CUPRA Raval, marka için yeni bir dönemin başlangıcını işaret ediyor. Çarpıcı tasarımı, heyecan verici performansı ve alışılmadık özellikleriyle CUPRA Raval, yeni nesil sürücüler için Elektrikli araçların olanaklarını yeniden keşfediyor.
volkswagen‘in MEB+ platformunu temel alan ve önden çekiş özelliğine sahip CUPRA Raval, sürücü odaklı dinamik ve ilgi çekici bir deneyim sunuyor. Sadece 4 metre uzunluğuyla kompakt olmasına rağmen yol tutuşu, geniş iç alanı ve pratik, geniş bagajı sayesinde sadece şehir hayatı için değil, uzun yolculuklar ve uzun yolculuklar da dahil olmak üzere çok daha fazlası için tasarlandı.
CUPRA Raval, volkswagen Grubu’nun Marka Grubu Çekirdeği’nden dört arabadan oluşan Elektrikli Şehir Arabası ailesinin ilk modeli olarak Dünya Prömiyerini ve pazara çıkışını 2026’da gerçekleştirecek. Önümüzdeki aylarda CUPRA Raval’ın üretimiyle başlayacak ve bunu volkswagen ID takip edecek. Her ikisi de Martorell’de üretilecek olan Polo’nun bu otomobil ailesi, Elektrikli mobiliteyi duygusallaştırıp demokratikleştirmenin yanı sıra avrupa‘da yeni bir standart oluşturarak onu daha geniş bir tüketici kitlesi için daha arzu edilir ve erişilebilir hale getirecek şekilde tasarlandı.
“CUPRA Raval, sürücüye öncelik veren duygudan cesur tasarıma ve olağanüstü performansa kadar CUPRA’nın temsil ettiği her şeyi bünyesinde barındırıyor. Elektrikli mobilitenin bir sonraki çağını şekillendirecek ve Elektrikli araçları yeni nesil için erişilebilir kılacak bir otomobil” dedi. CUPRA CEO’su Markus Haupt şunları söyledi:. “Martorell’de tasarlanan, geliştirilen ve yakında üretilecek olan CUPRA Raval, elektrifikasyona olan bağlılığımızı temsil ediyor. volkswagen Grubu için liderlik etmekten gurur duyduğumuz bir proje olan Elektrikli Kentsel Otomobil Ailesi’nden piyasaya sürülen ilk model olarak, aynı zamanda şirketimizin bir otomotiv dinamosu olarak konumunu da doğruluyor.” diye devam etti.
Performans için Tasarlandı
Platformdan 15 mm daha alçak olan spor şasisi, özel olarak ayarlanmış süspansiyonu, çevikliği artıran aşamalı direksiyonu ve ESC Sport’uyla CUPRA Raval olağanüstü yol tutuşu ve sürüş keyfi sunuyor.
CUPRA’ya özgü sürüş dinamikleri ve kurulumu Raval’ın sportif DNA’sını yansıtıyor. Dinamik Şasi Kontrolü, sönümlemelerini konfor veya daha çevik, spor odaklı kullanım için ayarlayabilen uyarlanabilir amortisörler kullanır. CUPRA modunda amortisörler daha da sertleşerek gövde eğimini azaltır ve sürüş dinamiklerini artırır.
CUPRA Raval, bu kategorideki bir araç için normların ötesinde çekiş ve viraj alma sağlar ve CUPRA ‘tek kutulu’ elektronik fren sistemi, motor geri kazanımı yoluyla frenlemeyi iyileştirerek pedal hissini optimize eder. Ayrıca CUPRA Raval, maksimum performans için ön ve arka disk frenlerle donatılmıştır.
Sınıfının en iyisi CUPRA Raval VZ (166kW) versiyonu bunu daha da ileri götürüyor. Dinamica Bucket koltuklar, yol tutuşunu ve yol tutuşunu iyileştirmek için daha fazla sertliğe (+%5) sahip DCC Spor süspansiyon, daha geniş iz genişliği (platformdan 10 mm daha geniş), ESC OFF modu, daha geniş 235 mm lastiklere sahip 19 inç tekerlekler ve elektronik kaymalı diferansiyel ile donatılan bu araç, her yolculuğu benzersiz bir deneyime dönüştürür.
VZ versiyonuna özel elektronik diferansiyel ve sportif direksiyon mafsalları, sürüş koşullarını sensörler aracılığıyla izleyen ve çekişi, dengeyi ve performansı artırmak üzere tekerlekler arasındaki tork dağıtımını elektronik olarak yönetmek için bir kontrol ünitesi kullanan gelişmiş bir araç sistemi sağlar.
“CUPRA Raval’ın gelişiyle kompakt, şehir içi Elektrikli bir aracın ne olabileceği konusunda cesur bir açıklama yapıyoruz. Bu, elektrifikasyonun tüm avantajlarıyla birlikte, duygu ve farklılığı arzulayanlara yönelik bir otomobil. Raval’ın heyecanını gerçekten hissetmek için direksiyona geçmeniz gerekiyor.” dedi CUPRA Araştırma ve Geliştirmeden Sorumlu başkan Yardımcısı Dr. Werner Tietz.
Automobile Magazine-UK


































































































