Page 44 - EYLÜL-EKİM2022
P. 44
Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
Ford Raptor 2.0 litre bi-turbo dizel 213 Beygir
zun zamandır bir Ford Pick-Up 4×4 çıkıyor. Araçta yer alan özel bu yükseltme kiti
kullanmamıştım. Bu kadar zaman aracın standart donanımları arasında yer almak-
sonra Ford Raptor ile karşılaşmam tadır. Aracın aynı zamanda ne kadar tok ve kaslı
U bir o kadar da güçlü, sert, zevkli yeri olduğunun da bir göstergesidir. Yine aracın sağ
geldiğinde hızlı yeri geldiğinde ise kalıplı çeki- ve sol binmede-inmede kolaylık sağlayan basa-
lin yoldan ben varım gibi bir şey oldu. Bazen makları dikkat çekiyor. Bunlar kullanımda bir
ise geceleri müzik son ses tutmayın beni serin- endişe yada problem arazide yaşatmadı. Aracın
44 likte boğazda akşamları neresi uyarsa bana… alt ön tarafında tampona ve şasiye bağlı ön alt
Ford Raptor ile gerçekten güçlü bir şekilde motor korumalık demiri yine ön planda. Bu ko-
MAGAZINE.COM.TR süre bende kalabilseydi. Aracın dış tasarımını yaklaşma ve kaçma açılarında çarpışmalardan
ruma demiri aracı güçlü kılarken yine Raptor’un
4×4 kullanmanın farkına vardım. Tadına vardım.
özellikleri arasında aracın arazide ya da olası
Aracın tadı damağımda kaldı. Keşke daha uzun
değerlendirecek olursak; Normal diğer rakip
zarar almasını engellemek adına çok iyi olmuş.
Aracın biraz altına doğru eğilip baktığımızda ise
pick-up’lardan Raptor olduğu için oldukça
hem önde hem de arka tarafında mavi renk ile
farklı. Araca neresinden bakarsanız bakın diğer
normal pick-up ‘lara göre özellikle önden de
boyalı özel shock Amörtisörler (Shock Absorb-
AUTOMOBILE baktığımızda ne kadar geniş yapılı ve kaslı old- ers) yer alıyor. Bu amörtisörler Raptor’u çok farklı
kullanım modları ile sürerken asfalt ve farklı yol
uğunu, büyük olduğunu görmekteyiz. Ford Rally
Team takımı testini yapmış olduğum bu araç ile
zeminleri şartlarında aracın konforunu sağlarken
Transanatolia ralli yarışına da katılmıştı. Aracın
ayakta tutuyor. Üzerinde bulunan rakiplerine
ön tarafında, yan tarafında çamurluk ve diğer
amörtisörler ile aracı kullanmak hem zevk ve tat
kısımlarında ne kadar çıkık ve keskin çizgiler göre çok farklı bir sisteme sahip olan özel bu
olduğunu görüyoruz. Aracın bu şekilde geniş verirken hem de yüksek hızlarda ani yavaşlama-
olması ve tasarlanması onu çok yüksek hızlarda larda hızı süspanse ve tölare ediyor aracı öne ve
dahi yolda tutmayı başarıyor. Yeri geldiği zaman aşağı doğru basarak yığıyor. Bu şekilde güçlü ve
arazide çok güçlü bir pick-up yeri geldiğinde zor zamanlar dahilinde iyi bir frenaj yaparak hat-
asfalt üzerinde sportif bir otomobilden özel- ta freni bas-çek ara ara pompalama hareketi yu-
likle virajlarda farkı kalmıyor. Bu aracın tamamı muşak olarak yaptığınızda araç hem öne doğru
ile alt yapısı şasi ve geniş yapısından kaynaklı. kafa sallıyor hem de sizi yavaşlatıyor. Üzerinde
Özellikle araca yandan baktığımızda ise yüksek ki bu amörtisörler bu anlamda raptor’a çok
çamurluk dodikleri (çamurluk korumaları) ile çok yakışmış. Araca içeriden baktığımızda ise çok
geniş ve büyük ebattaki BF Goodrich All-Ter- yönlü ayarlanabilir ön koltukları oldukça rahat
rain önlerde 235/70/R17 Arkalarda 285/70/ bir sürüş sunmakta. Ford Raptor’un mükemmel
R17 lastikleri arasında ki boşluk ve yükseklik diyebileceğimiz deri kaplı ve kırmızı ile işaretli
göze hitap ediyor. Dikkat çekici olarak ön plana olan deri direksiyonu >>
Automobile Magazine | EYLÜL-EKİM 2022