Page 44 - EYLÜL-EKİM2022
P. 44

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
       Ford Raptor 2.0 litre bi-turbo dizel 213 Beygir



               zun zamandır bir Ford Pick-Up 4×4   çıkıyor. Araçta yer alan özel bu yükseltme kiti
               kullanmamıştım. Bu kadar zaman   aracın standart donanımları arasında yer almak-
               sonra Ford Raptor ile karşılaşmam   tadır. Aracın aynı zamanda ne kadar tok ve kaslı
      U bir o kadar da güçlü, sert, zevkli yeri   olduğunun da bir göstergesidir. Yine aracın sağ
        geldiğinde hızlı yeri geldiğinde ise kalıplı çeki-  ve sol binmede-inmede kolaylık sağlayan basa-
        lin yoldan ben varım gibi bir şey oldu. Bazen   makları dikkat çekiyor. Bunlar kullanımda bir
        ise geceleri müzik son ses tutmayın beni serin-  endişe yada problem arazide yaşatmadı. Aracın
   44   likte boğazda akşamları neresi uyarsa bana…   alt ön tarafında tampona ve şasiye bağlı ön alt
        Ford Raptor ile gerçekten güçlü bir şekilde   motor korumalık demiri yine ön planda. Bu ko-
     MAGAZINE.COM.TR  süre bende kalabilseydi. Aracın dış tasarımını   yaklaşma ve kaçma açılarında çarpışmalardan
                                             ruma demiri aracı güçlü kılarken yine Raptor’un
        4×4 kullanmanın farkına vardım. Tadına vardım.
                                             özellikleri arasında aracın arazide ya da olası
        Aracın tadı damağımda kaldı. Keşke daha uzun
        değerlendirecek olursak; Normal diğer rakip
                                             zarar almasını engellemek adına çok iyi olmuş.
                                             Aracın biraz altına doğru eğilip baktığımızda ise
        pick-up’lardan Raptor olduğu için oldukça
                                             hem önde hem de arka tarafında mavi renk ile
        farklı. Araca neresinden bakarsanız bakın diğer
        normal pick-up ‘lara göre özellikle önden de
                                             boyalı özel shock Amörtisörler (Shock Absorb-
     AUTOMOBILE  baktığımızda ne kadar geniş yapılı ve kaslı old-  ers) yer alıyor. Bu amörtisörler Raptor’u çok farklı
                                             kullanım modları ile sürerken asfalt ve farklı yol
        uğunu, büyük olduğunu görmekteyiz. Ford Rally
        Team takımı testini yapmış olduğum bu araç ile
                                             zeminleri şartlarında aracın konforunu sağlarken
        Transanatolia ralli yarışına da katılmıştı. Aracın
                                             ayakta tutuyor. Üzerinde bulunan rakiplerine
        ön tarafında, yan tarafında çamurluk ve diğer
                                             amörtisörler ile aracı kullanmak hem zevk ve tat
        kısımlarında ne kadar çıkık ve keskin çizgiler   göre çok farklı bir sisteme sahip olan özel bu
        olduğunu görüyoruz. Aracın bu şekilde geniş   verirken hem de yüksek hızlarda ani yavaşlama-
        olması ve tasarlanması onu çok yüksek hızlarda   larda hızı süspanse ve tölare ediyor aracı öne ve
        dahi yolda tutmayı başarıyor. Yeri geldiği zaman   aşağı doğru basarak yığıyor. Bu şekilde güçlü ve
        arazide çok güçlü bir pick-up yeri geldiğinde   zor zamanlar dahilinde iyi bir frenaj yaparak hat-
        asfalt üzerinde sportif bir otomobilden özel-  ta freni bas-çek ara ara pompalama hareketi yu-
        likle virajlarda farkı kalmıyor. Bu aracın tamamı   muşak olarak yaptığınızda araç hem öne doğru
        ile alt yapısı şasi ve geniş yapısından kaynaklı.   kafa sallıyor hem de sizi yavaşlatıyor. Üzerinde
        Özellikle araca yandan baktığımızda ise yüksek   ki bu amörtisörler bu anlamda raptor’a çok
        çamurluk dodikleri (çamurluk korumaları) ile çok   yakışmış. Araca içeriden baktığımızda ise çok
        geniş ve büyük ebattaki BF Goodrich All-Ter-  yönlü  ayarlanabilir  ön  koltukları  oldukça rahat
        rain önlerde 235/70/R17 Arkalarda 285/70/  bir sürüş sunmakta. Ford Raptor’un mükemmel
        R17  lastikleri  arasında  ki  boşluk  ve  yükseklik   diyebileceğimiz deri kaplı ve kırmızı ile işaretli
        göze hitap ediyor. Dikkat çekici olarak ön plana   olan deri direksiyonu >>

      Automobile Magazine  |  EYLÜL-EKİM 2022
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49