Page 52 - EYLÜL-EKİM2022
P. 52
52 içten yanmalı motoru tek veya paralel olarak koşullarında veya su geçişlerinde tercih edilen
kullanmaktadır. Bu mod performans, yakıt bir sürüş modudur. Off-Road sürüş modunu
MAGAZINE.COM.TR direncini azaltmak için yerden yükseklik Off-Road modunda direksiyon daha hafiftir,
tüketimi ve konfor açısından en iyi kullanımı
seçtiğimizde havalı ön ve arka süspansiyon-
lar aracı yerden daha fazla yukarıya kaldırır.
hesaplıyor…Daha yüksek hızlarda, rüzgar
dört tekerlekten çekiş ve yokuş iniş kontrolü
otomatik olarak daha düşük bir seviyeye ayar-
(Hill Descent Control) özelliği ile düşük hız
lanıyor. Yüksek güç çıkışı mevcutsa sadece
kontrolü işlevi etkinleşmiştir. Off-Road sürüş
elektrik gücüyle sürüş yapmak mümkündür.
modunda aracı 40km den daha fazla hız ile
Gaz pedalına basıldığında, belirli bir noktaya
AUTOMOBILE ulaşılana kadar yalnızca elektrik motoru etkin- sürdüğünüzde ise araç otomatik olarak önce-
ki haline aşağı doğru yakınlaşarak iner ve Off-
leştirilir. Bu konum aşıldığında ve aküdeki en-
Road modundan çıkar. Sadece 40km hızlara
erji seviyesi sürücünün gaz pedalıyla talep et-
tiği motor gücü için yeterli olmadığında içten
kadar Off-Road modunda kullanabilirsiniz.
yanmalı motor çalışmaya başlıyor. Daha yük-
sek hızlanma gerektiğinde, elektrik tahrik hat-
tından maksimum ek güç elde ediliyor. Araç,
sürüş koşullarının tüm tekerleklerden çekiş ge-
rektirip gerektirmediğini de algılar ve gerekirse
otomatik olarak devreye girer. Tüm tekerlekle-
rden çekiş ve elektrikli ek güç, akünün şarj du-
rumuna bakılmaksızın daima çalışıyor. Hibrid
modda sürüş esnasında, sürücü ekranında bir
hibrid gösterge görüntülenir. Hibrid gösterge-
deki işaretçi, sürücünün gaz pedalıyla ne
kadar enerji talep ettiğini görüntülemektedir.
Bu sayede sürücü an ve an ne kadar enerji
tükettiğini de görebiliyor. Off-Road modu ise
VolvoXC 90 aracımızın özellikle zor yol arazi
Automobile Magazine | EYLÜL-EKİM 2022