Kasım ayında kayıt oldular İtalya 124.222 araba 2024’ün aynı ayına göre %0,04’lük bir düşüşle. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı verilerine göre bu yılın ilk on bir ayında kayıtlar 2024 yılının aynı dönemine göre %2,43 düşüşle 1 milyon 417 bin 621 oldu. stellantis“>stellantiler – Dataforce hesaplamalarına göre – Kasım ayında 31.733 kayıtlı araba2024 yılının aynı ayına göre %3 artış. Pazar payı %24,8’e karşılık %25,6’dır. On bir ayda araba grup tarafından satılan ürünler geçen yılın aynı dönemine göre %6,8 düşüşle 399.083 adet olurken, pazar payı da %29,4’ten %28,1’e düştü.
Pazar araba elektrik girişi İtalya. Motus-E, ISEE ile bağlantılı teşviklerin etkisinin olduğu ilk ay olan Kasım ayında 15.131 tam arabanın tescil edildiğini açıkladı elektrik2024 yılının aynı ayına göre yüzde 130,7 artışla 7.000-9.000 civarında plakanın ikramiyeye erişimi oldu. elektrikli araçların pazar payı Kasım 2024’teki %5,3’e kıyasla bu ayda %12,2’ye yükseldi. Ocak-Kasım 2025 döneminde elektrikli otomobiller İtalya geçen yılın aynı dönemine göre %40,1 artışla 82.218 adet olup, payı %4’ten %5,8’e çıkmıştır.
Kasım ayı sonucu kesinlikle heyecan verici değil ve üstelik hükümetin elektrikli araç alımına yönelik başlattığı son teşviklerin katkısı sayesinde elde edildi. araba elektrik olmasa kriz yaşanırdı. Promotor Çalışma Merkezi bunu vurguluyor. “Referanslanan teşviklerin özellikle 2026önemli bir kısmı olduğundan araba Teşvikli rezervasyonlar hemen mevcut değil – diye açıklıyor – 2025’in 1.506.000 kayıtla kapanması gerekiyor; bu kesinlikle düşük bir seviye ve pandemi öncesindeki seviyeden, yani kayıtların 1.916.951 (%-21,4) olduğu 2019’dan çok uzak. Ancak teşvikler nedeniyle kayıtlardaki artış, halihazırda kayıtların payında da görülüyor. araba UNRAE hesaplamalarına göre Ekim’deki %5’ten Kasım’da %12,2’ye çıkan elektrik. Öte yandan teşvikler, elektrikli otomobillerin pazardaki payını az da olsa artırıyor. İtalyaBirliğin en düşükleri arasında avrupaAncak pazara kesinlikle ciddi bir katkı sağlayamıyorlar. otomotiv İtalyan Centro Studi Promotor’un Kasım ayı ekonomik anketinde görüştüğü bayilere göre bu durum, bir bütün olarak bakıldığında, beklentiler üzerinde de olumlu bir etkiye sahip değil. Vakaların %83’ünde bayiler Kasım ayındaki sipariş toplamanın düşük olduğunu değerlendirdi ve vakaların %42’sinde de önümüzdeki üç-dört ayda talepte bir düşüş olacağını tahmin ettiler.” Öte yandan Centro Studi Promotor başkanı Gian Primo Quagliano’nun iddiasına görearaba Komisyonun projeye ilişkin beklentisi güçlü bir şekilde şartlandırılmıştır avrupa enerji geçiş politikasının olumsuz etkilerini hafifletmeye çalışmak üzere 10 Aralık’ta bir sunum yapacak.araba. Bu politika zaten herkesin görebileceği felaket sonuçlara yol açtı: üretimin çöküşünden. araba avrupa‘da, sektördeki çok korkutucu rakiplerin nüfuz etmesine avrupaçoğu durumda kullanmak zorunda kalan sürücüler üzerindeki etkileri araba giderek daha yaşlı ve giderek daha tehlikeli hale geliyor.
