Page 45 - EYLÜL-EKİM2022
P. 45
yer alırken direksiyon altında ise hemen hiçbir şekilde zorlanmadan en zor yerle-
F1 vitesleri kullanımda kolaylık ve sportiflik rde hareket dahi edebiliyor. Asıl tork ve
sunuyor. Hemen ön tarafta ise dijital old- gücü bu anlamda ağır arazide testimizde
ukça renkli bir gösterge paneli yine Rap- görebiliyoruz. Eğim iniş kontrolünde ise
tor’da sunulmuş. Orta konsolda ise nav- kaygan dik kayalık yerlerden araç güven-
igasyon, multimedya, cd çalar ve klima li ve herhangi bir kayma yapmadan çok
tuşları yer alıyor. Aracın içinde özellikle bir başarılı bir şekilde görevini tamamlıyor.
çok yere 12volt çıkışları konulmuş. Aracın Hatta olması gerektiğinden çok daha 45
10ileri otomatik vites kolu bulunuyor. Vites dengeli çok daha güvenli bir şekilde diye-
kolunun hemen yanında ise 2H-4H-4L bilirim. Aracın direksiyon üzerinde birden
olarak 3 seçenekten oluşan bir arazi geçiş fazla sürüş modları yer almakta. Bunlar
kullanım tuşları yer almakta. Bu tuşların normal mod, Sportif mod, Kum-çakıl,
hemen üzerinde ise yine arazide kolaylık Baja Modu, Kaygan-Kar modu diyebiliriz. MAGAZINE.COM.TR
sağlaması bakımından ESC off tuşu, Arka Aracı ben arazide sadece Baja modun-
difransiyeli kilidi devre dışı bırakma tuşu da kullandım. Bu arada aracın üzerindeki
ve arazi şartlarında zor yerlerde dik eğim sticker’larda aracı farklı kılıyor ve yolda
iniş kontrol tuşu bulunuyor. Aracın sürüş çok dikkat çekmenizi sağlıyor. Özel bir
özelliklerine ve motor yapısına göz atacak araç olduğu belli oluyor. Türkiye’de eğer
olursak; aracın üzerinde 2.0 litre bi-turbo bir pick-up alacak olsaydım bu şu anda AUTOMOBILE
dizel 213 beygir ve 500nm tork sunan kesinlikle bir Raptor olurdu. Ford, çok
ekonomik bir motoru bulunmakta. Aracın daha güçlü 3.0 litre EcoBoost V6 benzinli
sıfırdan 100km hızlanması tam olarak 9.5 288 beygir güç üreten yeni Raptor’u ise
saniyeyi buluyor. 2,0 litre EcoBlue çift tur- kısa bir zaman sonra piyasaya sunacak.
bo dizel motor Üst devirlerde küçük turbo Bunu merakla bekliyor olacağım…
devreden çıkarken büyük turbo yüksek
güç üretimi için çalışmaya devam edi-
yor. Asfalt üzerinde 2H kullanımında ilk
kalkışlarda ve dik rampalarda güçlü bir
çıkış sergileyen Raptor, Arazide ise bozuk
engebeli ve bir traktörün dahi zor geçtiği
hareket ettiği yollarda özellikle 4H modun-
da çok iyi bir çıkarıyor. Araç bu anlamda
kesinlikle yorulmadan çok basit bir şekilde
11.YIL