Page 48 - EYLÜL-EKİM2022
P. 48

Yazar: Özgür SUNAY
       YAMAHA R7 689cc DOHC 73 Beygir




               amaha  R-Serisi modelleri 20 yılı   kaliperlerle  donatılmış. R7  özellikle  tam bir
               aşkın süredir binlerce sürücüye   Race sürüş havası sunan ve görüntü itibarı ile
               heyecan verici bir deneyim yaşatıyor.   de R25’ten sonra 700cc’lik hacmi ile R1’e en
        Y A&S debriyajlı canlı 689 cc CP2 mo-  yakın model. 2 silindir hacme sahip motor, ilk
        tor, pistte ve yolda heyecan verici gerçek bir   kalkışlarda düşük devirlerde çok canlı bir his-
   48   sürüş deneyimi için yüksek torklu hızlanma   siyat özellikle sunmasa da gazı sıkıştırdığınız-
        sağlıyor. Son derece dar ve aerodinamik gö-  da ya da aniden 3 ya da 4 viteste gaza
                                            yüklendiğinizde torku yüksek bir makine old-
        vde, güçlü bir orta LED farın bulunduğu agresif
     MAGAZINE.COM.TR  kuyruk ve derin tasarımlı depo, saf R-Serisi   Zaten R7 modeline ve kullanım şekline ise çok
                                            uğundan anında size cevap veriyor, hızlanıyor.
        bir çift gözlü ön tasarıma sahip. Keskin arka
        genleriyle şekillendirilmiş. Yamaha bu yeni ne-
                                            daha yakından bakarak inceleyecek olduğu-
                                            muzda ise şunu gerçekçi olarak görmektey-
        sil Supersport ile, pistte ya da şehir yollarında
                                            iz; Bu bir ara geçiş motorudur. Her ne kadar
        adrenalin arayan sürücüler için R dünyasını
        ulaşılabilir hale getirmeyi planlamış olsa gerek.
                                            ara geçiş motoru olsa ya da Yamaha bunu bu
     AUTOMOBILE  Yalnızca 188 kg dolu ağırlığa sahip R7, kom-  şekilde tanımlamış olsa da aslında bu R7 mo-
                                            tor 250cc sevmeyenler ve yetmeyenlere çok
        pakt şasisi ile R ailesinin en incesi… R1M, R1
        ve Dünya Supersport Şampiyonasını kazanan
                                            doğru biçilmiş bir kaptan her daim kullanılabi-
        R6 Race; amiral gemiler olarak kategorinin lid-
                                            lecek yüksek bir performansa sahip motordur.
        eri olmaya devam ederken özellikle R7, erişile-
                                            ilk çalıştığı zaman size yerleri gökleri inletecek
        bilir bir fiyata heyecan verici bir performans ile   R7 modelinde ki 2 silindir doğal olarak motor
        saf Supersport tasarımı isteyen sürücüler için   bir yırtıcı Race sesi vermez.  Ama R25’te ki gibi
        ortaya çıkıyor. R7, daha sorunsuz vites geçişi   sonradan performans egzoz takabilirsiniz de
        sağlayan  ve ani  frenleme  sırasında  motorun   R7’ye takmayabilirsinizde. Fakat takacak olur-
        aşırı devrini ve arka tekerleğin temasının kes-  sanız oldukça tok iyi bir ses performans yine
        ilmesini önleyerek, virajlara yaklaşırken daha   R7’den her ne kadar 2 silindir olsa da duyabil-
        öngörülebilir ve kontrol edilebilir bir yol tutuşu   irsiniz.  Motorun gösterge  paneline  ilk  olarak
        sağlayan Destekli ve Kaydırmalı (A&S) debriy-  bakacak olursak dijital hız gösterge panelinde
        aja sahip. R7’nin tasarımı R-Serisi modelleri-
        nin  en  küçüğü  ve  ergonomik  selesi  ve  gidon   oldukça sade ve sadece gerekli olan menü
        pozisyonu ile sportif sürüş esnasında en yük-  bize eşlik etmektedir. Bir Tracer’da olduğu gibi
        sek düzeyde aerodinamik verimlilik sağlıyor.   R7’nin  menüsünde bir  çok öğe  bulunmadan
        R7; upside down ön amortisörler, yüksek   sadece sürüşe kullanıma odaklı bir motosiklet
        teknik özellikli frenler ve radyal bağlantılı ön   yaratıldığını görüyoruz.

      Automobile Magazine  |  EYLÜL-EKİM 2022
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53