Page 50 - EYLÜL-EKİM2022
P. 50

4X4’LÜK KEYİF!

           4X4 MACERA




















      YOLLARDA TAM BİR SİBİRYA KURDU,

      ŞEHİRDE İSE EFENDİ !

       Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
       VOLVO XC90 T8 Hybrid AWD



             olvo XC90’ı en son pandemiden he-  ön planda olduğunu görüyoruz. Test aracı üze-
             men önce B5 AWD Dizel motor versi-  rinde donanımsal kaynaklı olarak bazı farklılıklar
             yonu  ile  uzun  yolda  test  etmiştim.  Tadı   da göze çarpıyor. 22inç büyüklüğe sahip 5
      V damağımda kalmıştı her zamanki klasik   koldan oluşan elektrikli araçlara has alaşımlı
        XC90 sendromu. Aradan uzun bir zaman geçti.   jant tasarımına ise bu sefer Pirelli marka 275/35
        Şimdi  ise  yine  XC90’nın  T8  benzinli  versiyonu   R22  lastikleri  eşlik  ediyor.  Aracın  bagajının  ise
        olan ve şarj edilebilir, Hybrid pil enerjisine sahip,   anahtar üzerinden basılı tutularak açılıyor olması
   50   aynı  zamanda  benzinli  ve elektrikli  versiyonu   kullanımda büyük bir kolaylık sağlıyor. Aracımızın
        7 koltuk otomatik ve AWD (4 çeker) modelini   diğer Volvo XC90’larda olduğu gibi aynalar da-
        test etmek için XC90 ile buluştum. Bu sefer ise   hil 2140mm geniş bir yapısı bulunuyor. Dingil
     MAGAZINE.COM.TR  performansını da zorlayarak güzel mekanlarda   bulabiliyor. Aracımızın ön tarafında Çift salın-
                                             mesafesi ise 2984mm. Volvo XC90’nın Yerden
        Çanakkale Köprüsü, Ayvalık ve Cunda adasın-
        da gezimi sürüşlerimi yaparak XC90’ın ara sıra
                                             yükseklik (havalı süspansiyonla) ise 252mm’yi
                                             caklı süspansiyon, helezon yaylar, hidrolik am-
        çekimlerimizi  yaptık.  2022  model Volvo  XC90
                                             ortisörler, denge çubuğu ve havalı süspansiyon
        T8 Hybrid AWD 7 Koltuk 390 beygire sahip
                                             yer alırken, Arka tarafında ise Enine Kompozit
        gücündeki bu aracımızın dış tasarımına bir göz
        atalım; Öncelikle Volvo XC90 serisi İsveç’te
                                             Yaprak Yaylı İntegral Aks, Hidrolik Amortisör,
     AUTOMOBILE  Volvo fabrikasında üretilen bir model. Volvo   Sabitleyici Bar ve yine Hava Süspansiyonu yer
                                             alıyor. Aracımızın şimdide iç tasarımı nasıl? bir
        XC90’nın tasarımında belki de en çok hoşuma
                                             bakalım isterseniz; Aracımızda ilk suni deri olan
        giden kendine has benzersiz alıntısız çizgilere
        ve tasarıma sahip oluşudur. Aracımıza önden
                                             açık renkli koltukları bizi karşılıyor. Bu koltuk-
        baktığımızda ise Volvo logosunun da yer aldığı
                                             lar sürücü ve yolcu yükseklik ayarlanabilir, çok
        ön ızgara hava girişinin siyah ve oldukça iyi bir
                                             desteği de bulunan özel koltuklar. Aynı za-
        görünüme  sahip  olması  aracın  ön  tarafında  ki   fonksiyonlu yönlü ve aynı zamanda baldır diz
        tasarım çizgileri ve aşağıda bulunan yine büyük   manda bu koltukların ayarlanabilir 3 farklı mod
        ve geniş hava girişleri bence tasarım anlamın-  için özel hafızası da bulunmakta. Aracımızın iç
        da aracı en güçlü kılan sebeplerden. Öndeki   tasarımındaki ayrıntılarından biri de diğer Vol-
        Volvo imzalı farların üzerinde yer alan gündüz   vo modellerinde olduğu gibi vites topuzunun
        yanan led geçişleri ayrıntı olarak hoş ve işlevsel.   yapısı. B5 dizel modellerinde kristal şeklinde
        Volvo XC90 4953mm yani 5 metre rahat diye-  olan bu yapı, T8 benzinli aracımızda ise deri ve
        bileceğimiz bir araç uzunluğuna sahip. Aracın   alüminyum geçişe sahip. Vites konsolunda yer
        dış tasarımında önden arkaya doğru başlayan   alan “Drive Mode” tuşu ise aracı farklı modlarda
        geniş tasarımı yukarı doğru çıkıldıkça daha dar   yollarda kullanım şeklini seçme özelliğine sahip.
        bir kupa görünümüne sahip olmuş olsa da bu   Aracımızın ön gösterge paneli ise ayarlardan
        aracın aerodinamik yapısına tasarımda ki çizgil-  bir kaç farklı tasarıma renge sahip olurken, Ana
        eri sebebi ile büyük bir değer ve ivme katmış.   konsolda (büyük ekranda) yer alan Navigasyonu
        Araca yandan baktığımızda ise XC90’ın eşsiz   isterseniz ön gösterge panelinde de sabit şekil-
        tasarımının altında yatan benzersiz özellikleri ile   de konuşlandırabiliyorsunuz.
      Automobile Magazine  |  EYLÜL-EKİM 2022
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55