Page 50 - EYLÜL-EKİM2022
P. 50
4X4’LÜK KEYİF!
4X4 MACERA
YOLLARDA TAM BİR SİBİRYA KURDU,
ŞEHİRDE İSE EFENDİ !
Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
VOLVO XC90 T8 Hybrid AWD
olvo XC90’ı en son pandemiden he- ön planda olduğunu görüyoruz. Test aracı üze-
men önce B5 AWD Dizel motor versi- rinde donanımsal kaynaklı olarak bazı farklılıklar
yonu ile uzun yolda test etmiştim. Tadı da göze çarpıyor. 22inç büyüklüğe sahip 5
V damağımda kalmıştı her zamanki klasik koldan oluşan elektrikli araçlara has alaşımlı
XC90 sendromu. Aradan uzun bir zaman geçti. jant tasarımına ise bu sefer Pirelli marka 275/35
Şimdi ise yine XC90’nın T8 benzinli versiyonu R22 lastikleri eşlik ediyor. Aracın bagajının ise
olan ve şarj edilebilir, Hybrid pil enerjisine sahip, anahtar üzerinden basılı tutularak açılıyor olması
50 aynı zamanda benzinli ve elektrikli versiyonu kullanımda büyük bir kolaylık sağlıyor. Aracımızın
7 koltuk otomatik ve AWD (4 çeker) modelini diğer Volvo XC90’larda olduğu gibi aynalar da-
test etmek için XC90 ile buluştum. Bu sefer ise hil 2140mm geniş bir yapısı bulunuyor. Dingil
MAGAZINE.COM.TR performansını da zorlayarak güzel mekanlarda bulabiliyor. Aracımızın ön tarafında Çift salın-
mesafesi ise 2984mm. Volvo XC90’nın Yerden
Çanakkale Köprüsü, Ayvalık ve Cunda adasın-
da gezimi sürüşlerimi yaparak XC90’ın ara sıra
yükseklik (havalı süspansiyonla) ise 252mm’yi
caklı süspansiyon, helezon yaylar, hidrolik am-
çekimlerimizi yaptık. 2022 model Volvo XC90
ortisörler, denge çubuğu ve havalı süspansiyon
T8 Hybrid AWD 7 Koltuk 390 beygire sahip
yer alırken, Arka tarafında ise Enine Kompozit
gücündeki bu aracımızın dış tasarımına bir göz
atalım; Öncelikle Volvo XC90 serisi İsveç’te
Yaprak Yaylı İntegral Aks, Hidrolik Amortisör,
AUTOMOBILE Volvo fabrikasında üretilen bir model. Volvo Sabitleyici Bar ve yine Hava Süspansiyonu yer
alıyor. Aracımızın şimdide iç tasarımı nasıl? bir
XC90’nın tasarımında belki de en çok hoşuma
bakalım isterseniz; Aracımızda ilk suni deri olan
giden kendine has benzersiz alıntısız çizgilere
ve tasarıma sahip oluşudur. Aracımıza önden
açık renkli koltukları bizi karşılıyor. Bu koltuk-
baktığımızda ise Volvo logosunun da yer aldığı
lar sürücü ve yolcu yükseklik ayarlanabilir, çok
ön ızgara hava girişinin siyah ve oldukça iyi bir
desteği de bulunan özel koltuklar. Aynı za-
görünüme sahip olması aracın ön tarafında ki fonksiyonlu yönlü ve aynı zamanda baldır diz
tasarım çizgileri ve aşağıda bulunan yine büyük manda bu koltukların ayarlanabilir 3 farklı mod
ve geniş hava girişleri bence tasarım anlamın- için özel hafızası da bulunmakta. Aracımızın iç
da aracı en güçlü kılan sebeplerden. Öndeki tasarımındaki ayrıntılarından biri de diğer Vol-
Volvo imzalı farların üzerinde yer alan gündüz vo modellerinde olduğu gibi vites topuzunun
yanan led geçişleri ayrıntı olarak hoş ve işlevsel. yapısı. B5 dizel modellerinde kristal şeklinde
Volvo XC90 4953mm yani 5 metre rahat diye- olan bu yapı, T8 benzinli aracımızda ise deri ve
bileceğimiz bir araç uzunluğuna sahip. Aracın alüminyum geçişe sahip. Vites konsolunda yer
dış tasarımında önden arkaya doğru başlayan alan “Drive Mode” tuşu ise aracı farklı modlarda
geniş tasarımı yukarı doğru çıkıldıkça daha dar yollarda kullanım şeklini seçme özelliğine sahip.
bir kupa görünümüne sahip olmuş olsa da bu Aracımızın ön gösterge paneli ise ayarlardan
aracın aerodinamik yapısına tasarımda ki çizgil- bir kaç farklı tasarıma renge sahip olurken, Ana
eri sebebi ile büyük bir değer ve ivme katmış. konsolda (büyük ekranda) yer alan Navigasyonu
Araca yandan baktığımızda ise XC90’ın eşsiz isterseniz ön gösterge panelinde de sabit şekil-
tasarımının altında yatan benzersiz özellikleri ile de konuşlandırabiliyorsunuz.
Automobile Magazine | EYLÜL-EKİM 2022