Ocak ve Kasım ayları arasında İspanya otomobil pazarında 1.045.638 tescil kaydedildi; bunların 112.453’ü Çin markalarına ait olup bunların %37,31’i MG’ye aittir. Bu, Çinli üreticilerin halihazırda toplam pazarın %10,75’ini temsil ettiği anlamına geliyor; bu, sadece birkaç yıl önce hayal bile edilemeyecek bir rakamdı ve bu da onların İspanya’daki hızlı yükselişini doğruluyor.
Çin otomobil markaları, rekabetçi fiyatlar, çok gelişmiş Elektrikli modeller ve son derece agresif bir ticari stratejinin etkisiyle azınlık oyunculardan çok önemli pozisyonları işgal etmeye başladı.
Daha sonra bu satışların nasıl dağıtıldığını ve bu olgunun anahtarlarının neler olduğunu analiz ediyoruz.
MG, Omoda ve Ebro: İspanya’daki Çin pazarının kraliçeleri
Tescil listesi, MG’nin fiyat politikası ve geniş bayi ağı sayesinde İspanya’da en fazla varlığa sahip Çin markası olmaya devam ettiğini ortaya koyuyor. Model stratejilerine rağmen %14’ü aşan bir pazarda büyüyen ancak bunu çok sabit bir büyüme gerçekleştiren KIA veya Hyundai gibi diğer Asya markalarından pay alarak konumlarını güçlendiren Çin menşeli bu markalarda 2 ve 3 haneli büyüme yaygın.
2026 yılında yavaş yavaş yollarımıza çıkacak Çin menşeli model ve markalarımızın sayısı artacak ve hatta yüzde 20 civarında bir pazar payını da oldukça rahat görebiliriz.
MG: İspanya’nın en popüler Çin markası
Bu yıl şu ana kadar 41.965 adet satılan MG, otoriteyle hakimiyet kurarak Avrupalı üreticilerle karşılaştırıldığında kendisini gerçek bir seçenek olarak konumlandırmayı başardı. Erişilebilir Suv‘lar ve Elektrikli araçlar teklifi bu liderliğin anahtarıydı ve dikkatli olun çünkü yalnızca bu yıl %53,5’lik bir büyümeden bahsediyoruz; bu sırada 2024’te satılan 27.336 adetten bu yıl 41.965 adede çıktı.
Omoda ve Jaecoo: büyük açıklamalar
Chery‘nin alt markaları Omoda (12.464 adet) ve Jaecoo (8.713 adet), İspanya pazarına hızlı bir giriş yaptı. Genç tasarımları ve güçlü reklam kararlılıkları onları satışların zirvesine taşıdı.
Ebro: Tarihi bir markanın Çin desteğiyle yeniden doğuşu
10.316 kayıtla Ebro yılın sürprizlerinden biri. Her ne kadar bir İspanyol markası olarak sunulsa da, teknolojisi ve endüstriyel yapısı güçlü Çin desteğine sahip ve bu da onun endüstriyel ve elektrik segmentinde güçlü bir şekilde yeniden faaliyete geçmesine olanak sağladı.
Artık eski Nissan fabrikasında üretime (önceden montaj) başladılar ve her şey önümüzdeki 2026’nın Ebro için çılgın geçeceğini gösteriyor.
Yükselen markalar: giderek genişleyen bir ekosistem
DFSK, Dongfeng, Livan veya Skywell gibi diğer markalar hala daha mütevazı satışlar kaydediyor ancak onların sürekli varlığı, İspanya’nın Çinli üreticilerin büyümesi için öncelikli bir pazar olduğunu gösteriyor. Bu üreticilerin gelişi durmuyor ve 2026 yılında çığır açıcı fiyatlarla modellerle dolu devlerle pazarımıza önemli inişler göreceğiz.
2025’te şu ana kadar İspanya’da Çin arabalarının satışları
Marka
Satış
MG
41.965
Omoda
12.464
Ebro
10.316
Jaecoo
8.713
BYD
22.357
Sıçrama motoru
2.533
Lynk&Co
1.646
Evo
1.149
Kutup yıldızı
689
XPeng
539
Bestune
296
DFSK
527
Livan
231
Dongfeng
209
Dr.
20
judo
19
Voyah
16
Spor ekipmanı
11
gökyüzü kuyusu
8
Denza
4
BAIC
26
Maksimum
1
Zhidou
1
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain


































































































