kullanım şekli ile   model bir şanzıman yer almakta. Aracın üze-
                                       araca çok yakışıyor. Direksiyon üzerinde bulunan   rinde yer alan Elektrik motoru maks. güçte ise
                                       menü tuşları ve adaptive hız kontrol tuşları yardımı   65kw ekstra bir güç daha oluşturuyor. Akü lityum   AUTOMOBILE
                                       ile aracı otomatik pilot’ta kullanmak bir o kadar   iyon bir batarya yapısına sahip. B4204T34 mo-
                                       güven verici. Otomatik pilotta ve hız sabitleme ile   tor Sıralı, 4 silindirli, supercharged ve turboşarjlı.
                                       araç öndeki araç ile takip mesafesini koruyarak   Elektrikli motorun ürettiği güç ile beraber Volvo
                                       fren yapabilir ve tekrardan hızlanabiliyor. Araç ön   XC90 T8  tam tamına  400 kusurluk  bir beygir
                                       de ve arka da yan taraflarda kör noktalarda olabi-  gücüne dönüşerek 0-100km arasını tam olarak
                                       lecek tehlikelere karşı sizi her daim uyarmak için   5.8 saniyede ulaşarak tamamlıyor. Yapmış old-
                                       radarlarını ve elde ettiği dataları sürekli gözden   uğumuz XC90’na özel bu testimiz de ise aracı
                                       geçiriyor. Yorgunluğunuzu algıladığı zamanda   sürüş modlarında Eco modu, Günlük kullanım
                                       sizi uyarıyor. Yüksek güvenlik önlemlerini aracın   Hybrid modunda, Power güç modunda çeşitli
                                       multimedya ekranında tüm özelliklerine ulaşarak   yollarda kullanarak testini yaptım. Eco modunda
                                       istemediklerinizi ayrıca kapatabiliyorsunuz. Vol-  Pure sürüş modunda, enerji tüketimini azaltmak
                                       vo’nun tüm XC90’na ait modelleri arasında tam   için yolcu bölmesinde Eco klima kontrolü otoma-
                                       Hybrid ve elektrikli modelini ise ilk defa kullanıyo-  tik olarak etkinleştiriliyor enerji tüketimi düşük
                                       rum. Aracın arka tarafında bagajda 2 adet şarj   seviyede  daha  stabil  bir  sürüş  sağlanıyor.  Araç
                                       kablosu yer alıyor. Bunlarda biri evde normal   ilk çalıştığı zaman ise otomatik olarak her zaman
                                       fişe takılan kablo. Diğer kablo ise yolda aracı   Hybrid sürüş modundadır. Kontrol sistemi hem
                                       hızlı olarak şarj etmek için. Ama merak etmeyin   elektrikli motoru hem de>>


                                                                                                               11.YIL
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56