Satın almak isteyen çoğu insan için en büyük sorunun şu olduğu bir sır değil: elektrik arabalar fiyat etiket. Yeni teknoloji pahalıdır ve pillerin üretimi çok paraya mal olur. Bu, fiyat Benzinli arabalarla karşılaştırıldığında EV’lerin oranı yüksektir. Ancak bir araba Malezya’daki şirket bu sorunu çözmenin bir yolunu bulduğunu düşünüyor. Perodua ilk QV-E’yi açıkladı elektrik Malezya markasına ait araç. Başlangıç fiyat kağıt üzerinde harika görünüyor, ancak alıcıların kağıtları imzalamadan önce küçük yazıları okumaları gerekiyor.
Perodua QV-E, başlangıç noktası olan bir yarı kompakt crossover’dır. fiyat yaklaşık 19.400 dolar. Yerel para biriminde bu 80.000 ringgittir. Bu fiyat Bu nokta onu oldukça rekabetçi kılıyor. Fiyatı normal bir gazla hemen hemen aynı araba aynı boyutta. Ama bunun bir nedeni var fiyat o kadar düşük ki. fiyat en pahalı kısmını içermiyor arabave alıcı pilin sahibi değildir. Bunun yerine, mal sahibinin dokuz yıl sürecek bir kira sözleşmesi imzalaması gerekiyor.
Bu kiralama yalnızca pil takımı için aylık bir ödeme gerektirir. Ücret her ay yaklaşık 67 dolar veya 275 ringgittir. Bu bazı insanlara sinir bozucu gelebilir, ancak matematik bunun adil bir anlaşma olduğunu gösteriyor. Dokuz yıllık sözleşme boyunca pilin sahibi, pil kullanımı için ekstra 7.236 dolar ödeyecek. Nio ve VinFast gibi diğer şirketlerin de ön maliyetini düşürmek için benzer abonelik modelleri var. elektrik arabalar. Eşit renault“>renault Bunu yıllar önce avrupa‘da Zoe modeliyle denemişlerdi.
Perodua QV-E, günlük bir sürücü için makul rakamlara sahip. Tek kullanır elektrik motor 201 beygir gücü (150 kW) sağlayan öne monte edilmiştir. Ayrıca 210 lb-ft torka sahiptir. Bu itmek için yeterli güç araba 7,5 saniyede sıfırdan 62 mil/saat hıza. Bu bir spor değil arabaancak otoyol birleştirme ve şehir trafiği için oldukça hızlıdır.
Kiralamanız gereken pil, CATL tarafından sağlanan 52,5 kWh lityum demir fosfat paketidir. Perodua bunun şunu verdiğini söylüyor: araba 277 mil menzile sahip, ancak bu sayının çok iyimser olduğu bilinen NEDC test döngüsünden geldiğini bilmek önemli. Daha sıkı EPA döngüsünde, bu pil muhtemelen yaklaşık 203 mil menzile sahip olacaktır.
QV-E ayrıca araçtan yüklemeye veya V2L olarak adlandırılan kullanışlı bir özelliğe sahiptir. araba dev bir güç bankası gibi davranmak. Bir dizüstü bilgisayarı, Elektrikli aletleri veya kamp malzemelerini doğrudan prize takabilirsiniz. araba. Bu, açık havayı seven veya kesinti sırasında yedek güce ihtiyaç duyan kişiler için harika bir özelliktir.
Perodua, QV-E’nin araştırma ve geliştirmesine yaklaşık 200 milyon dolar harcadı ve aracın mühendisliğini yapmak için Magna Steyr ile çalıştı. Tasarım, ön ve arka kısımdaki yatay ışık şeridiyle modern görünüyor. Üretim yakında başlayacak ancak şirket ilk etapta ayda yalnızca 500 adet üretmeyi planlıyor. Üçüncü çeyrek itibarıyla 2026üretimi ayda 3.000 araca çıkarmayı umuyorlar.
Bu yavaş dağıtım, binlerce araba yola çıkmadan önce her türlü kalite sorununu çözebilmelerini sağlıyor; açıkçası, VinFast gibi şirketlerin üretime başlamasını ve ardından sorunlara ayak uydurmaya çalışmasını izliyorlar. İlk yerli Elektrikli araç Malezya için büyük bir adım oto sanayi ve fiyat Doğru görünüyor; yeter ki alıcılar yakıt depolarını önümüzdeki on yıl için kiralamayı kabul etsinler.
Automobile Magazine-UK



































































































