Page 45 - EYLÜL-EKİM2022
P. 45

yer alırken direksiyon altında ise hemen   hiçbir şekilde zorlanmadan en zor yerle-
                                                  F1 vitesleri kullanımda kolaylık ve sportiflik   rde hareket dahi edebiliyor. Asıl tork ve
                                                  sunuyor. Hemen ön tarafta ise dijital old-  gücü bu anlamda ağır arazide testimizde
                                                  ukça renkli bir gösterge paneli yine Rap-  görebiliyoruz. Eğim iniş kontrolünde ise
                                                  tor’da sunulmuş. Orta konsolda ise nav-  kaygan dik kayalık yerlerden araç güven-
                                                  igasyon, multimedya, cd çalar ve klima   li ve herhangi bir kayma yapmadan çok
                                                  tuşları yer alıyor. Aracın içinde özellikle bir   başarılı bir şekilde görevini tamamlıyor.
                                                  çok yere 12volt çıkışları konulmuş. Aracın   Hatta olması gerektiğinden çok daha   45
                                                  10ileri otomatik vites kolu bulunuyor. Vites   dengeli çok daha güvenli bir şekilde diye-
                                                  kolunun hemen yanında ise 2H-4H-4L   bilirim. Aracın direksiyon üzerinde birden
                                                  olarak 3 seçenekten oluşan bir arazi geçiş   fazla sürüş modları yer almakta. Bunlar
                                                  kullanım tuşları yer almakta. Bu tuşların   normal mod, Sportif mod, Kum-çakıl,
                                                  hemen üzerinde ise yine arazide kolaylık   Baja Modu, Kaygan-Kar modu diyebiliriz.   MAGAZINE.COM.TR
                                                  sağlaması bakımından ESC off tuşu, Arka   Aracı ben arazide sadece Baja modun-
                                                  difransiyeli kilidi devre dışı bırakma tuşu   da kullandım. Bu arada aracın üzerindeki
                                                  ve arazi şartlarında zor yerlerde dik eğim  sticker’larda aracı farklı kılıyor ve yolda
                                                  iniş kontrol tuşu bulunuyor. Aracın sürüş   çok  dikkat  çekmenizi  sağlıyor.  Özel  bir
                                                  özelliklerine ve motor yapısına göz atacak   araç olduğu belli oluyor. Türkiye’de eğer
                                                  olursak; aracın üzerinde 2.0 litre bi-turbo   bir pick-up alacak olsaydım bu şu anda   AUTOMOBILE
                                                  dizel 213 beygir ve 500nm tork sunan   kesinlikle bir Raptor olurdu. Ford, çok
                                                  ekonomik bir motoru bulunmakta. Aracın  daha güçlü 3.0 litre EcoBoost V6 benzinli
                                                  sıfırdan 100km hızlanması tam olarak 9.5   288 beygir güç üreten yeni Raptor’u ise
                                                  saniyeyi buluyor. 2,0 litre EcoBlue çift tur-  kısa bir zaman sonra piyasaya sunacak.
                                                  bo dizel motor Üst devirlerde küçük turbo   Bunu merakla bekliyor olacağım…
                                                  devreden çıkarken büyük turbo yüksek
                                                  güç üretimi için çalışmaya devam edi-
                                                  yor. Asfalt üzerinde 2H kullanımında ilk
                                                  kalkışlarda  ve  dik  rampalarda  güçlü  bir
                                                  çıkış sergileyen Raptor, Arazide ise bozuk
                                                  engebeli ve bir traktörün dahi zor geçtiği
                                                  hareket ettiği yollarda özellikle 4H modun-
                                                  da çok iyi bir çıkarıyor. Araç bu anlamda
                                                  kesinlikle yorulmadan çok basit bir şekilde


                                                                                                               11.YIL
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50