Page 51 - EYLÜL-EKİM2022
P. 51
Aracın içinde ki konfor, sportiflik ve sadelik ile aracın elektrik şarjı tam olarak sıfıra inerek bit- 51
güçlü tasarım kaliteyi ve lüksü de yine kullanan ve tiğinde dahi Volvo ile yine tam güç ve performansı
yolcular için eşsiz bir deneyimi ferahlıkta sunuyor. ile aracınızda benzin olduktan sonra yola devam
Arkada oturan yolcular için ise oldukça cömert edebiliyor, kısacası elektrik olmasa bile yolda
ve geniş bir diz mesafesi bulunurken 3. sıradaki kalmıyorsunuz. Ayrıca, aracın sürüş özellikleri
koltuklar kapalı ise arka koltukların sırt bölümleri ekranında ise Volvo XC90’nın pili kendi şarj etme
belirli bir oranda yatay duruma ayarlanarak geçe- özelliği de bulunuyor. Bu tuşu aktif yaparsanız, MAGAZINE.COM.TR
biliyor. Arka tarafta 2. sırada bulunan klima kon- aracın motoru yolda siz sürerken aynı zamanda
trolünü yolcular ve şöför otomatik olarak kendil- aracın boş olan pilini bir yandan şarj yapabilir.
eri ayarlayabilirken. 3. sıraya özel yer alan ayrı Volvo XC90 Hybrid elektrikli modeli tam tamına
klima fonksiyonunu sadece sürücü ayarlayabilir. 390 beygir güç üretiyor. Üzerinde AW TG-81SD
Volvo’nun direksiyonu ve yapısı kullanım şekli ile model bir şanzıman yer almakta. Aracın üze-
araca çok yakışıyor. Direksiyon üzerinde bulunan rinde yer alan Elektrik motoru maks. güçte ise
menü tuşları ve adaptive hız kontrol tuşları yardımı 65kw ekstra bir güç daha oluşturuyor. Akü lityum AUTOMOBILE
ile aracı otomatik pilot’ta kullanmak bir o kadar iyon bir batarya yapısına sahip. B4204T34 mo-
güven verici. Otomatik pilotta ve hız sabitleme ile tor Sıralı, 4 silindirli, supercharged ve turboşarjlı.
araç öndeki araç ile takip mesafesini koruyarak Elektrikli motorun ürettiği güç ile beraber Volvo
fren yapabilir ve tekrardan hızlanabiliyor. Araç ön XC90 T8 tam tamına 400 kusurluk bir beygir
de ve arka da yan taraflarda kör noktalarda olabi- gücüne dönüşerek 0-100km arasını tam olarak
lecek tehlikelere karşı sizi her daim uyarmak için 5.8 saniyede ulaşarak tamamlıyor. Yapmış old-
radarlarını ve elde ettiği dataları sürekli gözden uğumuz XC90’na özel bu testimiz de ise aracı
geçiriyor. Yorgunluğunuzu algıladığı zamanda sürüş modlarında Eco modu, Günlük kullanım
sizi uyarıyor. Yüksek güvenlik önlemlerini aracın Hybrid modunda, Power güç modunda çeşitli
multimedya ekranında tüm özelliklerine ulaşarak yollarda kullanarak testini yaptım. Eco modunda
istemediklerinizi ayrıca kapatabiliyorsunuz. Vol- Pure sürüş modunda, enerji tüketimini azaltmak
vo’nun tüm XC90’na ait modelleri arasında tam için yolcu bölmesinde Eco klima kontrolü otoma-
Hybrid ve elektrikli modelini ise ilk defa kullanıyo- tik olarak etkinleştiriliyor enerji tüketimi düşük
rum. Aracın arka tarafında bagajda 2 adet şarj seviyede daha stabil bir sürüş sağlanıyor. Araç
kablosu yer alıyor. Bunlarda biri evde normal ilk çalıştığı zaman ise otomatik olarak her zaman
fişe takılan kablo. Diğer kablo ise yolda aracı Hybrid sürüş modundadır. Kontrol sistemi hem
hızlı olarak şarj etmek için. Ama merak etmeyin elektrikli motoru hem de>>
11.YIL