“Piyasa, Kasım verilerinin de açıkça doğruladığı gibi, kronik sıkıntı göstermeye devam ediyor. Unrae olarak sektördeki diğer ilgili derneklerle birlikte somut öneriler sunduk, ancak bugüne kadar kurumlardan, özellikle de sektörü yeniden başlatmak, çevre ve güvenlik için somut faydalar sağlamak ve ülke ekonomisine önemli katkı sağlayan işletmeleri desteklemek için olağanüstü bir fırsatı temsil eden vergilendirmenin revizyonu konusunda herhangi bir ilerleme görmedik. Teşvikler sayesinde BEV kayıtlarındaki güçlü sıçrama iyi, ancak bunun bir anda ortaya çıkması korkusu somuttur ve artık ertelenemeyecek olan ihtiyaçla çatışır.İtalya avrupa standartlarına uygun: enerji geçişine gerçek anlamda eşlik etmek ve talebe istikrar kazandırmak için orta-uzun vadeli yapısal önlemlere ihtiyaç var.” hareketlilik ile emisyonlar KDV’nin indirilebilirliğini ve maliyetlerin indirilebilirliğini artırmaya ve ayrıca amortisman süresini kısaltmaya yönelik müdahaleleri içeren, şirket araçlarına yönelik vergi muamelesinde bir reform yoluyla sıfır. “Unrae, Komisyon’un 10 Aralık’ta karar vermesinin gerekli olduğunu düşünüyor avrupa Yorumlara tabi olmayan ve daha fazla ertelemeye gerek olmayan açık, kesin ve net bir seçim gelir”, diye altını çiziyor Pietrantonio.
“Kasım ayında bile pazar araba hareketsiz kalıyor ve yılı olumsuz bir değişimle kapatmaya hazırlanıyor”. Bu, Anfia başkanı Roberto Vavassori’nin yorumu. ” hareketlilik elektrikBununla birlikte, 22 Ekim’de etkinleştirilen ve bir tür tıklama günü haline gelen ve ilk duyurudan bu yana uzun bir bekleyişin ardından rezervasyonların artmasına neden olan teşvikler sonucunda ayda kayıtlı BEV’lerin payında 15.000 adedin üzerinde %12,3’e (Ekim 2025’te %5’ti) kadar bir artış olduğunu açıklıyor. Ancak en çok satan dört elektrikli otomobilin avrupa‘da üretilmediğini üzülerek belirtiyoruz. elektrikli otomobillere yönelik bu teşvikleri formüle ederken, Made in Europe otomobillerini tercih edecek bir eko-puanın benimsenmesini istedik ancak teklif Mase tarafından onaylanmadı. Sonuç ortada: Bugüne kadar teşvikler sayesinde satılan arabaların çoğunda içerik sıfır yerel ve avrupa için sıfır katma değer. Bir stratejiye ihtiyacımız var avrupa Pillerle sınırlı olmayan bir yerel içerik önleminin uygulamaya konması ile Made in Europe’un tüm değer zinciri boyunca korunması”.
“Kasım pazarının nispeten yeni unsuru, Pnrr önlemlerinin bir parçası olarak sağlanan çok cömert (tek seferlik) Mase teşvikleri sayesinde BEV otomobil tescillerindeki (öngörülebilir) büyümedir. BuKasım ayı, plakalar, bayiler ve kiralamalar açısından önemli sayısal katkı ile karakterize edilen trendi doğrulamaktan başka bir şey yapmadı; özel kanal ise teşviklere rağmen geçen yılın seviyelerine ulaşamıyor.” Federauto başkanı Massimo Artusi bunu ifade etti. “BEV teşviklerinden kaynaklanan etki dışında, özel kanaldan gelen talebin devam eden düşüşü, bizim görüşümüze göre – diye açıklıyor – iki koşullayıcı faktörün ifadesi. Birincisi, özellikle pazara erişim eşiklerindeki fiyat düzeyidir; İkincisi, aynı derecede önemli olan, gelecekteki düzenleyici çerçeveye ilişkin tartışmadır. avrupa taşımacılığın karbondan arındırılmasıyla ilgili. Sektörümüz taşımacılığın karbondan arındırılması sürecini desteklemektedir, ancak geçiş aşamalarını zorunlu kılan, tüm otomotiv tedarik zinciri üzerinde güçlü etkiler yaratan ve pazarı olumsuz yönde etkileyen mevcut AB kurallarının katılığına dikkat çekmeden edemeyiz. Komisyona soruyoruz avrupa tedbirlerin daha fazla gerçekçiliği, teknolojik tarafsızlığı ve ekonomik sürdürülebilirliği. AB Konseyi’nin biyoyakıtları ve yenilenebilir yakıtları karayolu taşımacılığında karbondan arındırma hedeflerine ulaşmada stratejik vektörler olarak tanımasını memnuniyetle karşılıyoruz. Bu çok önemlidir Bu tanınma, başkan Ursula von der Leyen’in resmi açıklamaları doğrultusunda AB Komisyonu tarafından hızla onaylandı. “Artık net kararların zamanı geldi”
Automobile Magazine – Italia


































































































