Page 48 - EYLÜL-EKİM2022
P. 48
Yazar: Özgür SUNAY
YAMAHA R7 689cc DOHC 73 Beygir
amaha R-Serisi modelleri 20 yılı kaliperlerle donatılmış. R7 özellikle tam bir
aşkın süredir binlerce sürücüye Race sürüş havası sunan ve görüntü itibarı ile
heyecan verici bir deneyim yaşatıyor. de R25’ten sonra 700cc’lik hacmi ile R1’e en
Y A&S debriyajlı canlı 689 cc CP2 mo- yakın model. 2 silindir hacme sahip motor, ilk
tor, pistte ve yolda heyecan verici gerçek bir kalkışlarda düşük devirlerde çok canlı bir his-
48 sürüş deneyimi için yüksek torklu hızlanma siyat özellikle sunmasa da gazı sıkıştırdığınız-
sağlıyor. Son derece dar ve aerodinamik gö- da ya da aniden 3 ya da 4 viteste gaza
yüklendiğinizde torku yüksek bir makine old-
vde, güçlü bir orta LED farın bulunduğu agresif
MAGAZINE.COM.TR kuyruk ve derin tasarımlı depo, saf R-Serisi Zaten R7 modeline ve kullanım şekline ise çok
uğundan anında size cevap veriyor, hızlanıyor.
bir çift gözlü ön tasarıma sahip. Keskin arka
genleriyle şekillendirilmiş. Yamaha bu yeni ne-
daha yakından bakarak inceleyecek olduğu-
muzda ise şunu gerçekçi olarak görmektey-
sil Supersport ile, pistte ya da şehir yollarında
iz; Bu bir ara geçiş motorudur. Her ne kadar
adrenalin arayan sürücüler için R dünyasını
ulaşılabilir hale getirmeyi planlamış olsa gerek.
ara geçiş motoru olsa ya da Yamaha bunu bu
AUTOMOBILE Yalnızca 188 kg dolu ağırlığa sahip R7, kom- şekilde tanımlamış olsa da aslında bu R7 mo-
tor 250cc sevmeyenler ve yetmeyenlere çok
pakt şasisi ile R ailesinin en incesi… R1M, R1
ve Dünya Supersport Şampiyonasını kazanan
doğru biçilmiş bir kaptan her daim kullanılabi-
R6 Race; amiral gemiler olarak kategorinin lid-
lecek yüksek bir performansa sahip motordur.
eri olmaya devam ederken özellikle R7, erişile-
ilk çalıştığı zaman size yerleri gökleri inletecek
bilir bir fiyata heyecan verici bir performans ile R7 modelinde ki 2 silindir doğal olarak motor
saf Supersport tasarımı isteyen sürücüler için bir yırtıcı Race sesi vermez. Ama R25’te ki gibi
ortaya çıkıyor. R7, daha sorunsuz vites geçişi sonradan performans egzoz takabilirsiniz de
sağlayan ve ani frenleme sırasında motorun R7’ye takmayabilirsinizde. Fakat takacak olur-
aşırı devrini ve arka tekerleğin temasının kes- sanız oldukça tok iyi bir ses performans yine
ilmesini önleyerek, virajlara yaklaşırken daha R7’den her ne kadar 2 silindir olsa da duyabil-
öngörülebilir ve kontrol edilebilir bir yol tutuşu irsiniz. Motorun gösterge paneline ilk olarak
sağlayan Destekli ve Kaydırmalı (A&S) debriy- bakacak olursak dijital hız gösterge panelinde
aja sahip. R7’nin tasarımı R-Serisi modelleri-
nin en küçüğü ve ergonomik selesi ve gidon oldukça sade ve sadece gerekli olan menü
pozisyonu ile sportif sürüş esnasında en yük- bize eşlik etmektedir. Bir Tracer’da olduğu gibi
sek düzeyde aerodinamik verimlilik sağlıyor. R7’nin menüsünde bir çok öğe bulunmadan
R7; upside down ön amortisörler, yüksek sadece sürüşe kullanıma odaklı bir motosiklet
teknik özellikli frenler ve radyal bağlantılı ön yaratıldığını görüyoruz.
Automobile Magazine | EYLÜL-EKİM 2022